torsdag 14 januari 2010

Steget före och oväntad kombination!

" Jag sitter just nu och läser "God läsutveckling"......""....... och "Hur barn lär sig att läsa och skriva"...."
"...... och dricker lite thé (har tagit två olika påsar eftersom koppen är så stor; Svarta vinbär och citron är en oväntad och ljuvlig kombination!!! PROVA)......"
"....... och samtidigt sitter jag och sneglar på "Allt i hemmet"......."
"...... som aldrig ser så spännande och intressant ut som när man INTE får läsa den!!! Hmmmmmm......."
På måndag börjar jag plugga igen. Har liksom förträngt det lite grand känner jag. Inte för att jag inte gillar att plugga, men bara för att jag gillar att vara mammaledig åt Bebis desto mer!!!

I alla fall. Tänkte att jag skulle ligga steget före och plöja igenom lite kursmaterial innan skolstarten. I och med att Bebis börjar på förskolan och därmed blir inbjuden till "alla-sjukdomar-å- förkylningars-fantastiska-värld" så vet man ju aldrig hur länge han kommer att hålla sig kurant (jag är inte pessimist, bara realist!! Barn blir sjuka på förskolan). Å då kan det ju vara bra för mig om jag har läget under kontroll med alla niohundrafemtioelva böcker som ska läsas. Men hamnar fort efter annars!!

Men just nu tar jag mig en liten välbehövlig bloggeliblogg-paus.

Men va nuuuuu!!! OJ DÅ!!! Där råkade "Allt i hemmet" trilla fram från ingenstans......... så himla lägligt!!!!


// Inredningsfrun

1 kommentar :

BLONDETTY sa...

Ja, inredningstidningar känns betydligt roligare än studielitteratur :)
Skönt att det funkar bra på förskolan. Jag längtar INTE tills vi ska lämna vår lilla skrutt och jobbet väntar igen. Jag ska NJUTA varje dag tills det är dags.
Lycka till nu med studier och allt!
Kram!