fredag 4 januari 2013

På bättringsfronten intet nytt!

En mamas oro.

Here we go again.....
1, 2 kg viktnedgång. Tur att det finns dropp!
Tätt, tätt intill.
  
TACK
 för alla hundratals kramar och krya-på-honom och vi-tänker-på-er-hälsningar som jag fått på Instagram och Facebook under dessa två dagar på sjukhuset. De har värmt ända in i hjärteroten vill jag lova och jag kan inte i ord beskriva hur glad jag är över att Ni finns där ute. Alla Ni goa!!! Återigen tack!

Ni är många som är oroliga och undrar vad tusan det är som försiggår med Lillebror så här kommer en liten redogörelse. Jag önskar jag skulle kunna komma med goda nyheter nu ikväll, men så är dock inte fallet.

 Igår bar det iväg till akuten igen eftersom Lillebror bara blev sämre och sämre. Knölen större och hårdare och Lillebror ville varken äta, dricka eller prata eftersom han hade så ont. Slö, matt och hängig som tusan. Så vi blev inlagda på ett isoleringsrum på barnkliniken och fler tester togs och antibiotika sattes in på direkten. 
Så fick han dropp (efter mycket tjat från min sida eftersom han har tappat 1,2 kg sedan han blev sjuk), lite ordentlig smärtlindring och så blev han lite piggare. 
För stunden. 
Ingen visste riktigt vad det var som var fel och ingen kom med några direkta förklaringar heller. Efter en jobbig och smärtsam dag så somnade till slut Lillebror efter smärtlindring. Jag däremot låg som en pinne i sängen och lyssnade på vartenda litet ansträngt andetag han tog. 
Tätt, tätt, intill. Strök hans kind. Pussade hans brännheta panna.
Det är ju en mors rätt i livet att vara lite mer orolig än någon annan. 
Å sova kan jag ju göra när han blir frisk igen.
I morse när Lillebror vaknade hade han över 40 grader feber igen och nu hade inte bara knölen blivit större utan halva ansiktet hade svullnat upp. Det är att dö orolighetsdöden en smula vill jag lova. Fi tusan vad läskigt!! Speciellt när ingen fortfarande inte visste vad problemet var. Så upp till akut-remiss till öra/näsa/hals där en vass läkare konstaterade att det minsann var någon bakteriellt åkomma och inte någon körtelfeber. Antingen är det en svullen cysta eller något med någon lymfkörtel. Det känns som om jag har bomull i huvudet så jag minns inte allt han sa. Alla dessa kliniska termer!!! Vad jag hörde var ultraljud och operation. 
Så där är vi nu. Ultraljudet gjordes idag och nu väntar vi på besked om Lillebror ska opereras imorgon. 

 Så. 
På bättringsfronten intet nytt. 
Vart tusan är Dr. House när man behöver honom!?!? 

KRAM

// Inredningsfrun

54 kommentarer :

Anonym sa...

En STOR kram ifrån andra sidan kusten!

Anonym sa...

Usch, jag har själv legat därinne två gånger med dottern som åkte på rs både när hon var 7 v och sedan igen när hon precis hade fyllt 1 år. Fruktansvärt och denna oro som hela tiden är så påtagligt närvarande. Tack och lov är det underbar personal som arbetar där! Tänker på er!/Kram Nilla.

Mrs Freckles sa...

Men stackars liten :-( Hoppas att det vander nu. Sa himla oroligt saklart. Men en liten trost ar att du ser minst lika fin ut i din landstingsstass som i allt annat. Stor kram, och hoppas att liten blir frisk och far komma hem valdigt snart!

VivanDivanGoesFashion sa...

Ååå, har precis läst ikapp och fick sånt hjärtsnörp när jag läste. Förstår precis hur du måste känna dig precis nu och vill bara skicka över all kärlek och en miljard peppingkramar till dig och familjen! Det här grejar lillen!!
Kram

/Vivvi

Photo by Emelie sa...

Usch, det var ingen vidare historia alls. :(
Jag skickar ännu en krya på sig hälsning och hoppas att han vaknar piggare imorgon! :)

Ps. Det kan vara lätt att glömma hur man talar när man är inom sjukvården och det är mycket att ta in i ett känsligt läge. Men be dom förklara så du förstår. Det är deras skyldighet! (alltså inga kliniska termer!). Det kan också vara bra att få saker nedskrivna då det kan vara enklare att förstå efter en stund..
Nu hoppas jag visserligen att ni är därifrån snart, så att ni slipper allt sånt! :) Men ändå..

Anna sa...

Hoppas att de hittar felet snart så ni får komma hem. Jag vet själv inte hur det känns för jag har inga barn, utan bara 4 stycken underbara syskonbarn. Så jag kan bara tänka mig hur det känns...Hoppas att han blir bra snart så du får sova lite och han får ork att leka och må bra..Stora Kramar till dig..

Anonym sa...

Å stackars stackars lillebror... Gör så ont i mamma hjärtat att se och läsa.. Hoppas verkligen han snart blir pigg igen! Kram annie

Elle sa...

Finns inget värre än att ha ett barn på sjukhuset. Man vill helst ta alla smärtor och blodprov för att de ska slippa lida.
Jag håller tummarna för att Lillebror snart får komma hem, frisk och kry!
Kram

Anonym sa...

Mitt i allt elände kära du (har allt tänkt på honom idag<3) så skriver du la för härligt! Kram på dig och honom!

Linda sa...

Fy vad jobbigt!!! Hoppas verkligen han mår bättre snart! Lider med er. Kramar

Lotta sa...

Oj, så himla tråkigt! Kan bara skicka en kram till dig och jag hoppas det går bra.

Anonym sa...

Åååå skyndade mej hit fb då jag såg du hade uppdaterat bloggen! Har tänkt på er hela dagen o undrat hur de gått. Måtte dom komma på vad som är galet fort så han kan bli bättre. Massa styrkekramar till er båda..../Maria

Anonym sa...

Lider med dig/er!! Hoppas ni får klara besked snart och att lillebror blir frisk snarast!!!!

Kramar/
Krannina
Krannina.se ( kommenterar via iPaden o får välja anonym för att det ska fungera)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Tänker på er och skickar en styrkekram till. Vet hur det känns att ligga isolerad med en lillebror. Allt annat känns ovidkommande bara de små liven blir frisk.
Kram från en mamma/mormor som följer dig på instagram och blogg.

Annis sa...

Stackars stackars Lillebror! Det värker i mitt mamma hjärta och i hela min kropp när jag läser detta. Måste nog gå och pussa på mina sovande hjärtan en till gång. Många styrkekramar till er!

Anonym sa...

Massa kramar till dig och till lillkillen!!!

Gabriella sa...

Åh vad tråkigt att höra! Kan tänka mig att det känns i mamma och pappa-hjärtat på er! Hoppas så han blir bättre snart!
Styrkekramar

Maria sa...

Hoppas det ordnar sig för lillebror. Har själv varit där när liv och död blir så nära, med min lilla son. När man blir sådär bräcklig som förälder. Men det gick bra för min pojke och det kommer det göra för er med.
Varm kram, Maria.

Frederica sa...

Stackars liten :(
Hoppas verkligen dom hittar felet fort!
Och att han slipper operation, att det går att fixa på annat sätt. Men såklart vad som bäst!
Krya på kramar till lillebror!

Browneyedgirl sa...

Blir alldeles tårögd när jag läser och förstår din oro. Fy så liten man är i världen när ens små älsklingar är sjuka. Styrke kramar kommer på en gång, du ska se att det snart vänder och blir bättre. Tänker på er <3 Kram kram

birgit sa...

Ber till min älskade Jesus att han ska hålla sina beskyddande händer över er, kram Birgit

Välkommen Hem! sa...

Har inte varit inne här hos dig på några dagar och så läser jag det här.
Tusen värmande styrkekramar till er! Klart att allt kommer bli bra, nu verkar ni ändå ha fått ett svar. Tänker på er!
Kram! Judita

Marthina, Holmbytorp sa...

Kramar till er, så otroligt tufft, lille vännen. Tårarna rinner. Kärlek till er!

carinaon sa...

Usch, det finns inget värre än när barnen är sjuka! Man känner sig så hjälplös när man inte kan göra något. Jag önskar er allt gott och hoppas allt blir bra snart!
Kram Carina

Concept_By_Sarah sa...

Vilken mardröm, hoppas, hoppas att lillebror blir frisk snart igen. Kram Sarah

Anonym sa...

Usch och fy!!!! Hoppas han blir pigg snart!! Styrke kramar från mig <3<3

Hem och Lycka sa...

KRAM vännen!

Anonym sa...

Be dem kolla Kawazakis sjukdom,bara drygt 50 fall om året med barn under 5 år. Kan vara bra att utesluta, vet en kille som hade det.

Anonym sa...

Be dem kolla Kawazakis sjukdom!

Anonym sa...

Hej
Hoppas din son kryar på sig nu.
Jag ska bara berätta ,att jag fick hög feber och min lymfkötel under armen svällde upp och jag blev väldigt sjuk.
Läkarna måste ju se på proverna om det är bakterier ,vilket jag tror.
Man tar ju alltid crp som är snabb sänka.
Kanske behöver dom ta hål på knölen på halsen,vilket dom ville med min knöl också.
Min knöl var inte mogen för det,därför dom gjorde ultraljud före.
Har din son fått antibiotika?
Ville bara berätta min historia eftersom man kan undra vad det är som går just nu.
Stackars din son,man mår ju så dåligt.
Men jag tror inte det är något farligt,utan det är någon infektion.
Men hoppas nu ni får rätt hjälp så han mår bättre fort.
Håller tummar för honom.
Lotta

Cat sa...

Oj, fy tusan så jobbigt. En stor krya-på-kram från inlandet. Cat

Jessica sa...

Men fy inge roligt då ens barn är sjuk hoppas han slipper operation och att de iställe hittar rätt antibiotika mot just de bakterier han har. Många kramar Jessica

Unknown sa...

Åh..stackars er!!!Det svider i hjärtat bara av att läsa det du skriver.STOR lycka till med allt..och krya på lillebror KRAM från mig!/Maria

Mia sa...

Ååå älskade vännen, jag våndas verkligen med dig =( Håller både tummar och tår för att de snabbt kommer på en lösning så att han snabbt blir frisk igen. Tänker på er, kram kram.

Anonym sa...

Usch vad tråkigt att han blivit sjuk. Jag tycker verkligen synd om lillvännen din. Hoppas han piggnar på sig snart!! Tänker på er. Kram Marie

Nina C. sa...

Massor av styrkekramar till er!!!!
Tänker på er!! Allt kommer bli bra!!!
KRAM!!! <3 <3 <3

annaslantliv.blogspot.se sa...

Hej, min tjej fick lymfkörtelinflammation i början av dec. När de väl konstaterat att det var det gick knölarna snabbt tillbaka med penicillin men sen tog det nästan hela dec innan hon var helt pigg igen ändå. Det var en riktigt tuff tid. Hoppas de får fart på din lillskrutt snart oxå. Det gäller att hitta rätt läkare, ultraljudet var lösningen för oss så jag hoppas det var det för er med.

Krya på er!

Anna, Borlänge

Grodmamman sa...

Stackars liten och även stackars dig!:( Inte kul när barnen är sjuka och de inte vet vad det är. Fy sjutton vilken oro.
Hoppas att de får ordning på det snabbt.
Kram

Coolaannna sa...

Kramar till er.

Lilla Majken sa...

Styrkekramar till er!!!!


Kram Therese

Åsa sa...

Åh..tänker på dig..å din son..
det kommer ordna sig ska du se.
Kramar Åsa

Madde sa...

Stor kram till både dig och lillebror hoppas han nu piggar på sig efter operationen :)

Anonym sa...

Lilla vän, kan förstå att du är orolig! Ens barn är det käraste man har. Man vill skydda mot allt ont och det gör så ont i ens hjärta när de mår dåligt! Skickar styrkekramar till dig och du ska se att det ordnar sig snart! Kramis från Therese

Browneyedgirl sa...

Kram och mer styrke kramar <3

Anonym sa...

Krya på till lillevännen. Han är snart på benen igen ska du se.

Har en kompis vars lillekille fick dom symptomen å det låter som samma sjuka. De opererade bort halsmandlarna å han blev en helt ny kille. Men hela ansiktet var svullet innan de gjorde något.

Jag håller iaf tummen för att er kille snart är frisk!
Kramar!
Maria

Anonym sa...

Håller alla tummar och tår att ni snart är hemma igen och att allt blir bra!
Inger

Anonym sa...

Många kramar till er! Håller tummarna hårt för att han snart är frisk igen.
Kram från Åsa, Mönsterås

Ingrid sa...

Hoppas din lille kille blir bra igen!

Fröken Gredelin sa...

Men usch och fy!! Ingen rolig läsning alls! Har en två-nästan-tre-åring hemma och det finns inget värre än när det käraste vi har blir sjuka såklart! Vi sänder alla kryapådighälsningar vi kan och hoppas att allt snart blir bra för lillemannen igen! Kramar från västkusten!

Anonym sa...

Vet hur det känns, vi har legat inlagda med vår dotter, o denna ovissheten som äter upp en inifrån.. Ser inte din make någonstans på bilder, men hoppas att ni finns där båda två vid er sons sida tillsammans o stöttar varandra, trots allt. Kram Linda

kicki ekblad sa...

Styrke kramar<3

Annica sa...

Jag har precis börjat följa din blogg och du skriver jättebra!
Kan verkligen känna din oro för din son! Finns inget värre än när barnen är sjuka!
Kram

Septemberflikka sa...

Vad skönt att han mår bättre nu.

Stor kram