lördag 25 juli 2009

Att få korgen.....


å

s




.... är inte alltid det sämsta!!! Dessa söta korgar fyndade jag på KID för halva priset så de kostade bara 90 kr styck. Å det tycker jag är billigt med tanke på vad utomhuskrukor/korgar kostar! De är nog egentligen inte anpassade för utomhusbruk utan det är nog tanken att man ska ha "lull lull" i dem. Men jag tog fram svarta sopsäckar och gjorde hål i botten (dränering) och fäste inuti korgarna. Sedan fyllde jag upp med jord och planterade lite perenner. Då kan jag ju bara ställa in dem till hösten och plocka fram den nästa vår. Praktiskt - det gillar jag!

Jag valde söta prästkragar, lila petunior (som doftar ljuvligt) och ljust rosa rosor.

Eftersom jag alltid slår ett slag för att man ska kunna få göra fint utan att det kostar hutlöst mycket pengar så vill jag tala om att hela paketet; korgar och alla blommor; gick på 180 kr + 300 kr = 480 kr. Billigt tycker jag som alltid sneglar på utomhuskrukor som kostar 480 kr stycket!!! Eller vad säger ni??

Kramar från mig!!

// Inredningsfrun

Inga kommentarer :