tisdag 20 oktober 2009

Tillhör du också....




......... en av dem som aldrig får tummen ur att plocka in "sommaren" (altanmöbler, krukor m.m) och plantera nya höst-arrangemang??? Jag plockade in mina pelargoner idag!! Bättre sent än aldrig!!!

Men det bästa med att vara sen med inköp av nya "göra-fint-i-utomhuskrukorna"- växter är att vid den här tiden på årettok-rear handelsträdgårdarna ut en massa fint!! Jag fyndade de gröna växterna för 10 kr styck!! De har säkert kostat de fyrdubbla innan!!! Å dekorations kålen var det halva priset på!!! Lovely!!!

Korgarna på altanen är vanliga löv/äpple/gör vad du vill- korgar som jag har fyndat på Rusta, för runt femtio lappen. Har satt en svart sopsäck i korgen och fyllt upp med jord. Perfekt att ha planteringar i!!! Eller vad säger Ni???

Ska slänga dit lite murgröna som får slingra sig ner över kanten också. Men det kan jag ju alltid fixa en annan dag......

// Inredningfrun som hunnit med mycket idag å kommer att ha träningsvärk imorgon

5 kommentarer :

Anki sa...

Riktigt fint blev det med alla höstiga kreationer!

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint du har gjort ute.Verkligen mys känsla när man kommer och hälsar på .Ha det gott kramizar ~~~~RITA~~~~-

Marianne sa...

Hur i herrans namn kunde jag missa dessa fina dekorationer igår kväll?? Vad fint du gjort!
Men jag hade bara William i huvudet
tack för en trevlig 1-årsdag
Kram mor

Elvor sa...

Ser riktig inbjudande ut! Du fyndar alltid så bra, hur gör du? Kommer till plats precis när de rear ;)
Kram

Louise sa...

Vad fint det blev! :O) Jag gillar korgarna speciellt mycket!