onsdag 2 januari 2013

Hej 2013!

Runt halsen och i öronen ( Bohemian Luxury från Creative Lounge)
Gott Nytt (mitt) År!!!
Nyårssupé i goda vänners lag.
Börjar året med softish i gosigaste hoodien från Chill Norway.
Nyårsfin i håret tack vare  Rapunzel of Sweden.
Har börjat packa lite smått eftersom flytten börjar närma sig.
Ingen bra början på det nya året för Lillebror som tillbringade gårdagen på akuten.


"Hej 2013!
Jag har lite funderingar nu så här i början av året som jag tänkte vädra med dig.
Först tänkte ju fråga lite hur du tänker det här med årets sommar. Jag menar "kom-igeeeen-nu-va" på den kan ju jag känna. 2012 var ju ingen höjdare direkt när det kommer till sol å bad så visst har du tänkt att slänga in massor av det i år? Right? Bra. Då var det bestämt.

Nästa fundering är det här med att vinna på Triss. Allt det där  med "bla-bla-bla-plötsligt-händer-det" hände ta mig tusan inte 2012 heller. 
Så. 
Vi spikar att det händer i år. Visst?!?!  Toppen!

Å så till sist. 
Visst är 2013 mitt år? Det känns liksom ända ut i lilltån att det är det. Har den där pirrande känslan i magen (det kan ju oxå vara kombinationen av liiiiite för mycket champagne och kanske någon tvivelaktig mussla som slank ner under nyårsfirandet...hmmm....) som säger att det liksom är något på gång. Den där känslan som säger att det är mitt år i år. Å försöker du hävda motsatsen så ska jag banne mig kämpa in i det sist för att bevisa att så ändå är fallet.

Så hej på dig 2013. 
Du är mitt år!"

KRAM

// Inredningsfrun 

Pssssssssst...... Till er som undrar över Lillebrors tillstånd så är det ungefär samma som igår dvs inte alls bra. Imorgon blir det ytterligare ett besök hos läkaren för provresultat och eventuellt fler prover. Knölen på halsen (stor som en golfboll) är förhoppningsvis en extremt svullen lymfkörtel eftersom det lutar åt att Lillebror har körtelfeber. Han är verkligen inte sig själv och jag har aldrig sett honom så här spak och livlös. Stackars liten Lillebror!!!
Jag lovar att hålla Er uppdaterade!!

18 kommentarer :

annika sa...

Hej, tänkte lämna att litet avtryck eftersom jag brukar titta in till dig. Alltid lika trevligt!!
Men vad tråkigt att lillkillen mår så dåligt:-(( Har själv en pojk i den åldern och vet hur det känns när de inte mår bra. Hoppas nu han piggar på sig fort!
Sen hoppas jag du ska få ett fint 2013 med massa roliga händelser. Ser fram emot att följa dig i ditt "nya" liv.
Ps ditt hår är ju bara sååå fint!!
Kram Annika

Mia sa...

Ååå lillgubben, lova att hålla oss uppdaterade. Skickar många krya-på-dig tankar till lillebror... =/ Kram på dig.

Annaochlivet sa...

Det kommer att bli ett bra år för dig! Du kommer att komma stark ur allt som händer..Man får kämpa sig igenom alla faser en efter en samtidigt som livet prövar en från och till. DU är stark! Stor kram till dig och hoppas verkligen lillebror piggnar till <3

Anonym sa...

Tufft för er kille om det är körtelfeber.

Gabriella sa...

Åh vad tråkigt om er kille! Hoppas han kryar på sig ordentligt nu!
Kram!

anettan sa...

Oj vad jag är överens med dig....ditt år....okej....bara jag får vara med på ett minihörn...okej? Stackars liten, krya på honom. Kram Anette

Browneyedgirl sa...

Du är så härlig =) Spännande med flytt och sååå skoj att få inreda på nytt. Stackars lillebror, jag hoppas verkligen att han är bra snart igen. 2013 kommer bli ett super duper år, det känner jag på mig, och så ska det bli =)
Kramen <3

House of Daisy sa...

Allt gott till dig och barnen! Hoppas att lillebror snart mår bättre!!!! Finns inget värre än när ens små hjärtan inte mår bra!
Kram kram

Nina C. sa...

STOOOR KRYA-PÅ-SIG-KRAM till Lillebror!!! Och VARM 2013-KOMMER-BLI-DITT-ÅR-KRAM till dig finaste Inredningsmamman!!!
Bra att ta *ett litet snack* med det nya året!! Det har jag också haft här på nyårsdagen. Så nu ska det *banne mig* bli ett bättre år för mig också än 2012!!! Nu är DET spikat och klart och iiinte förhandlingsbart!! Skönt!
KRAM!! från Nina i Örebro.

Anonym sa...

Stackars din prins...jobbigt när de små är så sjuka. Krya på kram till han.
Hälsningar Jenny

Anonym sa...

All styrka till dig o din man. Jag vet vad ni går igenom. Kram Linda

Anna-Maria sa...

Stackars lillebror..hoppas han kryar på sig snabbt!
Givetvis kommer 2013 bli ditt år, för det kommer även bli mitt år!
Kram

Anonym sa...

Jag har nog aldrig varit så sjuk som jag var när jag hade körtelfeber. Kände mig döfärdig. Dessutom farligt om halsen skulle svullna igen och man inte får luft. Hoppas han snabbt blir frisk!
Och Gott Nytt (ditt) År!

Photo by Maria sa...

Hoppas lillebror mår bättre nu efter att han kommit in igen..

Kram Mia

dianasdrömmar sa...

Hoppas att han mår bättre idag, klart att 2013 är ditt år och mitt också förresten ;) kraaaam Diana

Anonym sa...

Jadu om det blir ditt År återstår att se, sätt fokus på ditt barn nu först och främst och var inte så självisk.
Du har ju valt detta liv. Men dina barn har inte det. Jag vill inte ge dig en massa pekpinnar, men jag reagerar nog inte som alla andra.
Inredning skrev någon om att det ska bli så spännande... jag ser fram emot att se att dina barn mår bra i första hand... jag önskar Dig verkligen Lycka till!!!

En sybersyster som har båda fötterna på jorden och gillar det!!!

Bella sa...

Stackars lillebror... Håller tummar och tår för att han får rätt hjälp och att han snart är sitt vanliga pigga och glada jag...

Klart 2013 är ditt år :)

Kramar Bella

amanda sa...

Snyggaste tröjan och texten!!
Kram till dig