måndag 27 juli 2009

Får det lov att vara...

... en alldeles egen paj!!!

Blåbärs- och jordgubbspaj bjöds det till kaffet idag när vi hade gäster. Jag använde de söta små pajformarna från Miljögården som jag fyndade för ett par veckor sedan.

Idag gjorde jag paj efter följande "hitte-på"-recept. Varsågoda!!!

Inredningsfruns godaste paj
:
  • Sätt ugnen på 220 grader.
  • Smält 150 gram smör.
  • Blanda 3 dl mjöl, 1,5 dl socker,1,5 tsk bakpulver och 2 msk vaniljsocker i en skål. (Ibland tar jag mer av vaniljsockret beroende på vad det är för frukt och om bären är sura eller söta. Testa vad som passar bäst.)
  • Ta bären (funkar med all frukt persika, banan, äppel - you name it!!) och lägg i formen. Pudra över potatismjöl och eventuellt lite socker.
  • Häll det smälta varma smöret i "torra-saker"-skålen och blanda väl.
  • Fördela över frukten.
  • Vips in i ugnen tills pajen fått fin färg, cirkus 20 minuter.
  • Servera med gott kaffe och en kula vaniljglass.
  • NJUT!!!!
Med det här receptet blir det alltid 100 procent gott - jag lovar!!!!

Kram å go natt på Er!!

// Inredningsfrun























Pssssst.... snälla M för att du tog en bild på pajen idag. Jag glömde totalt bort det mellan tuggorna :-)!!!

Inga kommentarer :