torsdag 16 juni 2011

Totalt misslyckande!

Idag bjuder jag på äkta öländsk.....
..... stenmur!
Söta petunior i gammal trälåda.
Vacker tak-lök i springorna i stenmuren.

Dagens mission att inte göra någonting alls gick väl så där, kan jag väl ärligt erkänna. Man skulle till och med kunna säga att det blev ett totalt misslyckande. Jag gjorde ingenting i cirka en kvart och då hade jag hunnit bli så full av idéer och kommit på en massa saker som jag "skulle passa på att göra" nu när det bara var jag och Lillebror hemma. Iallafall.

Dagens totala misslyckade innefattade bland annat lite ogräsrensning, plantering, en massa kärlek till alla torra blommor och lite grävande (världens bästa träning!?!). Sååå mycket mer roligt än att göra ingenting och väldigt avkopplande också må jag säga.

Hoppas att det blir fint väder imorgon också för då har jag hur mycket som helst att fixa med :).

KRAM

// Inredningsfrun

Pssssssssssst..... Varför visar jag er bilder på en stenmur idag, kan man ju undra?!? Jo, för att denna stenmur har en god vän gjort. Japp, du läste rätt. GJORT. FÖR HAND. STEN FÖR STEN. Hur coolt är inte det!?! Muren är gjord av Ölandsten och är så vacker att jag nästan blir lite tårögd. Jag vill också kunna göra en stenmur. Typ lite "Tja!-Jag-byggde-en-stenmur-häromdagen-vad-har-du-gjort?". Det vore coolt.....

3 kommentarer :

Therese Wahlström sa...

Stenmurar är vackra som tusan! Särskilt dem av ölandssten. En vän har murar av ölandssten vid sin stuga i övre Wannborga, det är så vackert och fridfullt på något vis! (man svänger in vid "vin&lamm" you know...) Ååh, nu satte ölandslängtan klorna i mig. Det är verkligen inte en "riktig" sommar utan en tur till Öland... :)
kram

Tina Dalemo sa...

Wow - jag blir så imponerad. Av människor som gör en mur...sten för sten... Visst blir det vackert...men ändå...WOW!!! Jättefint. Hoppas också komma iväg till Öland, precis som Therese ovan...

mammaxtre sa...

Vilket jobb att anlägga en stenmur. Väldigt fint!

Ha en bra dag