onsdag 28 december 2011

Om att trycka något in i ansiktet.



Ibland vill jag ha mat som man bara kan trycka in i ansiktet. Ja... inte bokstavligen då men ni fattar säkert poängen. Det är någon befriande härlig känsla att få äta maten med händerna. Moffa, moffa liksom. Å idag var en sådan dag. Så vi körde en klassiker och tillika en favorit i repris från Middagskorgen som vi provat innan; Tunnbrödrullen! Denna med en liten twist av mandelpotatis och chorizo. Yummi. Å dessutom perfekt att trycka in i ansiktet. Här kommer receptet;

Ljumma tunnbrödsrullar med doftande mandelpotatis, chorizos och gurktopping (4 portioner) 40 min

Mandelpotatis:
Ca ½ kg mandelpotatis
Salt
1½ msk mjölk (jag tog lite mer)
(jag tog även en stooor klick smör eftersom jag ville ha det lite mer mos:aktigt)

Gurktopping:
½ gurka
½ röd lök
(jag tog även en klick majonäs, gräddfil och lite salladskrydda)

Salt & svartpeppar
2 frp chorizo
Smör

Tillbehör: romansallad, tomater, 1 frp mjukt tunnbröd (å jag tog lite stark senap oxå)

How to do it: Skala och tärna potatisen och koka den mjuk i saltat vatten. Mosa sönder potatisen med en gaffel och rör ner mjölken (klicka i smöret om du nu vill ha det). Krydda efter behag.
Skölj och finhacka gurkan. Skala och finhacka rödlök. Blanda gurka, rödlök, salt och svartpeppar (å majjon och gräddfilen om ni vill göra how I did it). Stek korvarna i en klick smör. Dela korvarna i mindre bitar. Värm tunnbröden lätt och servera mosad mandelpotatis, chorizos, gurktopping, romansallad och tomathalvor.

Moffa in i ansiktet och ät och njut :).

KRAM

// Inredningsfrun

2 kommentarer :

MITT VITA HUS sa...

Åh mums:)

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Mmm, låter gott!
...så himla synd att jag inte kan få tag på mandelpotatis :(

Kram från Australien♥