tisdag 22 januari 2013

Jag och mina ICA-kassar!

 



Alltså. 
För tillfället ser man nästan alltid mig med en kasse ellertvå i handen.
Å med kasse menar jag inte någon läcker liten chic shopping-kasse utan snarare en ICA-kasse eller med ett mer exotiskt inslag; en Netto-kasse. 
Det är kassar med matlådor. Det är kassar med termobyxor och gortex-kängor (till skolan). Det är kassar med diverse saker som kan vara bra att ha med sig när jag sover ena natten där å andra natten där. 
Sådana typer av kassar.
Mitt liv i ett nötskal just nu alltså. 
Eller mitt liv i en kasse :).

Nu, borsta gadden. Snart, räkna får.

KRAM

// Inredningsfrun

Pssssssst....... Idag bjuder jag på lite banan-kake-orgie eftersom jag har varit gryyymt sugen på det hela dagen. Får bli till att baka det snart. Mumma! Mitt recept på saftig banankaka hittar Ni under etiketten "baka" här i högerkolumnen.

27 kommentarer :

Anonym sa...

Nu blev jag alldeles stum. Fast det är kanske oförskämt av mig att fråga. Du menar att du inte sover hemma alltså?? Usch va jobbigt det låter! All kraft till dig! Stora kramar

evalevabo sa...

Hmm du kam väl knappast äta godsakerna själv så tunn du är...
Kram på dig
Eva

dianasdrömmar sa...

Stor kram och snart slipper du släpa på kassarna /Diana

Grodmamman sa...

Fy vad jobbigt det låter att leva "i en kasse"! Tur att det inte är så långt kvar till februari.
Kram

Unknown sa...

Men ... Vad nu?! Jag blir ledsen när jag hör detta ... Vad är det som pågår? Livet i en kasse är väl ändå inte det man "förtjänar" när man väljer att gå skiljda vägar? Är det så hemskt att du inte kan sova hemma? ...:-( om jag hade bott närmre hade du fått sova hos mig till februari.. Massor av styrkekramar till dig vännen // Jasmina

Anonym sa...

Tycker så synd om dig.
Hoppas det inte är bara du som bor i en påse utan även den andra hälften.
Saknar ditt lull lull, du har gett många insperation till många här på din blogg.
Snart får vi nog se mer av det när du flyttat.

Anonym sa...

Jag har följt dej på bloggen ett tag.. Jag förstår vad du går igenom och det är inte det roligaste man gör i livet men kanske nödvändigt just nu. Jag gick ifrån mitt ex för ett antal år sen, vi hade gård med hästar, katter och hundar. Hur som hellst i 3 månader bodde vi under samma tak innan jag hittade annat boende. Dom 3 månaderna glömmer jag aldrig och va den mest tyngsta perioden i mitt liv. Jag hade bestämt mej att flytta och han ville ha mej kvar. Så att se hans besvikelse varje dag när jag sa ifrån allt gulli gull osv jag bodde mycket under tiden i min bil med hundarna, tur var det på sommaren så vårat bästa ställe var faktist på en strand. (så lugnt o skönt) Som sagt massa styrke kramar till dej när du behöver det så du håller dej på din stig:)

Anonym sa...

Mycket nyfiken vilken arkitekttävling ert hus kommit tvåa i 2007?! :)Hälsn. Linda

Anonym sa...

Undrar var du köpt och vad de är för sängbord du har?

Anonym sa...

Brukar inte ge några avtryck är på din fin fina blogg.
Tycker du är en otrolig star person som vågar skilja dig och gå på dina kännslor, du är grym, tänk om en annan vågat de! går här i min tygga lilla värld och hoppas på att den ska bli bättre går liksom i ett ekorhjul :-(
Håller alla tummar och tår för dig och kidsen! Och självklart för din exmake.

Anonym sa...

Men vad hemskt att inte ha något hem. Har du det så varannan vecka nu till du flyttar? Hoppas barnen får bo i huset i alla fall så de slipper kasa runt. Det förtjänar ingen. Lyckönskningar i alla fall, till dig i framtiden!

Anonym sa...

Läser mycket om dig och alla styrkekramar som skickas till dig. Förstår att det självklart inte är enkelt för dig, men din make då? Känns som att han liksom glöms bort av både dig och andra? Kan väl inte vara helt enkelt för honom heller, ni är ju ändå två om det hela. Känns som att detta är ditt beslut, men jag har kanske missförstått?

Anonym sa...

Så klokt skrivet utav dig!!! Ja frågorna är många och vist är det underligt..står ju så fint i inläggen innan att de skiljs som vänner och det känns nästan som maken e glömd?

Fru Lundin sa...

Han får väl starta en egen blogg då. Så kan du sända en styrkekram även till honom;-)

DesignbyTornblad sa...

Snart är kassarnas tid ett minne blott.

Ha det så gott!
Kram Malin

Anonym sa...

Fy, att ha det så där är inte bra för någon. I vårt Sverige? Så fruktansvärt hemskt! Hyr en campingstuga eller ett rum på hotell eller vandrarhem. Du kan väl inte flänga runt sådär? Du låter positiv, men innerst inne är detta för, jobbigt! Ta hand om dig! /White

Browneyedgirl sa...

Hej tjejen <3 Jag hoppas att du snart är på plats i er lägenhet och kan starta om och få känna dig trygg och må bra. Skickar en hög med varma kramar till dig.
Du är underbar!

Lallbacken sa...

Hejhej. Banankaka gör nog susen för dig tror jag. Jag vet inte om du läser precis alla kommentarer, men jag hoppas det kommer att gå bra för dig framöver. Hoppas du kommer trivas i din nya lya. Ha en skön helg som kommer snart ;)
/mia

Sommaren65 sa...

Hejsan! Kollade efter ditt smarriga recept på en saftig banankaka. Men hittar den inte någonstans. Snälla lägg ut den igen om du hinner framigenom. <3
Ha det så bra du bara kan i flytten mm. Så roligt o få se dina inlägg allt som oftast. Spännande o få följa din vardag. Stor kram till dig o dina gulliga pojkar. Sommaren65// Magda =)

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Kanske inte kul att flänga runt men det kanske är okej just nu. Du vet ju att du snart har ditt eget igen! Kämpa på du! Det man går igenom går man igenom och sen har man det bakom sig! Framför sig har man en massa valmöjligheter! Kramen!

Krannina sa...

Den kakan såg supergod ut!

Ha en fin fredag - med eller utan kassar :-)
Kram

Lina sa...

Kämpa på! Snart kan du njuta av livet igen!
Kram L

Sommaren65 sa...

Hej igen!!! Jag hittade banankake receptet. =))) Kram på dej <3

Anonym sa...

Vi få hjälpa dig att räkna ner så du slipper fastna i dina Ica kassar. Shit vilken jobbig övergångs period du ,ni alla barnen och pappan går igenom nu tills ni funnit en fast punkt i ert boende och komma igång med någon ny typ av vardag är nog ingen som kan sätta sig in i. På det försäljning och alla prylar och papper.
Ha det bra ,hoppas snart vi får ett livstecken från dig glad,ledsen , arg spelar ingen roll.
Kram Eva

Anonym sa...

Hej! Mitt i stor flytt till gård så hittade jag din inspirerande blogg:) din fina hjärttavla föll jag pladask för,hittade senare sidan men din ser finare ut!? ;) hoppas allt är bra för er alla i eran flytt...

Anonym sa...

Så kul det skulle vara att få läsa alla kommentarer, som du inte publicerar..... För övrigt så kan du få en väska av mig så slipper du gå omkring med kassar. Bara hojta till på bloggen, så mailar jag. Så jag vet vart jag ska skicka den. Mvh Maria

Tess sa...

Snart snart är det över! Vet hur jobbigt det är.
Hejar på dig :)

Kram