söndag 13 februari 2011

God planering!



Söndag eftermiddag och jag drar följande slutsats; Helgerna går för fort och jag önskar att den var dubbelt så lång. Nu läääängtar jag faktiskt till att få vara hemma med mina pojkar, bara vara mamma, slippa ställa klockan varje morgon och ha söndag hela veckan.

Inte för att jag inte älskar att vara ute på praktik eller att plugga, men det är tungt för kroppen nu (ryggen protesterar hej vilt och förvärkarna är många och starka) och samtidigt är det så mycket som jag ska hinna klart innan bebisen kommer. Det sägs att man hinner med allt bara man har god planering. Den som kom på det har varken jobb, barn eller ett liv, det är jag helt övertygad om!

Nu ska jag återgå till min lektionsplanering. Ska hitta på något skojsigt med sjätteklassarna som jag ska hoppa in och vikariera för imorgon.

En härlig söndagskväll önskar jag Er, goa bloggläsare!

KRAM

// Inredningsfrun som planerar och planerar men ändå inte får tiden att gå ihop

Pssssssssst.... Idag har vi haft strålande sol och nästan 10 minusgrader här på the Island. Det dröjer nog innan vitsippor och blåsippor tittar fram så jag plockade fram mina fejk. Blir glad av att se dem, fast än att de luktar plast :)!

2 kommentarer :

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Underbart med dina fejkblommor, man längtar efter lite färg. Skönt att få vara hemma och vara mammaledig. :)

Ha det så gott. :)

Leontine sa...

Snart snart får du njuta av att vara mamma till 2, håll ut!
Och ja, helt ok med fuskblommor :-)
Kram L