söndag 14 februari 2010

En dag i kärlekens tecken!!!

Jag fick frågan om jag inte kunde visa lite fler bilder från vårt bröllop och som vanligt är Er önskan min lag :)!! Å vilken dag passar inte detta bättre än på Alla Hjärtans dag!!!
Så detta blir ett litet inlägg i Kärlekens tecken som jag tillägnar min älskade make. Puss på dig!!
På bröllopsdags-morgonen låg det en tjock grå matta över himlen och det hade regnat hela natten. Men solen tittade fram lagom till vigseln. Skönt!!
På väg in i kyrkan å jag är så glad att leendet går från öra till öra. Äntligen ska jag bli fru Inredningsnörd!!!" Tager du denna Inredningsnörd...." You bet!!!
Vi gjorde en spegelvänd ceremoni framme vid altaret så att vi hela tiden stod med ansiktena vända ut mot kyrkan . Annars står man ju med ryggen emot släkt och vänner och de blir liksom inte delaktiga, kände vi. Bara under själva "ja-sägandet" så stod prästen innanför altaret. Annorlunda men väldigt uppskattat!!!

Eftersom det regnade när vi skulle till fotografen så tog vi alla bilder inne i en studion. Men det blev bra det också!!
Det var min kära make som hämtade upp min brudbukett och det var ju bara till att gilla läget när jag upptäckte att blommorna inte var vita som beställt!! Blommor, som blommor, tänkte jag och var lika glad för det. Jag skulle ju snart gifta mig!! Vem har tid att bli besviken då!!!
Detta kortet togs minuten efter vi kommit ut ur kyrkan. Ja, en bild säger verkligen mer än tusen ord i detta fallet!!
Bröllopsfesten hölls i en ljuvligt lummig trädgård (Krusenstiernska Gården) ett par hundra meter från Kalmar slott, där vigseln hölls.
Trots ömsom sol ömsom små korta regnskurar så kunde vi ändå vara utomhus hela kvällen!! Härligt!!"Shake it all baby now........". Mycket dans blev det och
bröllopsvalsen dansades till tonerna av Åsa Jinders "Av längtan till dig". Istället för en klassisk bröllopstårta så hade vi små mini-tårt-bakelser med vit marsipan och ljuvligt len mjölkchokladmousse inuti!! Lovely!! Bröllopsklänningen var den första och enda känningen jag provade. Jag gick in i en butik och drog med fingrarna längst med alla "inplastade" klänningar och stannade när jag kom fram till "min" klänning. Jag drog fram den och höll den framför mig (med plast och allt runtomkring) och sa "denna ska jag ha!). Tur för mig att den satt som en smäck!!
Åt och drack gott gjorde vi också, som sig bör, hela kvällen lång!! Behöver jag tillägga att detta var den bästa dagen i mitt liv!!!

KRAM till Er från mig!!

// Inredningsfrun på nostalgitripp

11 kommentarer :

Camilla sa...

Vilka fina bilder. Väldigt kul att se! Va vacker du var! Åh längtar tills det blir min tur om, kanske om några år:) Hoppas ni har haft en bra alla hjärtans dag. Kramar Camilla

helena sa...

Jättekul att se! Vad fina ni var, och framförallt glada!!! Så fina små bröllopsbakelser, kul idé! Vi hade vår bröllopspicknick i Krusenstiernska, men det var bara jag, Ante och Ester. Ingen visste, men på kvällen avslöjade vi. Mamma sa att hon hade anat lite oråd och tyckte jag var lite väl fin för att åka iväg på picknick. Japp! Kram Helena

hemma hos lilla mej sa...

Vilka fina bilder.Vad vacker du är!!!!!Hoppas att ni har haft en mysig Alla ♥ Dag varmkram Rita

Linn sa...

åh tack för att man fick se! Gud vad fina ni var! Nu blev jag nog också lite sugen på att gifta mig... ; )

sussi sa...

Gud vilka härliga bilder och du är så vacker.. din man måste vara mycket stolt över dig.Lycka till i fortsättningen. jag är gift två gånger först ett stort bröllop. och den här gången gifte vi oss i hemlighet. vår dotters dop. men vi jag ångrar lite att vi inte hade stort bröllop. Men vi tänkte att när vi har vart gifta i 10 år då ska vi ha bröllpsfest för släkt och vänner. Och det blir om 4 år.. hoppas att ni hade en bra dag på alla hjärtans dag.. Kram Sussi.

Jenny sa...

Vilka härliga bilder! :)

Photo by Maria sa...

Vilka härliha bilder...
Ni hade en underbart bra dag det syns..

Kram Mia

Jessica sa...

Hejsan ni ser ut att ha haft ett underbart bröllop, jätte kul att se bilder från det. Jag älskar din klänning otroligt vacker ha en bra dag kram jessica

Elle sa...

Jag tror att, den dagen strålade bruden mer än solen!!
Kram Elle

frederica sa...

Jätte fina bilder ! :) Klänningen är helt underbar !

BLONDETTY sa...

Ni är så fantastiskt vackra!