onsdag 15 juli 2009

Skam den som ger sig!!!






Är det sommar så är det!!! Så off we went idag igen!! Till stranden alltså....

Men den enda solstråle som vi såg var den här lille killen. Å han blir veckans solstråle och badpojke, om jag - helt opartisk - får bestämma ;-).

Idag skae vi egentligen inviga den nya grillen som min man fick i födelsedagspresent. Men en snabb titt ut genom fönstret och jag tror nog att det får bli hämtpizza ikväll. Att det kan finna så MÅNGA delar på en grill. Så lyssna noga nu Herr Kamprad; Börja sälja grillar med bra "sätta-ihop-intruktioner-utan-att-man-blir-arg- och-vill-slänga-grillen-innan-man-ens-fått-ihop-den". Då skulle familjen "Inte så mycket tålamod" (dvs vi) springa och köpa pronto!!

Nu ska jag ner och ge min man en välbehövlig "Jag älskar-dig-så-mycket-och-du-är-fantastisk"-puss för jag tycker det ser ut som om han kan behöva en sådan just nu.

Dagens rim: "Om du på semestern vill ta det "chill", köp dig då, för tusan, inte en grill!

Hi, hi, hi... jag är så bra på att rimma, så jag tror jag svimma!

// Inredningsfrun

2 kommentarer :

iabj_76 sa...

Hej! Av en slump såg jag dig på Styleroom och kände genast igen huset. Ni bor alldeles i närheten av vart mina svärföräldrar har sin stuga. Ni har ett alldeles underbart hus och vilken inredning, blir smått avis;) Vart hittar du allt fint och hur hinner du med? Jag har småbarn liksom du och inte mycket tid som hinns med för inredning och inköp. Vi köpte själva ett mindre radhus i Sthlm som vi håller på att inreda för fullt:)

/Maria:)

Inredningsfrun sa...

Hej!!! Vad kul att du hittade mig!!! Styleroom är ju helt fantastiskt och jag sitter och kikar där varje dag!
Så festligt att du kände igen huset och vad glad jag blir att du gillar det!!! Vi tycker om att blanda både nytt och gammalt så vi har ju mycket Ikea som bas och sedan så har vi fyllt ut med loppis-och auktionsfynd. Jag tycker ju om att kolla efter "nya" roliga saker hemma hos mina päron och vänner, men de är inte alltid lika glada över mina "om-de-någon-gång-ska-sälja-så-vill-vi-köpa"-kommentarerna :-).
Vår lille son är bara 8 månader ännu och snäll som bara den, så han brukar inte protestera när jag springer runt i affärer med kameran i högsta hugg, som tur väl är. Så jag passar på medans han är sådan!!!
Jag älskar Sthlm!! Både jag och min man har bott där uppe och älskar att åka dit på lite "semester". Mysigt att ni köpt radhus!! Då får jag hålla utkik på Styleroom ;-). Må så gott och stor kram till dig!

// Inredningsfrun