onsdag 19 augusti 2009

Om att ta ett steg i taget!

" Hej mammsen!!! Nuuuuuu kommer jaaaaaaaaaaag!!!!"" Undrar vad som finns där framme???......."
" Va kul med en liten mini-tripp så här nu på morgonen!!!"
" Mammsen tjatar alltid om det där "Carpe diem", men jag fattar ju inte vad det betyder......"
" ..... så jag fångar bilen i stället!!! Jippiiiiiiiii, jag är framme!!!! Vilken mysig tur!!!"

Livet springer ifrån en om man inte stannar upp och njuter under tiden. Man ska var här, där och överallt samtidigt och det är så mycket som man skulle vilja hinna med. Men viktigast av allt är ändå att leva i nuet och njuta - carpe diem liksom!!!
Så skippa sju-mila-kilven idag och gör som min lilla son; ta ett litet steg framåt och njut av resan till ditt mål, inte målet i sig!!!

Kramar från mig!!

// Inredningsfrun på språng....

Inga kommentarer :