tisdag 23 februari 2010

About the Morgonrock!!





Smärre panik utbröt här på the Island idag, när vi kom på att det är soptömning och soptunnan inte var framställd. Å eftersom tunnan både var överfylld och insnöad så var det bara till att bege sig ut i snöyran och skotta.

Så angående gårdagens snackis about the Morgonrock, så fick våra grannar ännu en syn som de sent kommer att glömma. För ut, i just morgonrocken, flög en jäktad Inredningsfru med snö upp till vaderna och med snöskyffeln i högsta hugg, skottande som aldrig förr. Kanske ska tillägga att klockan var 07.15!

Det är väl tur att det inte är så tättbefolkat här på the Island..............

// Inredningsfrun is out again

7 kommentarer :

Lavendeldockan sa...

hahahha vilken syn dina grannar måste ha fått men vad gör man i sånna här tider, har själv varit ute och skottat många gånger med håret i yrvädret,osminkad och tillråga på de varit utan kaffekoppen på morgonen haha men men dom säger att efter denna vinter så får vi en fin vår och sommar, det gör att man står ute en liten stund till eller? Bitter?, jag?, nej snö som är så härligt hihi.
ta hand om dig
varm kram erica

Anonym sa...

Underbart! Tänk om fler kunde vara så positiva och se allt från den ljusa och LJUVLIIGA sidan som du gör, vad mycket lättare deras liv skulle bli. Jag är så glad för ljuset och av barnens lycka av all snö. Självklart finns där nackdelar men de blir lättare att ta efter att ha tittat in hos dig! Ha en underbart fest och GRATTIS. Mvh Annika

Millan sa...

Ja, det måste ha varit en rolig syn!!!Kul att du tydligen bor där som jag trodde!!!!Och javisst, jag ska vinka när jag kör förbi...Det händer ju nån gång ibland!

Elle sa...

Här har en av soptunnorna stått full vid vägkanten i flera veckor, nu börjar sopsäckar att stapla sig bredvid. Ingen skön syn. En av de andra soptunnorna (vi har tre olika) hämtade de punktligare än punktligt, tidigt på morgonen. Där hann jag inte ens ut!

Hos oss öser regnet ner, man börjar kunna se lite gräs mellan snödrivorna. Vågar dock inte hoppas för tidigt att detta är våren.
Men bilderna i ditt förra inlägg gav en viss varm vårkänsla som jag tackar för!
Ha en skön dag i morgonrock!
Krya på er!
Kram Elle

Tjohalia sa...

Måste verkligen ha varit en kul syn för grannar att se dig. :-)

Anonym sa...

Men frun - du glämde leggingsen såg jag minsann på bilderna!!!
Skönt att vi i alla fall har vår vår inomhus!
Hej från Loo.

Anonym sa...

du e så fin min älskling!