måndag 4 juni 2012

Rapunzel!



Äkta eller oäkta?

Jag har fått många frågor angående mina extensions som jag satte i mitt hår innan Turkiet-resan. Eftersom jag har gjort något sådant innan så frågade jag girlsen vilket hår de använde och så gick jag på deras rekommendationer. Jag har Rapunzel of Swedens hår, Nail Hair Extensions, vilket innebär att man fäster håret i mitt eget hår med förlimmade slingar av vax som man fäster i mitt eget hår med värme (någon liten fästpistol, typ). Jag gjorde mitt på salong och det krävs att den som sätter dit fästena är duktig och vet vad de sysslar med för att det ska bli fint. Nu ser man inte om håret är äkta eller oäkta. Bästa!!!

Det jag tyckte var lite svårt var när jag skulle beställa färgen på håret, så jag valde löshår med en färg som är nästan exakt som min egen hårfärg och sedan valde jag en blond variant för att håret skulle få lite djup och få en känsla av att det var lite solblekt. Nu ser man inte ens vilket som är mitt eget eller vilket som är löshår eftersom färgerna är perfekta (till om med min käre mor som är väldans petig med hårfärger såg skillnad = bästa betyg!).

Jag bara älsksar mitt nya långa hår och det är jag lite förvånad över eftersom jag aldrig har sett mig själv som en "hår-tjej"(hur nu en sådan är). Men jag känner att jag redan är hooked on löshår!!!

Till nästa gång (oh, yeah!!!) så ska jag bara tänka på att säga till den som fäster löshåret att ta mindre av mitt eget hår till varje slinga så att hon kan fästa i meeeeer löshår så att det blir ännu tjockare (har lite över 100 slingor i nu men jag fick tips att jag minst ska kunna fästa 150 st så det gör jag nästa gång).

Har ni fler frågor så ska jag bunta ihop dem till er igen :).

Nu, fix-i-ordning. Snart, stan.

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssst........ De vackra pionerna på bordet i vardagsrummet är faktiskt fejk.

4 kommentarer :

j adore sa...

wunderschööne Fotos.))ich liebe Päonien.)))

Liebste Grüsse
Tanja

j adore sa...

auch dein Blog ist ein Traum und du eine Schönheit.

Ann sa...

Hej svejs fina du!

Kul att er lilla tripp blev lyckad. Ska bli kul att se sen.
Hur går det med utejobbet med poolen? Nyfiken på bilder, information osv om det. Kanske kommer det.

Må bäst
Ann

Anonym sa...

Pionerna är ju underbara, äkta eller ej. Skulle du vilja avslöja var du köpt dem?
Lotta