onsdag 30 januari 2013

Sista kvällen i huset!

Blandade pics från huset.



Så. 
Då var den här. Kvällen som jag väntat på så länge. Sista kvällen i huset.
Känns lite som julafton faktiskt och jag har ett skönt pirr i magen. Som sockerdricka ungefär. Ett skönt sötaktigt bubbel som på något sätt avslöjar att något spännande är på gång.
Det är nog livet som bubblar i mig. Igen.

Från vänner och omgivning har jag fått frågan om det inte känns lite bittersweet eller rent av sorgset att lämna det hus som jag lagt ner så mycket tid och kärlek på. Men det är ju faktiskt just bara ett hus.
Som bara blev ett skal för mig. Å då spelar det ju liksom ingen roll hur insidan eller utsidan ser ut.
Är det tomt och dött så är det. Dessutom så plockar jag ju med mig det bästa och finaste jag har i flytten;
Mina två små underbaringar.
Har jag bara dem med mig, så är ju mitt hem där de är.

Så nej. Det är inte bittersweet. Inte ens B. Bara sweet.
Å det menar jag från botten av mitt lilla, lilla "I´m-so-over-and-out"-hjärta.
Banne mig.

Nu, stryka underbaringars sömnvarma små kinder. Snart, sova som ett barn.

KRAM

// Inredningsfrun

25 kommentarer :

Septemberflikka sa...

Vad skönt att du känner så!

"Wherever I Lay My Hat (That's My Home)" som någon så fint sjöng. Viktigast är ju att familjen mår bra.

kram och lycka till med nya boendet

obat asam urat sa...

thanks for your share!!
keep posting and happy blogging!!

Ita sa...

Härligt att lämna med flaggan i topp =), farligt att bli bitter ... Paul Young sjöng den undebara sången ;) Lycka till med ditt nya boende. Vart bär det av? (jag har missat) Blir det lägenhet nu? Du får säkert lika fint där, ser fram emot nya bilder.

Rosor och ruiner sa...

Lycka till med ditt nya boende och liv! Du verkar ha sån positiv inställning, så det kommer att bli bra!!
Kram!

tina sa...

Men så är det ju .. Finns det ingen värme kärlek Inge hem !! Hur fint det än må vara så måste det ju fyllas med nåt möbler å ting är ju döda så värme kärlek är ju det som gör't !!!
ALL LYCKA till med den nya eran som börja NU fyll upp med både värme å kärlek med dina underbaringar !!

BIG HUGHS hearts;
/Tina

Carolina sa...

Du är så jädrans klok.
Ha en fin dag!

Kram

Nina C. sa...

Kloka ord!!!
Jag har en liten griffeltavla i hallen vid vår dörr, där vänner ibland skriver små "hälsningar" på - små gulliga, roliga eller tänkvärda ord, och just häromkvällen var det en vän som skrev : * Home is where your heart is * <3 Så sant!
VARM KRAM till dig och dina hjärtan/underbaringar!! <3 från Nina i Örebro.

Birgittha sa...

Lycka till med flytten!

mvh Birgittha

britt andersson sa...

lycka till med ditt nya liv, jag är säker på att du kommer att fixa till din lägenhet lika fint som huset kram <3 ps.du har en stor ljusampel .köpt var?

Sommaren65 sa...

Nu börjar livet. All lycka till dig. Förstår ändå att detta är ett stort steg men det kommer och bli så bra som du vill ha det. Ska bli spännande o se bilder från ditt nya hem. Vi ses. Kram Magda : )))

fridasshabbywelt sa...

Es kann nur besser werden!Viel Glück und alles Gute!
Liebe Grüße,
Frida

Anonym sa...

var ska din man bo nu...

DesignbyTornblad | En smyckesgalen tjej sa...

Stort lycka till!

Fördelen med att vara inredningsintresserad är ju att man kan pyssla om och piffa upp var man än bor :-). Det är ju liksom en bonus med att flytta eller hur!

Lycka till med flytten!

Hälsar malin

Helena sa...

Vad härligt!

Tokgillar din blogg!

Jag har en tävling på min blogg just nu där man kan vinna en vacker ängel gjord i betong (värde 499kr) från betongflickorna.se

Var gärna med och tävla!
Gå in på min blogg: http://mammaleniz.spotlife.se/

Många kramar!

Krannina sa...

Vad skönt att det känns så!!! Du är så klok!

Lycka till med första dagen på nya livet!!

Kram

Petra sa...

Så är det; hemmet är där hjärtat bor!
Du kommer fixa detta galant. all kärlek <3

Anonym sa...

Men vad va det som egentligen hände? Har din exman redan flyttat ut? Kommer barnen att även bo hos honom? Önskar dig all lycka till med flytten, nya livet och nya hemmet!

Mia sa...

Det är väl bara att gratulera om du kan känna så! Själv går det inte en enda dag utan att jag saknar det hus jag tvingades lämna för 5 år sedan, jag har känt mig hemlös sen dess. Undrar om jag någonsin hittar hem igen?

Anonym sa...

Ut med det gamla in med det nya! Det skall bli så roligt att följa dig med din nya lägenhet. Det skulle vara roligt med både före och efterbilder. Någonting säger mig att det inte blir sista flytten;) White

Anonym sa...

Så fint du skriver och så sant.
Sitter här och får tårar i ögonvrån.

Du kommer att få det så bra,så klok som du är.
Lycka till.

Kram Lotta.

Anonym sa...

Visst är det så!! Ett hus är bara materiella ting,,egentligen helt oviktigt. Det som är viktigt är familj o hälsa <3 Du är en klok kvinna =),, Önskar dig o dina små underbaringar ett stort lycka till o du kommer säkert att få det lika fint i din lägenhet. Faaaast ert hus är nog onekligen bland det finaste jag sett ;-) Kram Jessica

PORSLINSBLOMMAN sa...

Stort stort lycka till i nya lyan och hoppas du och dina sötisar får det hur mysigt som helst!! Kram Marie... :-)

Anonym sa...

Gulligt sagt att du packar med det finaste du har. Dina barn. :)

Frugan sa...

Klokt och ärligt, varma lyckönskningar!

dianasdrömmar sa...

Skönt att du känner så och hoppas du får det mysigt på Kattrumpan :) kram Diana