måndag 10 augusti 2009

Dagens tips!!!






Godaste ört-smöret till fisken i foliepaket gör du av;

* Smör (jag vill ha äkta smör, ej margarin till detta)

* Olivolja ( ungefär två delar smör och en del olja brukar jag ta)

* Flingsalt med citronsmak ( eller vanligt flingsalt och rivet citronskal)


* Blandade örter efter smak (jag har mycket dill -jag har dille på dill- gräslök, persilja, lite salvia)


* Hackad vitlök efter smak ( jag har en knivsudd ungefär beroende på styrka)


* Blanda i en stor dos av kärlek och glädje


* Klicka över laxen/torsken/ gäddan (or whatever liten firre du har i paketet)

* Lägg på grillen och vänta....... (det här är den jobbigaste delen)

* Om du har varit lite smart har du gjort extra smör som du kan klicka på den nykokta färskpotatisen - mmmmmmmm....


Detta får bli dagens tips!!!

Ät och njut!!!

// Inredningsfrun

Inga kommentarer :