torsdag 10 september 2009

Vart är alla dessa människor på väg....







... tänker jag ofta när man passerar varandra längs med gator eller i affärer. Det är nog därför har jag har en förkärlek till hotell och flygplatser. Alla dessa människor som är på väg någonstans eller sitter och äter frukost i sin ensamhet. Vad gör de här, vart ska de, vad tänker de och framför allt hur bor de??

Förmodligen funderar jag kring detta därför att jag tycker att människor, i största allmänhet, är intressanta!!! Vi formas, lever och fungerar i våra hemmiljöer och det är i hemmet som man ser vad det är för människa man egentligen är, tror jag. Ens person avspeglas i hemmet som en slags spegel! Men vid hotellfrukosten, utan sin kökssoffa, morgontofflor och favorit-kaffekoppen där det står "Världens bästa pappa", är man bara en person i kostym som läser Dagens Industri och är på väg någonstans......

Vad gör Dig nyfiken???

// Inredningsfrun filosoferar på hotellrummet

Pssssst..... Lite inspirationsbilder från Biskopsgården får ni av mig, så här på torsdagsmorgonen. Undrar hur en människa som bor så här, ser ut?? Som mig kanske,,, eller som dig!!

Inga kommentarer :