lördag 3 december 2011

Stjärnan!


Enkel stjärna som jag gjort av videkissar.....
.... och knutit ihop med grovt snöre.
Så. Då har jag äääntligen hängt upp den lilla (eller ja.... den blev ganska stor faktiskt) stjärnan som jag gjort av videkissar. Ajlajkitalot! Hur gjorde jag då denna super-easy-peasy-lätta lilla kreation då? Jo. Jag köpte tre stycken långa videkissar som jag sedan delade på hälften så jag fick sex korta pinnar. Sedan knöt jag ihop tre pinnar till en triangel och därefter likadant med de resterande tre pinnarna. Sedan la jag dem som en stjärna och band i hop med grovt snöre. Klart!!! Enkelt, vackert och effektfull. Å min käre Inredningsnörd reaktion var "wow" så han gillar´t han också. Go figure :).

Idag ska det rullas julköttbullar, göras rödbetssallad, städas och förhoppningsvis kläs en gran också. En riktig mys-lördag helt enkelt.

KRAM på Er!

// Inredningsfrun

3 kommentarer :

Anonym sa...

DU ÄR MIN STÖÖRSTA INSPIRATIONSKÄLLA!! TACK TACK TACK <3 kram Karin

Lyckoslanten sa...

Gillar också - mycket! ♥

Holly Design sa...

Så enkelt och fint. Vilka underbara bilder du bjuder på.
Trevlig helg.