måndag 19 december 2011

Vad jag gör när maken handlar!

I hallen står vackra vita amaryllis....
...... men som jag tyckte såg lite... klena ut......
.... så jag skaffade förstärkning....
.... i form av tallkvistar med små kottar på.
Enkelt, vackert och lite extra svulstigt pampigt blev det. Älskar´t!


Jag är ständigt på jakt. Ständigt. Man kan alltid hitta något fint och användbart bara man har radarn på liksom. Å min sak-letar-radar är på 24/7. Iallafall.

Idag när jag satt i bilen och väntade på att min käre make skulle komma ut från affären (ja, Lillebror satt och sov i bilen annars hade jag ju såklart inte suttit där själv och ugglat.... ) fick jag syn på ett dött träd som hade brutits av i stormen. Å så - AHA! Plötsligt får jag upp lite ljuvligt grå (=döda) små tallkottar på min radar, som bara skriker "rädda oss, rädda oss". And so I did. Ut ur bilen för att plockeliplocka fickorna fulla med kottar. Å lite brytelibryt senare så hade jag även ett par vackra tallkvistar med mig in bilen (dock gröna och fina).

Så där satt jag med halva skogen med mig in i bilen, när maken kom tillbaka från affären. Tur att han är luttrad.

Så. Nu vet ni vad jag gör när min käre make är och handlar :).

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssst...... Lite av tallkvistarna stoppade jag ner i vasen med snittamaryllis som står i hallen. Det blev lite mer fylligt så, tycker jag. Å de små gråa (stendöda) vackra kottarna ska jag ha till julaftonsdukning hade jag tänkt. Å det får ni ju självklart se snart.

1 kommentar :

Livet på landet sa...

Du är rolig du, men visst har man den radarn på..dygnet runt;)
Premiärbakade din Saffranskaka idag & det var ända in i bubblan vad god den var, en klar favorit även hos alla barnen!

Kram Helena