tisdag 15 februari 2011

Klappad kärlekskula!





Jag tillhör den skaran preggos som inte har ett dugg bekymmer med att få sin kärlekskula klappad på. Å tur är väl det, för det går inte en dag i skolan utan att ett gäng nyfikna barn står känner, klappar, knackar och pratar med magen. Supermysigt tycker jag, att se alla nyfikna barn som storögda och blickar upp mot min halvmeters utstående mage med frågor som bara barn kan ställa. Dessutom känns det som om bebisen i magen gillar att barnen pratar med honom, för då ligger han blixtstilla (till baranens förtret eftersom de så klart vill känna hur han buffar) och det är inte så ofta vill jag lova. Iallafall.

Har fått frågor om mitt orkidé-tips och ja, jag byter nytt fräscht vatten i krukan varje vecka, vare sig orkidén blommar eller ej (dvs alltid vatten i krukan). Ni kommer att se skillnad på bladen på en gång för de fullkomligt ställer sig rakt ut och blir alldeles blanka och fina!

En härlig tisdagskväll önskar jag Er!

KRAM

// Inredningsfrun

Pssssssst...... Jag veeeeeeeeeet att jag visat bilder från tallrikshyllan i köket en miljon gånger innan, men jag hinner inte fota något nytt i dagsljus nu när det är så lååååååååånga dagar i skolan. Så antingen blundar du eller håller tillgodo :).

10 kommentarer :

*Veilchengarten* sa...

I LOVE your pictures! :o)
Many lovely greetings from Germany,
Juliane

mammaxtre sa...

Jag har aldrig lyckats med orkidéerna jag köpt.
Bladen skrumpnar ihop :-(

Finns inget finare är kärlekskulor :-)

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Dessa underbara barn, så spontana, nyfikna, glada och klockrena kommentarer. :))

Jag ser gärna kort från ditt kök oavsett om dom är gamla eller nytagna eftersom jag inte har sett så mycket tidigare. :)

Ha det gott. :)

Monica sa...

Ljuvliga bilder och jag håller absolut tillgodo ;)

Hälsningar Monica

Stina sa...

Otroligt fint!
Gulligt med magen.:-) Kram Stina

http://limbergivitavillan.blogspot.com/ sa...

Kollade in på din blogg å måste bara få säga Såå fint ni har det, här kommer jag att hämta inspiration i våran renovering =) ska nu visa min man lite bilder i din blogg =)

Ha d gött
kram Ulrika

Karin - Mina Rum sa...

Hittade hit från en annan blogg (minns inte vilken) efter att du varit med i det där programmet där det bjuds på middag. Jag tänkte när jag såg programmet att: "om hon inte är en bloggerska så vet jag ingenting längre". Jag hejade på dig ska du veta. Det är alldeles för få som bakar eget bröd i "Halv åtta...".

Sedan dess har jag tittat in här lite då och då, men inte lämnat någon hälsning. Dåligt, jag vet!

Jag gillar verkligen att du har en så positiv ton i det du skriver. Att du sedan håller på att utbilda dig till lärare är ju lite extra roligt, eftersom jag är lärare själv.

Ha det gott. Kram, Karin

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Vilken jättefin blogg du har, lägger gärna till dig på min blogglista hoppas det är okej:)
Ha en fin dag
Kram Susanne

LantlivsAnette sa...

Det gör ingenting att du har visat tallrikshyllan förut, den är sååå fin så den kan man aldrig se sig mätt på !! Du som gillar Green gate, som jag..har du sett deras nya serie ?? Det är gammeldags stämplar på porslinet, jätte fint..Men än så länge finns den bara i blått o vitt, jag skulle gärna vilja ha den i grått/vitt eller vitt/rött...
Kraaam Anette

JessicaMaria sa...

Då ska jag testa ditt orkidétips! Tack för att du delar med dig!