söndag 6 januari 2013

Från inredning till utredning!

Från "inte operation" till "operation NU!!!".

Bara till att vänta. Å vänta. Å vänta!!!

Två timmar efter OP och fortfarande svullen.
Återhämtning.
Sju timmar efter OP. Buset i ögonen är tillbaka. Skönt!
Sjukhusfikat. Funkar.

Från sjukhussängen ikväll. Status; Just chilli´n och mår bra!

Jahapp. Det var ju inte så här jag tänkte att bloggens år skulle börja. Jag hade nog mer tänkt att visa upp ett kriiiispigt vitt hem (som en saknad vän brukar säga) och en massa härlig inspiration. 
Istället har det blivit bilder från vitaste vita sjukhuset och vad tusan det är Lillebror åk på för bacillusk.  
Från inredning till utredning, typ.
Nåväl. 

Huvudsaken är att Lillebror är på bättringsvägen. Efter en aningen turbulent gårdag med akutoperation så har hans tillstånd förbättrats drastiskt. Knölen är tömd på avsevärt mycket jox (jag besparar er alla detaljer) vilket har lättat på trycket på hans hals. Så nu äter, dricker, andas och pratar han igen efter flera dagars uppehåll. Hans skyhöga feber har gått ner avsevärt så nu sjunger mitt hjärta en smula nu vill jag lova! 
Å framförallt har han inte alls lika ont. Trots att det sticker ut ett dränage rakt ut ur hans hals. Höjden av "hu-ana-mig" för en mama att se på. Så jag kollar helt enkelt inte på det lite läskiga, utan ser istället i hans vackra ögon att det onda nu är borta.
Äntligen!!

TACK alla Ni, för mail, meddelanden, etc, etc. Jag har inte hunnit svar er personligen men ville bara säga att 
jag är så glad att Ni finns!!! 
Ni är bara BÄST!!!

KRAM

// Inredningsfrun och Lillebror

Pssssssssst........ DU (du vet vem du är) som har synpunkter på mig som mor säger jag bara så här;
 Dansa. 
Dansa, dansa, dansa av allt du förmår. Så kanske ditt hjärta (som helt uppenbart har hamnat på helt fel ställe i kröppa din) hamnar på rätt plats igen. 
Å le. 
Le, le, le. Så kanske du kan börja gå genom livet utan att vara så bitter. 
För det ,önskar jag Dig!!!

63 kommentarer :

Maggi sa...

Underbart att din prins är på bättringsvägen!!!! Sedan så ska du strunta i att vissa människor vill kasta över sitt deppiga liv på andra...tycker inte att man kan se annat än kärlek i dina ögon när du är med dina barn på bilderna vi får ta del av <3 Så fortsätt med din starka o positiva utstrålning!!! =)
Hoppas att året fortsätter bättre än hur det nu startat och att ni snart är på hemmaplan!!
Hälsningar en trogen bloggläsare o småbarnsmamma :)

VivanDivanGoesFashion sa...

Ååå vilken lättnad det måste vara för er att se den lille få tillbaka "buset" som du skriver. Vet själv vilken oro det är när ens barn opereras. Fy tusan, den oron och ångesten önskar jag inte ens min värsta fiende.

Nu hoppas vi på snabbt tillfrisknande så ni får komma hem igen...

All kärlek och styrkepepp till er



Kram
/Vivvi

Epona sa...

HUR kan någon som, jag förstår det "känner dig" genom bloggen kommentera hur du är som mamma!?! Fattar inte. Fattar inte. är det något som är tydligt i bloggen är väl kärleken för dina barn?

Så underbart att lillkillen är på bättringsvägen. Nu kan 2013 bara gå spikrakt uppåt!

Anonym sa...

Älskar din blogg! Och ber till Gud att killen ska bli bra snart! Kramar

Coolaannna sa...

Blir så förundrad när jag läser att du fortfarande dras med bittra människor här på bloggen. Kan man inte istället låta bli att ens gå in och läsa!????

Hur kan man tala om för andra hurdan någon är genom att läsa någons blogg?

Alla de bloggar jag följer har ett syfte och det är att sprida glädje, att delge och att inspirera och "umgås". Vill man inte vara med på det så läs Expressen eller andra forum!

Heja dig och heja Lillebror! Följer via Instagram och jag vet..jag har varit där 3 ggr med ett allvarligt sjukt barn och all den oron och vånda man får genomgå!

Kram på Er och glöm inte ta hand om er för jag förträngde och det jobbiga kom sen! Prata prata prata...det hjälper <3 även om inte alla fattar det :)

Anonym sa...

Bon rétablissement à ce bon jeune homme ! Que la vie remprenne enfin son cours.

Bises
Anne RENOUX

Gabriella sa...

Åh vad skönt att höra att det är på bättringsfronten! Puh. Hoppas det fortsätter så och att ni alla får må bra nu!
Kramar

Frederica sa...

Åh vilken lättnad att se buset i ögonen igen på lillebror! :)
Han ser faktiskt ut att ha det riktigt mysigt där i sjukhussängen!
Hoppas ni snart kan åka hem och börja om året på nytt! Detta kan ju inte gillas ;)
Det gjorde inte vår influensa, utan året börjar imorgon som först, då vi borde vara helt krya :) Sen kommer toppen året!

Kramar Frederica

Anonym sa...

Å vilken tur att det vänder , har funderat så på pojken. Kram

Lilla Majken sa...

Underbart att lilleman mår bättre!!!

Må så gott. Kram Therese

Nina sa...

Gud så skönt att läsa att eran goa lillkille mår bättre..

Lena - gott for sjalen sa...

Så skönt att han är på bättringsvägen! Det var ingen rolig resa det där, du!

Kram Lena

Anonym sa...

Bittra människor finns de gott om allt bottnar i avunajuka..kram

Browneyedgirl sa...

Vad härligt att höra och vad härligt att se att han är bättre. Lycka <3 Fortsätt ta hand om er extra mycket nu så är det snart som det ska vara. Stor kram fina du <3

dianasdrömmar sa...

Stor kram till dig och du, du är en toppenmamma så det så!/Diana

Lina sa...

Styrkekramar till tusen!! Du är en toppenmamma!!

LandHausLeben sa...

♥♥♥♥♥♥♥ God bless you!!

Aratorps Lena sa...

Åh lille gubben.... Krya, krya, krya! Finns det något värre än när barnen är sjuka???

Och du. Heja dig!

/L

Annica sa...

Så skönt att han är på bättringsvägen!! Jag hade en cysta på halsen när jag var liten och efter operation försvann den för gott! Men jag vet hur oroliga mina föräldrar var!
Förstår att någon lämnar tråkiga kommentarer. Vad trist när folk ska döma andra, men det är härligt hur du tacklar det! Det är ju hos dem själva bitterheten ligger!

Träning Inredning Inspiration sa...

Härligt att han mår bättre! Jag hoppas på snabbt tillfrisknande så ni får komma hem igen snart!

All styrka till er!

Kram Johanna

House of Daisy sa...

Så underbart att höra och se att lillebror mår bättre! Det värmer mitt hjärta! Jag berundrar verkligen din styrka och ditt mod att dela med dig av dig själv till oss alla! Och att svara upp så som du gör till de som inte förstår, det är så himla bra!
Tack för att du delar med dig!!!
Kramar i massor

Nina C. sa...

HÄRLIGT att lille sötnöten ÄNTLIGEN är på bättringsvägen!!!! STOR VARM KRAM till er!!! Jag har varit där (i er situation med svårt sjukt barn) och när allt börjar vända och bli till det bättre, efter dagar av *jag-håller-andan-av-oro*, så börjar man kunna ANDAS igen. Puuh..!! - vilken pärs ni har gått igenom!! Men nu är det över!! och allt kommer att bli bättre och bättre med er *lillebror*!!!! Nu önskar jag er att ni snart får komma hem igen!!! Styrkekramar!!! Och du är absolutt en toppen-toppen Mamma!!!! KRAM!!! <3 <3 <3 från en annan Mamma.

Elle sa...

En föreläsare skulle undervisa om ämnet stress och inledde sin lektion med att hälla upp ett glas vatten.

”Hur tungt tror ni att det här glaset är?” frågade han publiken.

Många slängde ur sig en gissning och svaren blev allt mellan 100g och 500g.

"Det är visserligen sant att glaset exakta vikt är 371 g”, svarade föreläsaren. ”Men det är inte det viktiga i sammanhanget. Det viktiga är hur länge jag håller glaset. Om jag håller det i en minut så är det inga problem. Om jag håller det en timme, så kommer min arm att värka. Om jag tvingades hålla det i en hel dag skulle ni antagligen få tillkalla ambulans. Vikten är den samma men ju längre jag håller glaset, desto tyngre blir det.”

Föreläsaren ställde ner glaset, innan han fortsatte:
”Om vi bär omkring på våra bördor hela tiden så kommer vi förr eller senare att ha blivit så tunga att vi inte klarar av att bära dem längre. Om vi aldrig slutar tänka på jobbet kommer den arbetsbördan att bli oss övermäktig. Därför måste vi kunna släppa jobbet när vi går hem. Och om vi aldrig tillåter oss att slappna av och njuta en stund därför att vi oroar oss för en sjuk anhörig eller en vän som behöver vår hjälp – då kommer det att bli oss övermäktigt. Vilka bördor du än bär på – sätt ner dom en stund och vila en stund innan du fortsätter. Det märkliga är nämligen att när det är dags att lyfta upp dem igen har de blivit både lättare och färre.”

(Ur boken ”Tänk om ….!)

Läste den här texten i fb häromdagen och tyckte att den passade till ditt inlägg idag.

Skönt att Lillebror mår bättre!
Kram Elle

Anonym sa...

Skönt att han mår bättre nu :-)
Verkar va flera bloggare som har problem med tråkiga och framför allt elaka kommentarer.
Det är så onödigt och dumt
Lycka till med allt nu!!!!!
Kram Jennie

Maria sa...

Vilken lättnad att det vände för lillebror! Kämpa på och ta väl hand om dig/er! Kram, Maria.

Anonym sa...

Vi har för många år (9) sedan också legat akut med vår prins då inte ens ett år gammal han hade då vätska bakom ena örat hettenågot konstigt som man får om öroninflamationen blir värre. Han sövdes då och dränerades i huvudet. Jag förstår att ni har det kämpigt barnen är det finaste man har. Nu väntar vi på läkartid med våran 8 åriga dotter som troligen har blindtarmen inflamerad i skrivande stund. Så jobbigt att barnen måste bli sjuka. Man får kämpa sig igenom svårigheterna och ha sina nära o kära omkring sig. Blir så ledsen när det skrivs så mycket dåligt om varandra på många bloggar. Jag tror precis som du att alla kämpar efter sina förutsättningar och dessa skitmänniskor som tror de är en bättre sort kan hålla sig nån annanstans. Stor kram till er och krya på er!

Beatrize sa...

Dansa och le tycker jag oxå den där människan ska göra!!! Fett mycket!

Camillas Lantliv sa...

Men lille gubben då, får tårar i ögonen av å se hans leende på de här bilderna, man ser att han piggnat till om man jämför med inlägget nedan. Det är så tufft när de små blir sjuka, och när det är så allvarligt som op så kan jag inte ens tänka mig hur du mått dessa dagarna.

Jag önskar dig och dina fina små killar ett bra år och hoppas att alla era önskningar slår in, det är ni värda.

Stora varma kramar från mig <3

Johanna sa...

Usch vad jobbigt!! Skönt att liten verkar må bättre!! Krya på er kramar!!!!

Anonym sa...

Hej,

Jag har följt din blogg under ganska lång tid och får alltid så mycket inspiration :-)

Det var härligt att läsa att han börjar må bättre och bli piggare nu, jag har själv barn och vet hur jobbigt det är när dem är sjuka.

Jag menar inte att skriva detta som kritik till dig nu, men jag har så svårt att förstå varför man väljer att lägga upp bilder på sitt barn när det är sjukt? Jag själv skulle inte vilja ha bilder ute på nätet på mig i en sjukhussäng nyopererad med svullet ansikte, så varför väljer man att lägga ut en bild på sitt barn i en sådan situation? Som sagt, inte menat som kritik, jag försöker bara förstå. Bilderna finns ju kvar för alltid...

Ha en fin dag och lycka till med allt det nya som kommer under det nya året och hoppas att ni får vara friska och krya!
Kram!

emmashem sa...

Vår lilla dotter har också haft en knöl på halsen, och ingen kunde säga exakt vad det var. Jag vet hur fruktansvärt det är när detta händer, hela livet stannade upp och jag kunde inte tänka på något annat eller ens fungera normalt, många tårar blev det och isande oro att förlora det bästa man har.
Skönt att han är på bättringsväg:)
Kram Emma

flamman sa...

krya krya på den lille!! Bra skrivet, bittra människor ska man inte ödsla energi på. Bara önska att dom ändrar sig och lägger sin (värdefulla) tid på annat än 'andra'. Lycka till med allt nytt som händer 2013!!

Anonym sa...

Lille gubben, jag haller tummarna for dig och dinn mama, kram fran Polen:)

Christina sa...

Hej! Som förälder förstår jag vilken pärs du gått igenom, barnen är ju det dyrbaraste man har i hela världen. Skönt att din son mår bättre :)

Anonym sa...

kramar till lillebror o dig..hur kan folk ens tänka på att kritisera dig för att du visar bilder från verkligheten dvs på din lille son som varit så sjuk..du som skrivit det borde skämmas hur mycket som helst..du skriver o berättar direkt från hjärtat o det är ju därför som din blogg är så intressant..bry dig inte om den bittra människan som skrev detta utan va stolt över att du är ärlig o bjuder sååå mycket på dig själv kram

Lotta sa...

Härligt att han mår bättre.
Måste ha varit jobbigt att ha det i halsen knölen.
Nu är det bara att se till att han får krafter tillbaka.
Kram till er

Grodmamman sa...

Åh, vad härligt att han är på bättringsvägen!:)
Och beträffande elaka kommentarer, hur orkar man, sluta läs om det inte passar!
Kram

Systeryster och jag .... sa...

Va skönt att det går åt rätt håll för din goding

Anna-Maria sa...

Underbart att han mår bättre! kram

Photo by Maria sa...

Härligt att se buset i lillebrors ögon igen.. Skönt att han är på bättringsvägen och hoppas han snart är på benen igen och kan busa runt..

Men ps:et du skriver.. Man blir så trött!! Ja inte på dig då utan på folk som måste trycka ner, och förmodligen någon som inte känner dig mer än genom bloggen skulle jag tro..

Kram till både dig och lillebror, men mest till busen =)
//Mia

Anonym sa...

Härligt att han är bättre!!
Många kramar till er, och du det lyser genom din blogg hur mycket du älskar dina barn och att dom är det viktigaste för dig. Förstår inte att någon kan tro något annat.

Kram igen
/maria

PärlAnn sa...

Härligt att din fina lilla kille mår bättre! Synd att har behövt ha så mycket ont (jobbar själv som barnsköterska på sjukhus i Sthlm och våran viktigaste uppgift är ju att hålla de små smärtlindrade. Men nu så verkar allt gå åt helt rätt håll. Du är så stark och duktig och verkar vara en jätte FIN mamma (och fröken du brinner ju för ditt jobb) verkar vara några riktiga JÄVLAR där ute i cyberrymden idag. Skaka av dig och du vet att du är TOPPEN det räcker! varm kram från en trogen bloggläsare i Stockholm Ann

Krannina sa...

Så underbart att höra (läsa) att han mår bättre!!!!!! Vilken lättnad!

Kramar

Anonym sa...

Hej, brukar bara läsa utan att lämna avtryck men nu måste jag bara skicka en miljon styrkekramar till dig, din lillepojk och övrig familj. Hoppas nu att det går åt rätt håll. Fortsätt skriv dina goa inlägg och fortsätt sprida positiv energi ( kanske svårt just nu). Kram på dig/ Lisen

Anonym sa...

Härliga nyheter!:)
Kramar till er båda!!!
Helén

Anonym sa...

Lycka till med lilleman, bry dej inte om vad andra skriver... innerst inne vet du säkert själv att just du är bästa mamman till just dina barn. Ibland räcker det o veta själv, utan att behöva försvara något

anettan sa...

Så underbart skönt att lillkillen är på bättringsvägen. Det glädjer mig. Önskar er snöfink dag. Kram Anette

Anonym sa...

Till dig Anonym och andra som inte förstod min kommentar:
jag har, precis som jag skrev i min kommentar, inte för avsikt att överhuvudtaget kritisera inredningsfrun alls, vare sig som mamma eller bloggerska. Är helt övertygad om att hon är en alldeles utmärkt förälder. Jag skrev min kommentar för att gärna få ett svar som kan få mig att förstå varför man väljer att lägga ut den här typ av bilder på sina barn på nätet. Bilder som läggs ut på nätet finns alltid kvar, även om man går in och tar bort dem.

Men det jag personligen tänker på är att barnet själv (oavsett vilket barn det nu må gälla) inte kan välja själv om det vill att bilden ska visas för andra eller inte. Om man som vuxen tar en bild på sig själv i sjukhussängen t.ex. så är det ens eget val och ansvar. Men barnen kan själva inte påverka detta.
Det som läggs ut på nätet syns och är öppet för alla, jämför det med om bilden istället sitter på en löpsedel för aftonbladet t.ex. Alla ser. Även dem man kanske inte vill ska se.

Varför inte bara ta en bild på droppåsen, eller fötterna, eller handen med kanylen? För då syns det inte vem det är på bilden, men man kan på så vis visa situationen.

Som jag även skrev i min kommentar ovan, är jag glad att pojken mår bättre och att jag önskar ett gott år.

Kram på er!

DesignbyTornblad sa...

Åh liten då! Jobbigt för både mor och son. Skönt ändå att det är på bättringsvägen.

Styrkekramar från mig!
Malin

evalevabo sa...

Så många illa kommentarer om dig som mamma och din separation ...?!? Från vem
Kolla upp, nån nära dig.
Tvärtom såååå stark du är med allt du går igenom.
Många kramar till dig.

Anonym sa...

Takker for en super blogg! Jag läser nästan varje dag, inspirerande och bra! Hoppas sonen blir återställd så snart så snart.

Davina Ginström sa...

Ojojoj, stackars liten!! Hoppas han är på bättringsväg, jobbigt med små sjuka, man tycker så synd om dom! Styrkekramar till dig med, hoppas allt börjar ordna sig. Kram, Davina

Anonym sa...

en blogg ska inte bestå av bara glitter o glamour..ytligt o falskt isåfall...inredningsfrun skildrar verkligheten o det är därför som jag tycker så mycket om henne..hon vågar visa o stå för det hon gör..tänk om flera vågade detta..då hade vi kanske sluppit en hel del avundsjuka..

Anonym sa...

Jag kanske inte förstår din oro som "mamma" ( eftersom jag inte själv har något/några barn) men jag har varit med om något som jag inte önskar min värste fiende ska få uppleva. Min man fick hjärtstopp o jag höll honom vid liv tills ambulansmännen/kvinna kom till min räddning.Dom 48tim som kom var de värsta i mitt liv. Idag lever han som ingenting har hänt. Livet går vidare säger han, menas jag, som var där i verkligheten, har tagit den värsta smällen. Vaknar ibland o lyssnar om han andas el. om det är tyst. Ja ja nog om detta, som sagt livet går vidare. Har följt dig via bloggen o inte gjort mig hörd men tycker du är stark som kvinna. Positiv syn är otroligt viktigt. Livet går vidare o så gör det för alla varken man vill el. inte. Din son är lika stark som sin mor. Kram till er o lycka till i livet.
Maria

Anonym sa...

Så godt at det går bedre, ingenting er verre enn når barna er syke.
Masse gode ønsker til dere :)
Lise

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej marika!VAd härligt att lillebror är på bättringsväg!!!!
jag blev helt ärligt f-bannad när jag läste att någon skrivit att du är en dålig mor, sånt gör mig galen....Tror att du är en underbar kärleksfull mor! sådetså!
Styrkekramar från Maja Nästgårds på ÖLand!!!!

Jessica sa...

Första gången jag kommenterar på din blogg, trots att jag följt den ett par månader. Du ger verkligen inspiration!:)
Måste bara få fråga vart du köpt ramen till fjärilstavlan? Och lycka till i framtiden med flytt och ny start! (skönt att lillkillen mår bra efter omständigheterna).

Kamilla sa...

Skönt att läsa att sonen är på bättringsvägen. Önskar dig/er lycka resten av 2013.

/Kamilla Rytterlund

Anonym sa...

Un grande abbraccio a lei, donna coraggiosa, attiva e amante della vita, e al suo dolce bimbo tanti bacini. Guarirà presto e tornerà a correre felice tra le neve e l'erba fresca!
Johanna

Browneyedgirl sa...

Hur mår ni tro? Jag hoppas att allt är bra igen med er =)
Kramen <3

Anonym sa...

Brukar följa din blogg men har inte varit inne på några veckor och läser vad som hänt först nu. Usch!! Sitter med tårar i ögonen på kontoret. En mammas värsta mardröm!! Skönt att han är på bättringsvägen. Vet ni vad det var?
Massor med kramar till er
Tessan, mamma till Ida, Tim och ett liten groda i magen

Annan mamma sa...

HUR mår gossen?

Anonym sa...

Sjuka barn är alltid trist..hellre är man sjuk själv. Så härligt att han mår bättre.

Sitter här å funderar om det är en mykobakterie han drabbats av?!

Hoppas ni får en fin dag trots sjukdom <3