fredag 23 mars 2012

Jag hinner inte med!





Muffinsformar från Nordljus.

Det är liiiite mycket just nu. Med lite mycket menar jag typ sådana saker som; Kids som har vattkoppor i ögat, kids med lite för mycket spring i benen, kids som inte sover, tusen mail i inboxen, skol-planering (japp, börjar ju plugga igen på måndag och ska börja skriva mitt examensarbete under tio veckors tid), fuffens, lite annat fuffens som inte har med det första fuffens att göra där jag återupptagit en gammal passion i livet. Å så har vi ju ett hem, trädgård och denna eviga" vad-blir-det-för-mat"-frågan (som i och för sig gjorde att jag fick tummen ur att ringa och beställa Middagskorgen till nästa vecka. Tack snälla Cissi att du fixade det, även om det var väldans sent påtänkt från oss här på the Island).

Jag tror att det här "lite-mycket-nu" brukar kallas för "livet" men det här hade jag liksom inte skrivit upp mig på :). Måste nog ta och boka upp en resa till sydligare breddgrader med en massa sol, dopp i poolen, varm sand mellan tårna och mumsig mat. Turkiet tycker jag låter som en bra idé. Japp, så får det helt enkelt bli! För man hinner med det man vill hinna med. Right!?!

Nu tar vi fredag. Tjohooooooo!!!

KRAM

// Inredningsfrun

Pssssssst...... Igår tog jag iallafall mig tid att baka mumsiga bananmuffins till mellis. För fika finns det alltid tid för :).

4 kommentarer :

Att vara någons fru sa...

Låter som en sjukt bra idé. Semester blir aldrig fel.

Johanna sa...

Åhh, nu har jag varit inne på Styleroom (igen) och tittat på erat underbara hem! Om ni någon gång skulle sälja så kan jag nog tänka mig att släpa med sambo och barn och bosätta mig på Öland ;-) Kanske man kunde få med möbler, porslin mm :-)

Kristina - ingen vanlig dag sa...

Ja, livet kommer och knackar på lite extra mycket ibland. Andas och prioritera.

Vilka vackra bakgrejer du har!

Kram.

Pyssel o inredning sa...

Ja, du förtjänar att ta semester. Förstår inte att du inte känner dig mer stressad. Så kul att läsa om allt du gör och alltid såå fina bilder. Ta det lugnt bara och känn efter vad du orkar. Det viktigaste är att du och famlijen mår bra och om vi inte får läsa ett nytt inlägg varje dag är inte det hela världen.. Turkiet är toppen, har varit i både Alanya och side. Kram Annika