måndag 1 mars 2010

Jag; En sucker-för-fest!










Eftersom jag är en "sucker-för-fest" och gillar att fixa å dona lite extra mycket när det är partaj på gång, så gäller det ju att prioritera. Vad vill jag hinna med och vad är egentligen viktigt?? Behöver jag "super-duper-a-la-Anna-Anka-perfektions-städa" innan gästerna kommer och göra fint i varje rum?? Inte en chans!!! Sådant lägger jag inte kraft å energi på!! Städa kan jag göra dagen efter!!

Vad jag istället gör är att alltid välkomna gästerna med god (läs lite för färgglad och lite för stark) välkomstdrink. För efter det kommer inte en kotte leta efter dammråttor eller kolla in smutsiga fönster! Men ser du att de börjar få en flackande blick så är det ju bara till att fylla på i dricksglasen......

Dock så är det ett måste (japp, ett MÅSTE) med lite vackra blommor (ranunklar, körsbärskvistar, tulpaner) och levande ljus på borden. För vem är inte en "sucker-för-lite-mys-pys-å-vackert-att-titta-på" undertiden man äter och dricker gott!?!

Eller vad säger Ni?

Om två dagar fyller jag åååååååååååååååååååååååååååår!!!! Tjohooooooooo!!! Å dessutom är det härlig måndag idag!! Detta kommer att bli en kanon vecka, det känner jag i hela kroppen!!

Så en mysig måndag önskar jag Er!!

KRAM

// Inredningsfrun

2 kommentarer :

Elle sa...

Vad smart...det måste jag ta efter - att först "fylla" gästerna, så att de inte kollar in städningen. Fast annars kör jag med metoden "städa där gästerna sitter och stäng dörrarna till de andra rummen..."
Ha en skön vecka, men det kommer det säkert bli för dig!
(själv har jag nog fått pippi...*blink*)
Kram Elle

BLONDETTY sa...

Åh, vad skoj med fest! Vad fint du dukat! Ha en riktigt bra födelsedagsvecka nu och välkommen till 30-klubben =)
Kram!