söndag 27 februari 2011

Gourmet-middag och sjukstuga!




Igår kväll blev det en riktig gourmet-lördags-middag här på the Island. Å då tänker ni säkert på pilgrimsmusslor, oxfilé, lyxiga skaldjur och en massa goda viner och lyxiga ostar!?! Men icke! Det blev nybakade solrosbullar och en stor rykande varm kopp thé. Vi dukade upp brickan med en massa mumsiga pålägg och åt framför tv:n. Det är gourmet-lördags-middag för oss det :)!

Idag har vi rena host- och snorstugan här hemma. Bebis hostar så lungorna nästan fladdrar utanför, stackaren, och både jag och min käre Inredningsnörd går och snorar och är allmänt sega i kolan. Tjibi! Enda fördelen med att jag börjar känna mig dålig är att jag sitter still och vilar. Å det passar perfekt eftersom jag ska sitta och plugga hela dagen. Vad ska Ni hitta på en söndag som denna, kära bloggläsare??

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssssssst........ De vita kronorna i olika storlekar, som jag visade häromdagen, kommer från Presentverkstaden och är köpta här.

5 kommentarer :

FruNeroLindström sa...

Vardagslyx när det är som bäst låter det som (alltså lördagkvällen).
Hoppas ni kryar på er snart och att pluggandet går bra.
Här ska vi påbörja lackningen av skåpsinredningen i köket.
Så förhoppningsvis går det snart baka även hemma hos oss på höglandet.
Ha en härlig söndag, och tack än en gång för en underbar blogg.
MVH
FruNeroLindström

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Usch för sjukor. Krya på er!
Här siktar jag på en soffliggardag idag! :)
Dom sa på radion att det var tillåtet!
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Hej! Tycker erat hus är såå fint & undrar om erat hus är ett Fiskarhedenvillan? Möjligtvis Vråken? Mvh /Martina

Millas hem sa...

Så många fina bilder! Måste läsa ikapp här lite ser jag!!

Kram

Anonym sa...

Bullarna ser jättegoda ut. Eftersom jag är tokig i bullar med olika fröer så undrar jag om du vill dela med dig av ditt recept. Hade varit kul att prova = ) Tack för att du bloggar o delar med dig av underbara bilder!!! Kram Kerstin