onsdag 27 januari 2010

Bebis funderar!

" - Bye, bye! See you later alligator! Auf wiederschnitzel! Hasta la vista, baby! Nu drar jag till förskolan!......"
" - Mamsen har fixat vattenkammat å hela kittet!! Undrar om jag får några pumor på fall där borta på förskolan?........"" - Alltså du mamsen. Det där med förskolan, jag fattar inte galoppen riktigt.......""...... ska jag vara där om dagarna, VARJE dag?!?......""...... Det låter ju hur schysst som helst!!! Förskolan is da shit!!! I lööööööv förskolan!....."" - No hard feelings nu va, mamsen. Jag gillar förskolan, men jag jag gillar ju så klart dig mer!!!"Såklart!!! Skönt att Bebis trivs som fisken i vatten på hans underbara förskola! Det värmer en mors lilla hjärta! Fast det ömmar att han blivit så stor så snabbt! Men det är ju en annan historia........

// Inredningsfrun å stolt mor till nyblivet förskolebarn

3 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Ja det är skönt att han trivs.. Känns ju mycket lättare för er alla då :-)

Stora blir de snabbt.. Min "bebis" fyller 16 år på måndag.. Usch vad tiden går.. Tur inte jag blir äldre ;-)

Kram Mia

Elle sa...

Förskoleåldern är nog den bästa åldern och den går snabbt. Njut av den så länge du hinner. Mitt yngsta barn har ett halvår kvar och mitt äldsta barn (16) går sista året i skolan! Gissa om tiden springer iväg!
Kram Elle

Camilla sa...

Jag diggar dessa bilder!!! Helt underbara. Hoppas det går bra för dig med, det brukar ta ett tag att komma in i skolrutinerna igen. Kram Camilla