onsdag 24 februari 2010

Snaps och dopklänning!






Vår lilla hängare inne i sovrummet är en favorit, där det byts ut lite saker titt som tätt. För tillfället trängs bland annat en gammal snapsflaska och Bebis dopklänning. Snapsflaskan kommer från julsnapsen och som vanligt rynkade Inredningsnörden på näsan och drog hela "du-måste-LÄRA-dig-att-slänga-saker-å-SLUTA-hamstra-precis-allt-som-du-hittar"-harangen när jag berättade vad jag hade för idé.

Men nu hänger den där, den lilla Hallandsfläderbrännvins-flaskan, bredvid den vacker virkade dopklänningen. Oväntad men lyckad kombination, om jag själv får säga :)!!!

KRAM

// Inredningsfrun

4 kommentarer :

Fam. Strömberg sa...

ovanlig kombination precis som du säger.Jätte vacker dopklänning som bebis hade! Har den gått i arv eller är den virkad till hans dop?

Anonym sa...

Otroligt fint! Man blir så glad att kika in hos dig. Något nytt varje dag. Hoppas att bebis mår bättre. Kram Magda =)

Millan sa...

Så fint det blev. Dopklänningen är ju helt ljuvlig!
Tack för tipset om att det finns pärlhyacinter på IKEA, jag ska kolla där, men ska kolla hos My's först, jag kom på att jag inte kollat där...
Kram Millan

Fam. Strömberg sa...

Ja, nu såg jag att den hade namn broderade på den! Härligt när så många har användt den! Din mormor gjorde ett underbart hantverk med den!
Många kramar från mig och Isaac