fredag 12 november 2010

I bästa "Ingredningsfru-konsultar-anda"





Alltså, jag måste bara säga att jag tycker att ni, kära bloggläsare, är lite coola. Ni mailar, frågar och skickar bilder, till mig, som aldrig förr!!! Ibland får jag bilder på hur era kök ser ut, eller hallen, eller frågor om vart man kan hitta ditten och datten eller hur ni ska möblera. Å jag blir lika glad varje gång!! Å jag försöker tipsa er så gott jag kan i min bästa "Inredningsfru-konsultar-anda"! Så fortsätt att skicka bilder så ska jag kan få fortsätta att leka konsult :)!


Idag föll Bebis ihop i en liten hög på golvet på förskolan och var helt förtvivlad. Det är benet som spökar (igen!) och han kan återigen inte stödja sig alls på ena benet. Så det har varit vårdcentraler, röntgen och akuten för hela slanten idag. Å utan resultat men med en son som fortfarande har ont. Jobbigt när de små liven har ont utan att doktorerna hittar vad felet är. Vi håller tummarna för att han mår bättre imorgon och att han får sova gott inatt. Vår tappra, vackra lilla Bebis!

En fortsatt mysig fredag önskar jag Er, goa bloggläsare!!

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssss..... Till alla er nya bloggläsare, som inte förstod mitt kryptiska lilla inlägg igår, så kan jag bara förtydliga det lite. Mig och min lilla nuna får ni snart se på televisionen. Fast inte nästa vecka då. Så, så ligger läget...... :)

12 kommentarer :

himlen runt hörnet sa...

Åh, stackars liten! Hoppas verkligen att han är bättre imorgon! Det finns inget värre än när de är sjuka eller har ont de små. Man står så maktlös när man inget hellre skulle vilja än att det var en själv som kunde ha ont istället.

De är tappra de små liven!

Hoppas ni får en bra helg i alla fall!
Kram Kimmie

Tillsammans Hemma sa...

Hej "frun".
Stackars, stackars lilla bebis, ont i benet igen. Hoppas det går bort snabbt den här gången. Det är nästan jobbigare när man går till läkaren med de små liven och får vända hem utan svar? Gå hem med både oro och lite hopplöshet utan att veta vad det blir av det.
Håller tummarna för att det bara är virus igen och att vila och mycket kramar från mamma å pappa gör susen för "goa" bebis.
Ta hand om er från Loo!

Anonym sa...

Vad spännande att du får vara med och vara "inredningskonsult". Om de som frågar dig om hjälp skulle tycka att det var ok så vore det roligt om du delade med dig av det på bloggen oxå... så kan ju fler komma med tips och idéer via kommentarer...

Elle sa...

Hoppas att det ordnar sig med Bebis!
Ha en skön helg!
Kram Elle

Lina M i Örebro sa...

Snart kanske man kan få hyra dig en dag, så kan du komma hem och fixa och trixa så det blir lika fint som hos er =)
Hoppas Bebis mår bättre redan idag så ni får en finfin helg.

White sa...

Åh, fy vad jobbigt. Finns inte något mer oroligt än sjuka barn. Det blir nog bättre ska ni se. Läkare är duktiga nu för tiden. En stor bunt med virtuella rosor skickar jag till familjen och mest med rosor får "Bebis"

Anna-Maria sa...

Stackars stackars lilla bebis! Låter inge kul det där med hans lilla ben! Hoppas han snart blir sitt glada och spralliga jag igen!

Millan sa...

Ja, mitt hem är alldeles för rörigt just nu(eller rättare sagt, det är alltid lika rörigt) för att ens visa upp på bild i mail är jag rädd...
Men jag hoppas att bebis mår bättre idag, och att läkarna snart ska komma på vad som är felet. Det finns inget värre än när ens små inte mår bra...

Kram Millan

Rose Garden Malevik sa...

Stackars Liten....

Idag är det SATURDAY SHOW OFF
hos mig.....
Lägg gärna till Din blogg
Håkan

Anonym sa...

Min dotter hade något liknande när hon var liten. Efter ultraljud av höften kom man på att det var en "förkylning" i höften. Därför hade hon svårt att gå. Helt vilande i en vecka! Väldigt lätt med en tvååring! Hoppas din son snart blir bättre.Hälsningar Christina

Anonym sa...

Men så tråkigt för din pojk med ont i benet igen.
Hoppas verkligen att ni får bra hjälp imorgon. Att han inte ska behöva ha ont. Krya på dig hälsningar till honom. Ska bli så roligt att få se dig på tv snart. Väntar... Tack för alla fina bilder på din blogg så roligt att följa. Kram Magda )(

Tina sa...

Min son på 5 år började halta tidigt i somras, gick liksom med knät böjt inåt (vridet). Efter några dagar med haltande ringde dagis och sa att jag var tvungen att komma och hämta honom, för han drog sig fram med armarna, kunde inte stå. Det blev många veckor med sjukhusbesök och flytande Ipren. De kom aldrig på vad det var, men det försvann... Knepigt vad som kan hända...