måndag 20 september 2010

En liten hint!





Idag är det lite så där ruggigt höstigt ute. Å vad passar då inte bättre än en god mustig soppa till lunch!?! Så lite rafs, rafs och lite gräv, gräv senare så hittade jag lite smått och gott i kylskåpet; Kålrot, palsternacka, morötter, potatis, purjolök, vitlök, vitkål och i frysen hittade jag lite köttfärs. Jag fräste upp köttfärsen med lite tomatpuré och buljong plus en handfull övriga örtkryddor (man tager vad man haver) och sen slängde jag på alla grönsakerna och fräste ett par minuter. Sedan på med ett par liter vatten plus lite extra buljong och nu står soppan och puttrar på spisen och doftar ljuvligt!!! Som grädde på moset toppar jag med lite gräddfil, nyklippt persilja (den sista för i år??) från trädgården och till det ett gott grovt bröd. Mumma!!

Perfekt höstmat som passar vilken dag i veckan som helst!! Dessutom väldigt lätt att göra, billigt och vackert att se på!!

Njut av er måndag!!

KRAM

// Inredningsfrun

Pssssssssssss....... Till alla er som inte klurat ut vad det är för program på TV som jag ska medverka i, kan detta inlägg vara en lite hint :)!!!!

7 kommentarer :

Terése sa...

Vilka fina bilder du tar! Jag gissar på Halv åtta hos mig. :)

Linda gadeberg sa...

Hej Mika;)

jag har listat ut det och det ska bli så ortoligt kul att se dig då detta e mitt favvoprogram!!!skit roligt verkligen och det sprids med så mååånga kalmarbo kommer titta på dig då fniss...

vad gott det lät får väl ta och göra en soppa i eftermiddag

kram på dig
/linda Gadeberg

Annika sa...

Jag gissar också på Halv Åtta Hos Mig! Blir ju perfekt - husvandring och mat, kan inte bli så mycket bättre. Åh, vad roligt!!! Kan man ringa och rösta ;-). Kram Annika

Ann sa...

När ska det sändas? Jättespännande ju! Hoppas det visas snart. Du har så himla fint hemma och lagar säkert god mat! :)

Anonym sa...

Å nu blev jag jättenyfiken. Måste vara 27 sep. ska bli kul att se :)

Stina sa...

Du ska vara med i!!!....
.....halv åtta hos mig...gissar jag på

Ann sa...

Men jag kan inte vänta! :P
nu sitter jag här och blir riktigt sugen på allt möjligt gott du har här på din sida :)