måndag 17 januari 2011

Första dagen på sista delen!






Idag är det första dagen på sista delen av min utbildning. Tjohooooooooo!!!!! Dock blir det ju ännu ett avbrott eftersom vi ska ha tillökning i slutet av mars. Å andra sidan har jag bara min C-uppsats kvar att skriva när jag kommer tillbaka. Så skönt! Men efter mammaledigheten ska jag ut och undervisa vår kommande generation. Häftigt!

Idag är det 6 plusgrader här på the Island och snön smälter i rasande fart. Snö i all ära, men nu längtar jag till att få se gräs igen!!

KRAM

// Inredningsfrun

Pssssssssst........ Ljuvligt rosa primula får husera i glögg-skålen (som jag bara inte har hjärta att packa ner) som står på köksbänken. Men där ser den ut att trivas. Eller vad säger Ni, kära bloggläsare?

3 kommentarer :

Shabby soul sa...

What a sweet pink!
It's one of my favorite color!
How are you my darling?
Have a good day
Silvia

Sarah sa...

Den var jättefin där! Hoppas på att bli frisk snart så att jag kan ta en tur till Plantagen och uppdatera blomstren här hemma :)

Moa sa...

Så skön känsla att veta att man snart är klar med sin utbildning!! Jag blev klar till förra sommaren och sedan föddes Vincent i augusti så jag slapp ett till uppehåll med det var ganska tufft att hitta motivation till att skriva c-uppsats höggravid!! Nu ser jag också framemot att gå ut i skolan och undervisa men så klart är det en liten läskig tankte också... trivs ju så bra här hemma med mina små killar!!

Tack för att du delar med dig av din vardag!! Läser bloggen varje dag trots att min motivation till att själv blogga försvann för länge sedan!!

Kram Moa (vitaloppisboden)