tisdag 4 december 2012

Go känsla!

 


Vet ni!?!
Jag kommer nog aldrig tröttna på den varma känslan som uppkommer i magtrakten när jag går genom korridorerna i skolan på väg till klassrummet om morgnarna. Elever som ropar efter mig, elever som springer fram och kramas, elever som berättar om ditten och datten och allt där emellan bara så där i förbifarten, elever som har tusen och åter tusen frågor,

elever som frågar vad vi ska göra på lektionerna.
Att veta att mitt jobb gör skillnad. Att mitt jobb påverkar. Att mitt jobb får någon att växa. Att mitt jobb är att förmedla glädjen, nytta och den häftiga känslan det är att lära sig något. 
Det. 
Det är en go känsla det, vill jag lova.
Banne mig. 

Nu, kvällsmacka (alltså. jag kan bara inte sluta). Snart, trippel salto ner i bingen.

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssst.... Lite jul-lull-lull-light i hallen bjuder jag på idag. Håll tillgodo :D!

5 kommentarer :

Anonym sa...

Jag är också lärare, tog examen 05, är idag 30 år, förstår precis vad du menar, måste upplevas för att förstås. Är mammaledig nu och ibland kan de känslor du beskriver komma och då längtar man tillbaka. Eleverna gör en levande på nåt sätt och det finns inget bättre än att vara i klassrummet och undervisa i det man brinner för. Skönt att du känner att du hittat rätt yrke. Ångrar inte en sekund att jag blev lärare, trots att arbetsbelastningen bara blir större och större med allt administrativt som ska skrivas...... Ha det gott och lycka till med dina juveler!!! Emelie

Gabriella sa...

Åh, känner precis samma sak! Kom hem ikväll efter att ha undervisat i dans på kvällskurserna och studerar även till lärare, och känner mig upprymd av all den värme som alla dessa elver ständigt skänker mig. Vilket privilegium att få vara lärare, jag har så valt rätt yrke för mig=)

Browneyedgirl sa...

Vad härligt jobb det måste vara =) Och man vet ju aldrig hur just den dagen man jobbar ska bli *hihi* Barn är ju för goa. Kram fina och ha en toppen dag

Emma sa...

Vart får jag tag i den där stål stjärnan?

Anonym sa...

Vad fint du gjort det:) Nu måste jag fråga igen...vart har du köpt stålstjärnan? Vet jag frågat innan och vet inte om jag missat svaret?

//jes