måndag 26 november 2012

Inredningsfrun relocated!




Så. 
Nu känner jag nog att det är dax att släppa bomben. Som ni vet så ska vi ju sälja huset. Å anledning till detta är att vi ska gå skiljda vägar. Detta är ett gemensamt och noga övervägt beslut som vi vet blir bäst för både barnen och oss själv i slutändan och vi skiljs åt som de vänner vi var när vi en gång träffades för sju år sedan. Ibland tar kärleken slut och det behöver inte vara mer dramatiskt än så. Det är det inte för oss iallafall. Men som alla par som separerar är de lite mycket med det jordiska i dessa lägen (speciellt när man har kidz tillsammans) och hur mycket vänner man än är och hur mycket överens man är om beslutet, så tär det att bo tillsammans under tiden man väntar på att flytta. Det går inte att komma ifrån.

Men. 
Som jag ändå har försökt att förmedla här på bloggen börjar nu ett nytt kapitel i mitt liv. Ett kapitel som inte skrämmer mig det minsta. Jag känner att jag har vind i mina segel, det känns lite lättare att andas och känslan av att alla dörrar i livet står vidöppna framför mig känns som sockerdricka i magen. Det är så det känns när ett beslut har landat och man känner i magen att det är rätt beslut.

Iallafall.
Jag hoppas att ni har lite överseende med att bloggen kanske inte uppdateras lika frekvent ett tag framöver eftersom jag (idag) har börjat mitt nya lärarjobb, samtidigt som jag (försöker) skriva ihop ett examensarbete, ge kidsen lite extra kärlek och trygghet (de känner ju liksom av stämningen) leta lägenhet, sälja hus, rensa hus, försöka förstå mig på det där med att starta eget företag (inte bara till att skicka in F-skattsedel liksom) eftersom bloggen idag ju är inkomstbringade för mig och försöka blogga (så att bloggen kan fortsätta vara inkomstbringande för mig :D). Å så livet i allmänhet.
Kan man köpa lite extra timmar på dygnet på e-bay, månne?

Å till alla er som undrat om jag kommer att sluta blogga nu när vi säljer huset så kan ni vara lugna.
Bloggen är inte huset. Bloggen är jag och jag försvinner ju inte bara för att jag flyttar.  
Samma Inredningsfru, bara lite relocated liksom.

Så. 
Nu vet ni. Å jag hoppas att ni kommer att fortsätta följa mig genom husförsäljning, skilsmässa, kaos, nytt boende, och mitt nya varannan-vecka-med-kidsen-liv. För det skulle göra så glad och varm och hjärtat. Det är ju trots allt Ni, alla goa, som är anledningen till att jag fortsätter att blogga.
För vad vore bloggen utan Er!!

Nu, kaffe. Snart, godnattsaga.

KRAM

// Inredningsfrun, same old, same old :)


Pssssssst.... Jo. Om någon känner någon som har en fin, ljus 3:a i centrala Kalmar/Färjestaden (gärna lite gammaldags med högt till tak. Ni vet vad jag gillar :D) som ni kan tänkas hyra ut till en ordningsam, djur- och rökfri Inredningsfrun så maila mig på info@inredningsfrun.se. TACK :)!!!

89 kommentarer :

Linda sa...

Massa kramar och fullt stöd i ert beslut..

Anonym sa...

Önskar dig verkligen ett hjärtligt lycka till. Kram

Anonym sa...

Förstår att det inte kan ha varit ett lätt beslut att ta men skönt att ni båda är överens vilket säkert kommer att underlätta jätte mycket både för er och barnen! Stor kram och lycka till framöver!/Kram Pernilla.

frida sa...

Kram och all lycka!

Therése S sa...

Hej!
Tråkigt att läsa att ni ska gå skilda vägar. Men roligt att läsa att du känner dig bra med beslutet och ser fram emot nya äventyr.
Lycka till med allt =)
Kram // Tess - fd. tesslounge.com

ps. har ny hemsida och blogg.

Lina sa...

Jag kommer att följa dej på bloggen var du än håller till, i hus eller lägenhet spelar ingen roll... Bloggen är som du säger du och inte huset...

Skickar en styrkekram och önskar dej lycka till med ditt nya liv!!

Kram*

Philia sa...

<3<3<3 U go girl, allt i hela världen ligger ju framför dig!!!

Kraam

Anonym sa...

Je vous souhaite le meilleur pour ce nouveau chemin de vie. De tout coeur avec vous ! Bises.

Anne

(ann.renoux@laposte.net)

Anonym sa...

Hej.
Har följt dig så länge så länge men jag tror minsann att jag aldrig har lämnat ett spår efter mig (superdåligt av mig, I know! ) men nu så :-). Älskar din blogg och kommer absolut inte att lämna den.
Jag önskar dig all lycka till med allt. ♥
Kram på dig /Jenny

LIVSGLITTER sa...

Lycka till med det nya livet! Så skönt att höra att ni skiljs som vänner, jag separerade själv i somras, vi skiljdes också som vänner och det har funkat så himla bra. Kan känna att omgivningen är ganska nyfikna och oftast har folk svårt att förstå att man fortfarande är vänner och inte osams. Lycka till!!! Du är grym, lämnar oftast inga fotspår, dels för att jag har alldeles för mycket att stå i, men nu kände jag att det var dags! Kram!

Anonym sa...

Tråkigt att höra, men måste vara skönt med ett taget beslut! Är övertygad om att det kommer bli bra... Önskar dig/er all lycka till med allt!
Jag kommer att fortsätta följa din härliga blogg, FB och på Instagram!
Många lycka till-kramar

Emschen sa...

Så otroligt många det är som gått ifrån varandra detta året. Kanske är det något speciellt med i år? Är det mer satsning och vårdnad på sitt inre välmående än vad det varit tidigare? Ja jag vet inte, jag bara spånar hej vilt.
Jag önskar er båda lycka till med era liv! Att barnen kommer ha det bra tvivlar jag inte ett enda dugg på.
Kram fina du

Helena sa...

Ibland ar det svart att gora vissa beslut, men du har funderat pa det, pratat om det och huvudsaken ar att du ser fram emot ett nytt liv dar du har roligt. Lycka till. Gillar att lasa din blogg harifran England.

Lola sa...

Tråkigt med skillsmässor för alla inblandade, men ibland nödvändigt :( härligt med sockerdrickamage o öppna dörrar :)
Önskar dig lycka till, du verkar vara en stark kvinna! Jag kommer följa din resa o hålla tummarna för att det blir som du önskar!!

Lena - gott for sjalen sa...

Men åh vad sorgligt. Men ibland är det bäst! Har fattat det beslutet själv en gång (eller två gånger med samma man).

Hoppas nu innerligt att alla förstår att det är en familjetragedi och inget man ska hacka på!

Massor av kramar från mig!

Kram Lena

Septemberflikka sa...

Tråkigt att höra men ibland tar kärleken helt enkelt slut. Spännande med ett nytt kapitel. Lycka till med allt.

kram

Frusol sa...

Vad tråkigt att läsa för er skull. Måste vara något av det svåraste beslut man kan ta när man har gemensamma barn. Men som du skrev, det blir säkert bättre för alla parter att ni är lyckliga. Självklart kommer jag fortsätta hänga med (även om jag är lite dålig på att ge mig till känna)
Men en stor styrke kram till dig och dina killar (alla 3)
Stor kram <3

Eugenia sa...

Styrkekramar

Aratorps Lena sa...

Hejhej! Jag hänger här inne titt som tätt men skriver väl i ärlighetens namn inte så många hälsningar... Men nu känner jag att det är på sin plats med ett stort LYCKA TILL och grattis till beslut som tagits, hur svåra de än varit. Livet går ju som bekant inte under av en skilsmässa utan nya spännande dörrar öppnar sig och vi hänger så klart med! :) /L

Lena sa...

åh vad tråkigt...blir faktiskt lite ledsen men samtidigt lite nyfiken på vad som kommer att hända i ditt liv nu. Vilka nya rum du ska inreda och pynta. Lycka till!

Krannina sa...

Vet precis hur det är!

Lycka till med allt och givetvis kommer jag att fortsätta att följa din blogg!

Många kramar

Susanna sa...

Det måste ha varit svårt både med erat beslut men samtidigt att gå ut med allt detta på bloggen. Mycket starkt gjort. Och som du säger man kommer i en ny kapitel nån gång i sitt liv som man måste ta tag i. Och skiljsmässa är inte lätt, talar fr egen perspektiv. Men tur att ni kan skiljas som vänner och att ni tänker på barnen, för de är ju de viktigaste.
Så jag måste bara få säga Lycka till och hoppas att allt går bra.
Kommer att fortsätta att läsa din blogg inte av nyfikenhet, jooo lite gran :), men även för att hoppas att du kommer med dina fina tips & ideer som du har get ut tidigare kommer att göra de med. Har förståelse med att du kommer att ha mycket att göra framöver så KRAM på dig, starkt av dig.

Anonym sa...

All lycka till dig! Modig du är som vågar stå för dina beslut och delar med dig av allt! Lämnar heller inga avtryck men läser din blogg dagligen! Kramar från en trogen läsare

Anonym sa...

Jag tänker absolut fortsätta kolla på din blogg (kan inte låta bli en enda dag) även om du inte kommer att hinna "uppdatera" lika ofta men jag kollar på dina bilder i alla fall, om och om igen och varenda gång upptäcker jag nåt nytt...Se framåt; ge inte upp!
och... glöm inte: livet är inte lätt, bara fantastiskt, så att...Njut!!! Jag ska försöka "stödja" dig i mina tankar och genom att titt på din blogg dagligen. Lycka till med nästa livsprojekt!
Kram!
Cristina (Malmö)

Mirjam Nordqvist sa...

Fortsätter gärna följa dig! Önskar dig ett stort lycka till.. Har själv gått igenom allt det där, men allt har blivit till det bättre kan jag berätta.. Stor styrkekram

Träning Inredning Inspiration sa...

Styrka att ändå våga gå vidare att inte nöja sig med det som är. Utan utforska vidare i livet ensam. Du kommer lyckas.
Snygg bild på dig,U go girl

Kram Johanna

Mirjam Nordqvist sa...

Fortsätter gärna följa dig! Önskar dig ett stort lycka till.. Har själv gått igenom allt det där, men allt har blivit till det bättre kan jag berätta.. Stor styrkekram

Laura sa...

Så skönt att ni skills åt som vänner, både för barnen och er själva.
Lycka till med allt och så håller jag tummarna att allt går som Du vill! Kram

Anonym sa...

Lycka till med det du har framför dig. Med ditt positiva sätt att vara fixar du det här.
Kram Lena

MiaC sa...

Söta du, kommer absolut fortsätta hänga här och följa dig i allt det nya. Om det känns bra i magen vet man att rätt beslut tagits, kram på dig.

Malenami sa...

Du är så stark och fin, vännen! Och vi är här för dig <3
Kramar!

Anonym sa...

Vovvepromenerade nyss förbi ert hus här hemma i byn och sände er en tanke.

All lycka i framtiden till dig och de dina!

Många kramar från Mia på Baldersgatan

Anonym sa...

Lycka till med ditt nya liv. Jag hejar på dej och följa gärna med i fortsättningen också
Kram Ninna

helena sa...

Skickar kramar från Lund. Stort svårt beslut. Hoppas du tillåter dig att någon gång dra täcket över huvudet och vila i detta. Säg till om du behöver hjälp med att hitta lägenhet. Kram Helena

Hem och Lycka sa...

Många kramar! mia

Anonym sa...

Tråkigt men ibland är det nödvändigt. Tog själv det steget för snart 2 år sen. Så skönt att ni ändå är sams och tänker på barnen i första hand! De har ju inte valt det här, men de grejar det bra bara ni är mogna nog att vara de vuxna i det här! Då kommer allt gå bra! Tyvärr finns det alltför många föräldrar som glömmer det i en skilsmässa.... Förstår din känsla till fullo, att något lättat i magen.Stort lycka till! /Kram, Jenny E, som gav din första kommentar på din blogg och fortfarande läser den!

Anna sa...

Skickar miljoners miljarders kramar till dig!
Klart jag fortsätter följa dig! Du är ju toppen!

Anonym sa...

Skickar en mängd styrkekramar till dej och resten av familjen.Har följt dej nästan sen starten och du piggar alltid upp mina dagar med dina inlägg.Kommer självklart att fortsätta vart du än bor!Glöm nu inte i allt som händer att bara stanna upp och andas ibland,släpp alla måsten och bara lev! Kramar i massor Tessan

Liselott sa...

Skickar lite <3 och styrka, har gjort samma sak för 1,5 år sedan, det är klart det är tufft men det kommer bli bra, för det blir vad man gör det till och du verkar vara en otroligt härlig och positiv tjej, så allt gott till dig och familjen!
Kram !

Anonym sa...

Styrkekram <3

Anna-Maria sa...

Ett bra beslut att gå skilda vägar om kärleken är slut. Man skall inte leva ihop bara för att det finns barn med inblandade!
Det mår ingen bra av...allra minst barnen!
Synd att förhållandet tar slut, ni såg så lyckliga ut...eller verkade lyckliga!
Men jag vet hur det är! Var på väg att skilja mig 2010. Jag flyttade en liiiiiten bit bort, andra sidan gatan, vi delade allt lika och det kändes bra!
Men sedan så blev vi tillsammans igen och det känns fortfarande rätt och vår son mår mycket bättre!
Men detta fungerar inte för alla och är inte ett alternativ som alla vill ta!

Lycka till med allt!
Styrke kramar Anna-Maria

Dagar av lycka sa...

Trist att läsa, men skönt att ni alla ändå verkar må bra! Lycka till med allt iallafall :)

Kram
/Anna

Mrs Freckles sa...

Och ar en av dem som sallan lamnar kommentarer men som laser har ofta - kommer ju ifran "byn". Tufft beslut, jattetrakigt saklart men du verkar vara en tjej som klarar det mesta. Lycka till med allt det nya, ser fram emot att folja dig pa dina nya aventyr :-) En redig kram till dig!

Anonym sa...

Oj,ledsamt att höra!!
Den ökända 7årskrisen...:-/?!?!
Jag önskar dej lycka till på livets stig-du kommer klara det galant,vad du än tar dej för!Och följer dej ,det hör jag gärna om jag får:)
Kram från Annika Hägglöf

Tess sa...

Kommer att bli superbra! Det kommer att vara tufft ibland men det kommer att bli bra när det hela blåst över! Mina bästaste tankar till dig!

AnnCatrin sa...

För mig är du alltid inredningsfrun om du så bor i koja eller slott :)
Tråkigt med skilsmässa, men tack och lov att ni skiljs som vänner! Era två underbaringar kommer alltid knyta er samman.
Kram på dig!

MissMette sa...

Lykke til med ditt nye
liv <3 Jeg har fulgt
deg lenge, og vil gjerne
følge deg fremover også
Inspirerende blogg med
masse fint <3 Klem fra
Mette

Lindas plats sa...

Vad tråkigt att ni ska gå skilda vägar, men allt blir ju bra i slutet ändå så. Och intrycket jag fått av dig är att du är stark.
Men som sagt ska bli kul intressant att följa din blogg vidare och se hur det går för dig i livet.
Mvh Linda

Gabriella sa...

Så tråkigt att höra! Men vad skönt att ni skiljs som vänner, det underlättar.
Hoppas allt blir till det bästa för dig och din familj!
Kram

dianasdrömmar sa...

Modiga fina du, tråkigt att ni ska gå skilda vägar men det verkar vara ett gemensamt beslut och då är det nog det bästa.Jag följer med dig såklart stor kram Diana

jakob svensson sa...

Låter som genomtänkt beslut iaf. Är ny följare och kommmer definitivt att följa. Ungefär hur mycket tjänar du på webbverksamheten?

Browneyedgirl sa...

Hej fina du <3 Vad klokt du skriver. visst tar kärleken slut ibland och det låter bra att ni kan skiljas som vänner. Jätte tråkigt förstås men jag önskar dig lycka till =) Och tänk vad spännande att följa bloggen och din nya väg. Det fixar du <3 Kram finaste

Anonym sa...

Hej! Tråkigt att höra om er skilsmässa men det låter ju ändå som att du mår bra trots allt. Ser fram emot att följa dig i fortsättningen. Lycka till! // Annika

Anonym sa...

Lycka till!

Anonym sa...

Lycka till med allt, du är så stark och positiv så detta fixar du. Många kramar!! // Ella

Agnetha sa...

Alltid tråkigt med separationer, men om man kommer överens och det funkar med barnen så är det bra! sitter själv ensam med två stora som aldrig haft en riktigt bra relation med sin far och två små som har en jättebra far som dom är hos varannan vecka!Så jag har sett det från båda hållen ;) Önskar dej lycka till med flytt och allt :)

Carolina sa...

Hej

Oj här händer det mycket. Man ska göra det som känns bästa för en själv. Mår man bra som människa och mamma så mår barnen oxå bra, så känner jag och jag är skillsmässobarn och jag har inte tagit skada av att mina föräldrar inte bott under samma tak.

Jag läste även att du är på G att strta eget och vill tipsa om en bra sajt som heter www.startanu.se

Önskar dig lycka till med företagandet.

Kram

ps. du är en stor inspirationskälla

Anonym sa...

Lycka till me allt du tar dej för och det här kommer att gå bra!! <3 huvudsaken att ni kan tala me varandra! och mår föräldrarna bra så gör barnen det! Tänker aldrig sluta läsa din blogg...du är ju som en kär vän ju ;) kram från Fagersta

Lotta sa...

Usch vad jobbigt för dig, men du verkar otroligt stark och kommer klara det jättebra, det är jag övertygad om! Styrkekram till dig!

Anonym sa...

Tråkigt med skilsmässa :-( Lycka till i framtiden! Självklart fortsätter jag läsa din blogg (som jag läst läääääänge), du är som en kär vän.
Kramar från Boden

Anonym sa...

Blir det till att byta namn då? Inredningsfrun passar ju tyvärr inte längre?

Tråkigt men skilsmässa! Styrka till er alla!

Anonym sa...

Har själv gått igenom husförsäljning och skilsmässa, skönt att ni är överens om det:-) Undrar vart mina 10 miljoner är så jag kan köpa erat hus:-) En dröm men men:-)

Lycka till med allt.

Mvh Johanna

Alexandra sa...

Har nästan förstått att det varit på gång eftersom maken inte har nämnts här inne på väldigt länge efter att förr har fått mängder av kärleksförklaringar... Sjuårskrisen är inte lätt att ta sig igenom :(

Önskar dig all lycka till, många som skiljer sig kan ändå ha ett bra förhållande till varandra efteråt. Älskar din blogg och kommer fortsätta läsa den - med eller utan hus! Styrkekramar <3

Nina C. sa...

Starka kloka fina modiga positiva Marika!!
Såklart kommer jag fortsätta att läsa din blogg! Alltid!! Finaste.bästa!! Sänder massor av STYRKE-KRAMAR till dig!! Och massor av LYCKA TILL i ditt kommande "nya" liv!!!
KRAM!! från Nina i Örebro.

Anonym sa...

Allt kommer att ordna sig för dig, helt övertygad! Styrke kramar! Och till den okänsliga kommenteraren ovan från anonym, livet kan väl förändras!? Jösses i bland utvecklas vi åt olika håll... Det viktiga är att vara ärlig och visa barnen att i bland blir det inte som man tänkt sig men det gäller att ta ansvar för sitt liv och sitt mående. Bara för att föräldrarna är skilda behöver det inte betyda mindre kärlek till barnen. Värre att vara tillsammans för barnens skull och må dåligt.

Ta hand om dig!

Kram Frida

Anonym sa...

Ønsker deg lykke til :) bloggen din er super og jeg følger deg uansett. Stor klem fra Marina som ønsker deg lykke og glede :)

Anonym sa...

Hei! Det er merkelig... jeg kjenner deg jo egentlig ikke, men det føles sånn... (Har fulgt deg lenge på bloggen) Dermed kjenner jeg på en tristhet for at dere ikke får det til å fungere sammen... Det gleder meg likevel at du virker glad og ser optimistisk på fremtiden! :-) Du kan mestre alt! Og du vil alltid ha støtte i dine beslutninger. Du vet hva som er best for deg! Gleder meg til å følge deg videre. Lykke til i ny jobb og i leting etter ny bolig! MVH Ann Kristin

Camillas Lantliv sa...

Hej Marika. Det var sorgligt att läsa. Man har följt dig så länge, och så delar du med dig av det här, klart man blir ledsen för er skull. Men jag säger som så många andra, att det här verkar ju vara ett beslut som tagits och ni båda är ju överens. Då är ju det det bästa för er. Och kanske t.o.m inte ens sorgligt för er del, utan bara skönt och en sten som släpper från bröstet. Har sett en separation på nära håll i familjen, och ibland kan det vara den bästa utvägen och förbättra livskvaliteten så enormt.

Jag önskar er allt gott och väntar med spänning på att se hur du inreder din nya lya. Stor kram

Lallbacken sa...

Lycka till!!! Det måste kännas bra att ni är vänner still liksom. Jag har ingen aning om hur det är att gå skilda vägar, men det jobbigaste måste väl vara barnen...eller!? Jag hoppas det går undan med husförsäljningen för er. Och jag kommer absolut att fortsätta följa dig här ;) Ha´det!
/mia

Anonym sa...

Kolla glebes hemsida!

Anonym sa...

Al mulig held og lykke i fremtiden. Selvom det er en fælles beslutning I har taget, er det altid vemodigt at sige farvel og gå hver til sit.
Med dit sprudlende humør og din enorme livsglæde, er jeg dog sikker på, at du skaber et helt vidunderligt og spændende liv for dig selv og børnene :-)
Glædelig jul ønskes du af mig.

Kærlig hilsen

Jeanette

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Så tråkigt att höra att ni går skilda vägar, men ibland är det ju så som du skriver att kärleken inte finns där längre. Att hålla ihop enbart för barnens skull som någon skriver här ovanför tror jag knappast är ett bra alternativ. Nej, mår mamma och pappa bra så tror jag att det blir bra för era fina barn också. Allt beror nog helt enkelt på hur man väljer att hantera det.
Kul att du blickar framåt, du verkar ha många projekt på gång samtidigt och det ska bli kul att följa dej igenom dem :) Men du, du måste vara rädd om dej själv också! Se till att det inte blir för mycket på en gång och ta hand om dej fina Marika!
Stor KRAM och lycka till från Josefin

Anonym sa...

Ja vad ska man säga!!
Ni fick ju barn nyss!
Du verkar ha mycke på G trots barn och studier m .m hoppas du vet vad du gör!!!
Ta vara på tiden med kidsen kommer alldrig åter..
Men det vet du ju redan!!!
Jag ställer samma fråga som ovan.

Giesela sa...

All kärlek och energi till dig finaste <3 Om du känner för att ta barnen upp till solsidan(läs Grisslehamn)eller tjejgänget är du/ni mer än välkomna att inta vårt gästhus ! Du Pippi ... DU fixar allt !!! Stor kram från Giesela

Sandra sa...

Hej!
Har varit en sån där "smyg-läsare-utan-att-kommentera" i nåt år, men tänkte det var dax nu. Tänker inte skriva nåt att det är synd att ni valt att separera, utan tänker istället önska dig lycka till i ett nytt liv. Jag vet hur det är, valde att avsluta ett 5-årigt förhållande för 4 år sedan, livet hade en annan vändning - idag är jag gift sen 6 månader och har en lite knodd på 2 månader! Heja Livet!

återigen - Lycka till!

Gabriel sa...

Har följt din mysiga blogg en längre tid, men nu känns det som om det får vara nog. Den varma känslan har liksom successivt försvunnit på något sätt. Som en del andra också har skrivit, får jag också en känsla av att du har genomgått stora förändringar den sista tiden. Det yttre har tagit större plats än det inre så att säga. Hoppas du hittar dig själv i allt det nya du skapat...

Anonym sa...

Efter andra barnet hamna jag i nån sorts livskris. Jag började träna och gå ner massor i vikt, hade stor ångest känsla i kroppen, visste inte vad jag skulle göra med mitt liv, ville bara ut bland folk och ha kul.. Tappade bort mig själv totalt.. Var beredd att lämna sambon, för det kändes som att kärleken tagit slut.. "vaknade" upp en dag och insåg vad jag höll på med, vi pratade ut och jobbade på det hela och räddade förhållandet, idag känner jag sån ro med mig själv och så lycklig över att jag har mitt hus och familj samlad. Barnen är bara små en gång, och man får bara en chans, man måste även om man inte bara ska hålla i hop för barnens skull, iaf ge det hela en chans och kämpa lite för det. Lycka till med allt och hoppas ni tänker igenom detta väldigt noga.

Anonym sa...

Att kärleken blir lite annorlunda medans man har småbarn är inte konstigt alls.
Men precis som ovanstående skriver. Ibland kan man få kämpa ganska mycket. O inte luras o tro att det är grönare på andra sidan....för det är det nog oftast inte. Det blir vardag i allt....O kärleken kan att komma o bli bättre o starkare igen troligtvis Jag kan inte låta bli o skriva o säga att jag tycker det är synd om barnen. Allt blir ju så mycket mer komplicerat för alla o allra minst för dem. Så ja vad säger man....kanske ni kan hitta tillbaka till varandra igen efter att ni fått lite distans till varandra....Hoppas det för eran o era barns skull.....<3 Livet har sina prövningar....Ps Ibland kan det även vara lättare att leva lite mer öppet. Allt behöver inte alltid vara fint o perfekt utåt, även på sin blogg....bara en tanke....

Anonym sa...

Ville bara tillägga efter mitt inlägg ovan...att du har annars en väldigt fin blogg. Den har gett mig massor tips o inspiration ....det är roligt...Kommer absolut att vilja fortsätta följa din blogg...

Anonym sa...

Jag har följt din blogg, men tyvärr måste jag säga att både du och den har förändrats till det sämre.Är det verkligen värt att splittra en familj, bara för att få vara ute och synas? Hur bra man än försöker göra det så lider barnen av en skiljsmässa. Man kan inte låta bli att undra, då ni så sent som i somras byggde en pool. Och man då fick uppfattningen om att allt var bra. Man måste vara berädd att offra sig lite för sin familj. Man kan inte bara köra sitt eget race.
Hälsningar Mia

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Annis sa...

Önskar dej och barnen ett stort lycka till på er resa i den nya vardagen.
Strunta i alla moralkärringar! De är endast du och ditt ex som kan bestämma när det är dax att gå skilda vägar. Det är ni som levt ert liv och ingen som råkar läsa din blogg som kan avgöra hur ni skall leva.

Iris // Alla dagars kaos sa...

Men oj vilka kommentarer du får... Märkligt att
Vissa människor tror sig veta allt om någon annans liv, och därmed har någon slags rätt att döma. Fy på dem och heja dig! Jag gillar dig som bara den, precis som du är, oavsett om du väljer att baka och inreda eller gå på mingelfest.

Kram /iris

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Marika! Kram!

Anonym sa...

Men nu får ni ge er. Marika driver en blogg. Det är ni som väljer att läsa den. Om hennes sätt inte passar er, sluta läs. Nej, skilsmässa kanske är det ultimata, men det vet vi ju inte hur det blir i hennes fall! Det är inte heller vårt liv eller vårt beslut!

Marika, jag hejar på dig, jag tror du kommer hitta en toppen lösning som passar dig och din familj det bästa! //A

Anonym sa...

Har aldrig tidigare kommenterat hos dig men någon gång skall väl vara den första. Jag hoppas och tror att ert beslut resulterar i en, för er alla, lycklig familj men på olika håll. Vidare, vem är ni som på fullaste allvar verkar tro att barn mår bäst av att leva ihop med olyckliga än lyckliga föräldrar? Och vilka människor är ni som vill förmedla, så indirekt till era barn att de skall leva för att göra andra nöjda och glada? (Vilket jag anser att man gör när man fortsätter leva i en relation där kärleken tagit slut och där man tror det är bäst för barnen).

Sandra sa...

Jag lägger mig inte i inlägg i vanliga fall men nu gör jag ett undantag efter att ha läst lite kommentarer. Till er som skriver att det är synd om skilsmässobarn: Jag är själv ett. Det var en tragisk familjegrej när det hände och tog lång tid att ta sig igenom men idag, ett par år senare, förstår jag att det var något som måste hända för att alla inblandade tillslut skulle bli lyckliga. Det är inte synd om mig och mina syskon, vi har världens bästa familjer och är lyckliga. Vad som däremot är ännu mer tragiskt än en skilsmässa är föräldrar som håller ihop trots att dom är olyckliga. Det slutar absolut inte bra för någon och speciellt inte barnen.
Ibland måste man vara lite självisk för att kunna vara osjälvisk, om ni förstår vad jag menar med det.

Varför man skiljer sig o.s.v. är också en familjegrej som andra inte behöver lägga sig i. Speciellt inte ni som inte har någon aning. Men, risken med att vara offentlig Marika, är att folk spånar fritt och öppet och det får du nog tåla. Men låt dom göra det och försök att inte dra i dig all negativ kritik. Det är ditt liv och du lever det, ingen annan. Dra istället i dig av dom som önskar dig väl. Lycka till till både dig och din soon to be exman och jag önskar er allt bra i livet. Barnen kommer att förstå, så småningom.

Kram på dig!

Anonym sa...

Tråkigt att höra! Önskar er alla all lycka i framtiden