måndag 14 december 2009

Ego-nostalgi!!







Igår var det ju Lucia-dagen, för er som på något sätt lyckades missa det!

Å varje år, de senaste elva åren, så ringer min mor och utbrister: " Å jag tycker det var igår som du var Lucia!!!" och jag tycker det är lika pinsamt och tänker alltid samma sak; Ska hon tjata om det här varje år!! Men detta året var det annorlunda! Kanske för att jag blivit tillräckligt gammal för att själv tycka att det inte alls är pinsamt längre. Kanske för att jag numer själv har barn och faktiskt kan FÖRSTÅ att man är stolt över sitt barn!!! I alla fall.

Så här kommer lite ego-nostalgi från svunna da´r!!! Å TACK lilla mormor, där uppe bland molnen, för att du var smart nog att förstå att en dag skulle även jag uppskatta urklipp från tidningar om 1997 års Lucia! För vem kommer egentligen ihåg henne, utom hennes mor???

// Inredningsfrun å lite nostalgisk

9 kommentarer :

Nilla sa...

Vilket underbart minne!

Anonym sa...

Åh det måste vara kul och plocka fram varje år vid lucia.

helena sa...

JAG kommer ihåg.... Vi röstade på dig. Kram Helena

Moa sa...

Vad roligt att ha alla bilder och artiklar och rolig upplevelse!!

Kram Moa

Anonym sa...

Du e så vacker min Älskling!!

Fam. Strömberg sa...

En så vacker Lucia du var! Men vad härligt med alla minnen som kort och klipp från tidning!

Photo by Maria sa...

Vilken fin Lucia det var 1997 :-)
Mina föräldrar sparar oxå en massa klipp och det gör faktiskt jag med.. Kul att titta i..

Kram
Mia

Moster Ingela sa...

ja och vi fick rösta och rösta eftersom din mamma ringde och kollade så att det blev tillräckligt många röster från oss till dig !!!tänker ofta på mamma i dessa tider...
kram Moster

Marianne sa...

Ja, stolta var vi hela familjen!!!!! Och sååå vackert ni sjöng, ni fick mycket beröm för detta också vet jag. Tycker fortfarande att du var den finaste Lucian!!!! Kram mor och far