onsdag 5 juni 2013

Livets berg- och dalbana!






Alltså.
 Den ena trevligheten efter den andra avlöser mig i livet just nu (har idag varit ute på ett jobb som kommer att visas på tv i höst!!).
 Härligt!
Trots att det sista halvåret varit det jobbigaste i mitt liv, har det samtidigt varit heeeelt fantastiskt.
Men det är ju ofta så livet är. Som en enda stor paradox.
Från sorg till glädje. Från halv till att vara hel. Från noll till hundra.
Ja, ni förstår säkert.
Man skulle kunna jämföra livet som en enda stor berg- och dalbana där man ibland sitter och klamrar sig fast och blundar för verkligheten när det blir jobbigt och otäckt.
För livet är ju läskigt och otäckt ibland.
That´s life liksom. 

Men.

 Om man istället vågar blicka ut, sträcka armarna upp i luften och blicka upp mot skyn och möta livets berg- och dalbana med alla sinnen,
 så infinner sig snart den där hisnande känslan i magen som man får
när man gör något man inte trodde man vågade.
Eller skulle klara av.
 Då  tror jag att man kliver av berg- och dalbanan lite modigare och lite starkare.
Det blev iallafall jag.

För livet är här och nu.
 
Banne mig :)!

Nu, borsta gadden. Snart, hångla kudden.

KRAM

// Inredningsfrun


Psssssssssssssssst..... Idag mellan 15-19 hittar ni mig på CITYGROSS i Kalmar. Där kommer jag att
ge tips och visa inspirationsdukningar med porslin från deras nya sortiment från DUKA.
Passa på att Nationaldagshandla och hälsa lite på mig :).
Välkomna!

Inga kommentarer :