onsdag 29 december 2010

Rest blir fest!




Ja, vad gör man när skafferiet talar om att julen varit liiiite för god och liiiiite för onyttig och står gapande tomt när man ska få fikagäster? Jo, man gräver lite djupare i skafferi/kylskåp och plockar fram rester av julgodiset och slänger ihop en kladdkaka.

I dagens "rest-blir-fest"-kaka (ta vilket kladdkake-recept som helst och släng ner vad du vill) hackade jag ner lite av cafe latte-tryffeln som vi hade kvar, lite Toblerone och sedan toppade jag med hackade mandel som blivit över från glöggen (är det bara jag som alltid sparar den hackade mandeln i små påsar i skafferiet för att de kan vara "bra att ha"??). Jag hade inte tillräckligt med smör hemma heller, så jag slängde i lite gräddfil (man får ju chansa lite ibland oxå) för att dryga ut smeten lite. Tanken var att jag skulle haft lite grädde till kladdkakan, men den var ju så klart också slut. Tur att jag hittade lite vaniljglass i frysen. Funkar ju det också!

KRAM

// Inredningsfrun å en sucker för rester

Pssssssst...... Mitt nyårslöfte, inför nästa år, får nog bli att äta mindre sötsaker...... med stor betoning på nog :)!

2 kommentarer :

Anonym sa...

Hej Marika!
Jag heter Linn och är 19 år. Jag börjar så smått drömma om vuxenlivet och kikar ofta in på din blogg och tänker "sådär vill jag ha när jag blir stor".
Jag såg dig i halv 8 hos mig och tycker att du verkar vara en såå härlig person! Vill bara säga att du verkligen inspirerar och blir lite av en förebild. Både som inredare och förälder!:)

Stor kram!

Anonym sa...

Hej Marika!
Roligt att få se ditt vackra hem efter att följt dig i programmet "Halv åtta hos mig" och reportaget i Kalmar Posten.Tack och Lycka till.