torsdag 29 mars 2012

Vad har hänt med mina lökar?



Varje vår tycker jag det är lika roligt att kika under lövhögarna borta vid vår lilla stenmur och se vad som hänt med mina lökar (inte bokstavligen.....) som jag petade ner i jorden första året vi bodde här på the Island. Å jag blir alltid lika nipprig i hela kroppen när jag ser de nätta små blommorna kämpa sig upp genom jorden (och fem-ton löv) och blommar, år efter år. Just nu trängs både små påskliljor, hyacinter och krokusar längst med muren och värmer gott i själen när vårvindarna fortfarande är lite kyliga.

Det bästa med att ha lökar i jorden (fortfarande inte bokstavligen för det låter ju lite småjobbigt) som ger vackra blommor är att man bara kan gå och norpa ett par när andan faller på. Å det gjorde den idag, så ett par blommor fick följa med in och sprider nu en ljuvlig doft i hela huset. Loooove it!

Nu måste jag sätta mig och plugga för imorgon väntar en heldag i skolan. Looooove it, det också :).

KRAM

// Inredningsfrun

1 kommentar :

Maria sa...

Ja visst blir man glad av vårblommorna. Allt får liv igen, små färgklickar överallt. Jag blir nyfiken på vad du pluggar til? Hej.