måndag 25 oktober 2010

Projekt bröst-.....








.... panel till hallen har idag påbörjats. Tjohooooooo!!! Maken tycker att det ser lite "naket" ut på väggarna och tycker att vi minsann ska ta och få upp lite bröstpanel i hallen. Ja, dum vore ju jag om jag sa nej, eller hur!! Så nu sitter vi och kikar runt på lite olika alternativ som passar oss, plånboken och det faktum att jag bara får sitta och kolla på när panelen ska på plats. Men kul och framför allt fint kommer det att bli!!! Å självklart kommer ni att få ta del av projektet när vi börjar!

TACK, goa bloggläsare, för att ni tagit er tid att dela med er av era erfarenheter och tankar kring mina tidiga sammandragningar. Era ord värmer!!! Ni är bara bäst!!!

Idag har jag vilat, vilat, vilat, (varit en sväng på Gårdby Kafé och Lantahdels nya lilla filial - Sigfrid Rudberg!! En UNDERBAR liten inredningsbutik fylld med en liten bit av himmelriket!!!), vilat lite till och sedan har jag avrundat med att vila lite, som omväxling liksom. Barnmorskan har ordinerat samma "medicin" som tantiluran på telefon igår, så jag gör som de säger. Förmodligen får jag ta det lugnt resterande delen av graviditeten. Tur för mig att det snart är jul så att jag med gott samvete kan sitta inne, lyssna på julpsalmer och dricka glögg. För jag mår ju faktiskt jättebra, trots att min livmoder verkar har värsta gymnastikpassen var fjärde minut!!!

Iallafall. Idag bjuder jag er på lite bilder Sigfrid Rudbergs Lanthadel i Gårdby (som jag fotade när jag tittade förbi där idag. Man kan kalla det för att jag "vilade" eller "tog det lugnt" eftersom ett besök där är som balsam för själen). Fler bilder innifrån butiken kommer inom kort. Å har ni vägarna förbi the Island så MÅSTE ni bara åka förbi. Ljuvligt!

KRAM

// Inredningsfrun

4 kommentarer :

Camilla sa...

Du får skicka någon att fixa pyssel material inför julen så kan du ju sitta och pyssla. Då vilar man ju också på sätt och vis:P Tyxcker synd om dig! Tur ni hann att resa. Kramar Camilla

Rosor och ruiner sa...

Oj, vilken ljuvlig liten butik - förstår att det var vilsamt att gå därinne!
Hoppas allt går bra med dig och bebis nr 2 !

Annika sa...

Skönt att höra. Kom bara ihåg att ta det lugnt med byte av julgardiner, julstädning, julpussel mm mm. Det blir en jul ändå! Underbart med panel i hallen. Det blir säkert superfint! Kram Annika

Elvor sa...

Var själv på denna ljuvliga plats under Skördefesten. En "lisa för själen" kan man lugnt säga!
Om tre månader så blir jag mormor för första gången och jag läääängtar sååå till denna dag!!!Min dotter har fått foglossning, jobbar i butik, och är nu sjukskriven 25%, men fick som tur var hel havandeskapspenning fr o m mitten på november.
Ta det lugnt nu, det är bara till att lyssna på de kunniga och vila! Sköt om dig!