onsdag 28 november 2012

Årets första julpynt!

På hyllan i köket.


Årets första julpynt har nu kommit på plats. Yeay! Lite bättre sent än aldrig på den, kan ju jag känna. Har nog aldrig varit så sen med att få upp pyntet som i år. 
Men, men. 

Pyntet i form av muggar/mossa/ljus är en betydligt billigare variant av denna donnans coola version som nu pryder kökshyllan i köket. Mina muggar kommer från Ikea och kostar 49 kr för fyra stycken och det är ju överkomligt för precis vem som helst :).

Ja, just det ja. På lördag kommer jag att stå och tipsa om julpyssel och bjuda på glögg och pepparkakor på Giraffens Köpcentrum (utanför Maxis ingång). Dessutom ska jag vara med och auktionera ut något av det julpyssel jag gjort (tänkte göra någon stor pampig julgrupp) där pengarna går till Kalmar Stadsmission. En mängd lokala konstnärer kommer att vara på plats och auktionera ut sina alster så kom dit och var med och buda. Alla pengar som samlas in går oavkortat till Kalmar Stadsmission!  
Så heja, heja och buda, buda!!

Ja, just det ja. Igen. Tävlingen om vem som blir Kalmars bloggare 2012 är fortfarande igång ett par dagar till, så gillar du mig så får du väldans gärna supporta mig genom en röst :). Tack, tack på förhand!

Nu, hänga tvätt (oh, the hapiness... hmmm). Snart, kasta mig i bingen.

KRAM

// Inredningsfrun

11 kommentarer :

Dagar av lycka sa...

Röstat :)

Fasligt snyggt adventpyssel om jag får säga ;)

kram
/Anna

maria sa...

Så fint!

dianasdrömmar sa...

Klart jag gillar dig :) tror du kommer att vinna kram Diana

Browneyedgirl sa...

Jättefint =) Mys med jul <3
Ha en toppen fin dag nu!
Kramen

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Mia sa...

"Inte en enda sekund har någon varit inne i mitt äkteskap" som en god väninna så klokt har sagt till mig!
(Hon har själv gått igenom en skilsmässa med allt vad detta innebär)
Det som andra kan tycka vara ett irrationellt och snabbt beslut kan istället vara ett långt och moget övervägande!
Vad vet vi?????
Kram M
Ps en pool binder inte ihop ett äktenskap!

Anonym sa...

Bra sagt Mia! Jag blir lite förbannad på folk som ska tycka och tänka om andras liv. Lev ditt eget istället.

Anonym sa...

en skilsmässa kan bero på en mängd olika faktorer....kan vara mkt mer än just det att kärleken tog slut! Oftast så väljer man att inte berätta precis allt på en blogg...
varför det blev en skilsmässa hör inte till bloggen och är hennes privatliv! önskar dig lycka till i fortsättningen... du är grym marika och beundrar dig, ditt liv och din styrka! önskar att jag med hade lite utav "dig" ...då jag själv är en feg småbarnsmor som velat i många år...kram!

Anonym sa...

Går i dessa tankar och har så gjort länge, men är nog för feg för att ta det steget i livet :-( här är iallafall min kärlek till min man slut men lossas kan vi alla och det ser bra utåt...om du har några goda råd så får du gärna dela med dig :-)

Vitt för själen sa...

Det kan ju också vara så, att man så innerligt VILL fortsätta och kämpa i en relation, så man fortsätter med sitt. Som här, att bygga en pool. Och har man väl satt igång, ska man väl fortsätta- det ökar ju värdet på huset också.

Och så är det ju, man väljer oftast bort de tråkigare bitarna i sin blogg. Man väljer att inte blogga de dagar man känner att livet är piss..

Lycka till Marika med allt. Och det låter toppen att ni är vänner.
Det önskar man ju alla barn, att deras föräldrar kan skiljas som vänner.

Kram!

tina sa...

Tycker att du blottat tillräckligt i livet just nu och behöver INTE stå tilsvars för din skilsmässa och VI ska definitivt inte lägga oss i det! 2 vuxna människor har nog noga övervägt och disskuterat OM vad som känns är bäst och det är inget vi ska bry oss om ,tänka kan man men göra påhopp är oödigt, SAMT vad är en poole i detta sammanhang,den är bara en materiellpryl och so what vad har den med känslor tex att göra fattar inte ??!!
Kör på Marika och tror om det nu är så kanske kärleken dyker upp igen vem vet?? Jo bara dessa 2 människor - som vet,känner hur de ska göra med sitt liv sin ,familj sina känslor leverne ALLT och inte vi!! OCH ALLT behövs inte skrivas i en blogg!!

GO GIRL gillar dig

KRAM !!