fredag 11 januari 2013

Bloggtorka deluxe!

Lite bilder från köket tagna i januari förra året.

 

Alltså. 
Ser att ni fortsätter att titta in här även att det har varit bloggtorka deluxe här på sistone. Så TACK för att ni fortsätter besöka mig här på bloggen. Jag lovar att ni ska få kompensation för utebliven inspiration och jag lovar att bomba er med en massa inredning och lull-lull så fort jag fått min lägenhet. 
För nu är det nog 100 % klart att jag får flytta månadsskiftet jan/feb. 
Soooom jag längtat. Å det är banne mig i sista ropet.
För nu börjar det bli lite jobbigt. Att bita ihop. För just nu är allt ett enda stort bita-ihop-ande.  Det är dessutom det enda jag hör hela tiden; "Du måste bita ihop. Bit ihop! Stäng av och bit ihop!"
Så jag låter hårda ord och hög ljudnivå rinna av mig som den gås jag blivit och biter ihop tre veckor till.
Nedräkning (oooh the nedräkning) har börjat.

KRAM

// Inredningsfrun som biter och biter

Psssssssssst...... Lillebror är utskriven från sjukan och proverna visade på streptokocker i en lymfkörtel. Lite blekare, mycket tunnare men åter med ett leende på läpparna lullar nu Lilelbror runt här i huset. En mamas hjärta kunde inte vara mer varmt och lättat!

40 kommentarer :

Therese sa...

Men du... jag försöker tolka dina inlägg men jag vet inte om jag förstår... Jag trodde att ni skildes som vänner men "hårda ord och hög ljudnivå" tolkar jag som att ni inte är vänner.
Det är så svårt att försöka läsa mellan raderna, men jag förstår att man inte kan dela med sig av allt.
Önskar dig och din familj lycka till och även om det är tungt nu så lovar jag att det vänder, förr eller senare!

Anonym sa...

Du är en fantastisk kämpe och inspiration!

Kram Mikaela, som kommenterar alldeles för sällan men är en trogen följare, här på insta och fb!

Septemberflikka sa...

Vad skönt att lilleman är bättre. Förstår att det måste vara skitjobbigt att bo tillsammans när man valt att gå skilda vägar. Men snart så...

Kram

Anonym sa...

Ta hand om dig❤kram Ann

anettan sa...

Skönt att det är bättre med lillebror. Önskar dig en underbar helg. Kram Anette

Browneyedgirl sa...

Vad härligt att höra =) Och visst är det så att man vet att man ska bita ihop, men det betyder inte att det är lätt alltid. Snart fina du har du ditt eget och jag är sååå nyfiken på hur det kommer ser ut =) Men såklart superfint så bra smak som du har! Kramen <3

Linruz sa...

Vad skönt att höra att han är piggare.
Styrketräning till dig som biter i hop.
Kram kram
Lina

Lena - gott for sjalen sa...

Ååh, lider med dig! Been there done that.

Snart är det över. Det allra värsta.

Kram Lena

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej! Vad härligt att lillebror är på benen igen! Mvh Maja

Jessica sa...

Ja kan tänka mg att de var ett gemensamt beslut men att de ändå blir många slitningar mellan er nu innan ni har två egna hem. Man har ställt in sig på ett nytt liv men man är samtidigt fast i de gamla de gör att det blir tungt. Men nu är det inte långt kvar till feb, och en ny början. Skönt att pojken mår bättre. Ta hand om er och bit inte ihop för mycket man behöver känna också även om det är jobbiga känslor. Kram j

Ninnis sa...

Skönt att det är bättre med lillebror...=)
Ta hand om dig...<3

Kram Ninni

Qnnis sa...

skönt att höra att han är på bättringsvägen! Lycka till med nya lgh:en.

Anna-Maria sa...

Gud så skönt att det inte var något "värre" än så! Skönt att han börjar bli sitt gamla jag igen!

Men gumman, bita ihop för mycket kan du inte göra, du måste kunna säga ifrån när du känner att något är fel! jag har varit i samma sits som dig så jag vet att det inte är enkelt! Men ta inte skit gumman! Stå på dig!

Miljoner med styrke kramar//Amie

Anonym sa...

Massa kramar!

Anonym sa...

Skönt att höra! Lycka till, månaden är snart slut! Kram

Anonym sa...

undrar såklart också om ni ännu bor båda i huset?? Skiljs ni som vänner eller vad menar du med hårda ord..?

Anonym sa...

undrar såklart också om ni ännu bor båda i huset?? Skiljs ni som vänner eller vad menar du med hårda ord..?

Anonym sa...

undrar såklart också om ni ännu bor båda i huset?? Skiljs ni som vänner eller vad menar du med hårda ord..?

Anonym sa...

undrar såklart också om ni ännu bor båda i huset?? Skiljs ni som vänner eller vad menar du med hårda ord..?

Anonym sa...

Har oxå varit i samma situation, jobbigt som F-n.
Men har man bara fina människor runt sig och
vet att man måste inte alltid vara stark.
Man får va ledsen.Och be om hjälp av vännerna.
Önskar dig det bästa och ett glatt 2013 :)

Vänner är änglar som lyfter dina fötter när ens egna
vingar glömt bort hur man flyger..
Kram och tack för din inspererande blogg <3

Wilhelmiina sa...

Beautiful <3

Anonym sa...

Många styrkekramar till dig. Du kommer klara detta och gå stark ur detta <3

Anonym sa...

Kan inte annat än skicka dig en styrke kram.. been there done that som det så fiffigt heter. Vet vad du går igenom och vet vad som väntar... HÅLL UT !! ;)

Unknown sa...

Alltid svårt att skiljas när man har barn ihop,även om det är som vänner....Men snart sååååå har du ditt egna å det ska bli så spännande att följa dig in i det nya....
Massor med kramar till dig å dina fina grabbar...

Lina sa...

Du gör ett bra jobb med bitande, bloggande och allt. Ska bli jättekul att se nya lägenheten sen. Styrkekram!
Lina

Carina sa...

Härligt att lillkillen mår bättre. Jobbigt när de små trollen inte är krya. Du får inte glömma bort dej själv mitt i allt, som sker runt dej. Många kramar till dej & dina kids :-)

Anonym sa...

Så skönt att den lille mår bra! Sedan tycker jag inte att det angår någon annan är dig hur du och ditt ex har det! Det är en inredningsblogg och inte en relationsblogg du har! Inte ska du behöva svara på närgångna frågor.

Tina sa...

Jag instämmer med anonym 23.06, inte ska du behöva svara på frågor om er relation. Du borde inte ens behöva läsa frågorna. Skönt att din lille son mår bättre, januari är snart slut och jag ser fram emot bilder och inspiration från ditt nya hem. Du verkar vara en sån härlig och duktig tjej, pepp-kramar till dig!

Anonym sa...

Jag förstår också att du/ni har det jättejobbigt. Jag vet inte hur det är men, kan ändå känna med er. Att skiljas är svårt, oavsett om det finns barn i familjen eller inte. Det är ett slags avsked, som i ditt fall inte, blir definitivt eftersom ni nu har barn. Svår situation, det gäller att vara taktisk och att tänka sig för.

Ni har två barn tillsammans som ni framöver måste kunna resonera om och, tillsammans med. Visst är det skönt att säga ifrån men, förlupna ord går inte att ta tillbaka.

Tänk på att du själv väljer, vad, du skriver och svarar på här i bloggen och att alla, läser det du skriver. //White

Anonym sa...

Tycker att du är fantastisk som ens orkar tänka på att blogga just nu. Jag kikar in dagligen. Får mycket inspration o en go känsla när jag läser din blogg.
Glöm inte av att ta hand om och tänka på dej själv mitt i allt det jobbiga!
Styrkekramar Christina

Anonym sa...

Styrkekramar till dig. Men glöm inte bort dig själv i allt tumultet, det är tillåtet att bryta ihop för att sen resa sig stark. Skönt att lillebror är på bättringsvägen, en fasa när de små blir sjuka.
Ta hand om dig, månadsskiftet är snart i hamn.
Kram Linnea

Anonym sa...

Hvor er du bare en stærk, skøn og fin kvinde og en super mor. 2013 skal nok blive DIT år. Det fortjener du!!!!!!
Kh Jeanette

Pia H sa...



Gud så härligt att lillebror är på bättringsvägen fins inget så jobbigt som när sina barn är sjuka....Tycker du är enastående som orkar vara pigg o glad och hålla på med bloggen samtidigt, med allt du går igenom många tankar, men snart hoppas vi det blir bättre! lycka till med nya lägenheten! ser fram mot ny inredning i nya lägenheten!...

Styrkekram Pia H

Sussie sa...

Skönt att ni fått veta vad felet var med er underbaring, och att han mår så mkt bättre nu :) Allt annat går att hantera! Kämpa på o ta hjälp av vänner & anhöriga när det blir för tungt. Håller med de av dina bloggföljare som menar att du ej har någon skyldighet att prata om dina relationer eller privatliv på något sätt, det är ju såklart ditt eget val. Samma som vi alla har ;) Hoppas det går bra med den tiden som är kvar innan flytt, stor varm styrkekram & lycka till!

dianasdrömmar sa...

Förstår att det är svårt att bita ihop, men bara liiite till sen kommer det bli lättare att andas igen stor kram till dig/Diana

Helena sa...

Skriver knappt aldrig här inne, men idag känner jag för en liten kommentar. Trist att ni går skilda vägar, men så är livet. Bättre att gå skilda vägar än att bita ihop "för barnens skull" som alltför många gör. Det blir bäst för alla i slutändan.
Jag ser fram emot att få se och läsa ny inspiration från ditt framtida boende. Lycka till!

Anonym sa...

Marika,
har följt din blogg läääänge. Det är märkligt hur man tycker att du blivit en vän, som man följer.
Det där med omgivningens tyckande om att "bita-ihop", det är din upplevelse, kris, det är helt ok att du får tycka det är tufft! Måste vara skönt att delvis i den mån du kan här, ha en ventil. Ingen får kritisera över detta, vare sig i det privata eller här. Min man fick en stroke i somras, vi har en pojke på 4 år. Fick hela tiden höra att det kunde gått värre, men det var jobbigt nog.
Med det vill jag säga, detta är din resa och ge stundom luft för det jobbiga. Var lite ego så att du och dina barn mår bra!

Fråga om lillebror, står han på behandling nu? Vill bara försäkra mig att han får behandling eller uppföljning, arbetar själv med läkemedelsprodukter därav frågan.

Hushåll nu med dina krafter till er

Lycka till! / Ellinor

Anonym sa...

Lycka till med allt!
Skönt att höra att din son mår bättre!
Kram

Elin sa...

åh förstår precis vad ni gick igenom på sjukan , för nästan 3 år sedan så låg jag inne en vecka med min flicka på 1 månad .. hon hade fått bröstbölder i båda brösten .. och det var också "sjukhussjukan" ! så vet precis ! .. varma kramar och hoppas att allting löser sig till det bästa !

Elin sa...

åh förstår precis vad ni gick igenom på sjukan , för nästan 3 år sedan så låg jag inne en vecka med min flicka på 1 månad .. hon hade fått bröstbölder i båda brösten .. och det var också "sjukhussjukan" ! så vet precis ! .. varma kramar och hoppas att allting löser sig till det bästa !