tisdag 30 oktober 2012

Det där med dörrarna!



Halsband Vintage by Fé (från Topiary.se)

Only for you. The (brist på) rumpa!
Kläder, skor och väska från Modesto.


Det där med hur man ser på saker och ting i livet kan ju jag tycka är ganska väsentligt. 
För mig handlar det om min inställning och hur jag väljer att tänka. 
Det sitter liksom i huvudet. 
I mitt egna huvud som tur väl är. Ingen annan kan liksom komma och säga ditten och datten och hur jag ska göra om jag inte själv kan göra tanken till min egen. Är ni med mig? 

Man pratar ju ofta om att man ska öppna dörrar i livet och göra val. Det tycker jag är lite jobbigt. Dels eftersom jag är lat och banne mig inte har tid att springa runt och öppna dörrar stup i kvarten och dels för att jag gillar att ha många val i livet. 
Så. 
Istället för att tänka på att livet handlar om att göra en massa superbraiga saker så att nya dörrar öppnar sig, tänker jag istället att alla dörrar är vidöppna hela tiden. Å att jag faktiskt kan gå ut och in precis när jag vill och behagar. Det blir så mycket lättare då när jag tänker att jag inte måste prestera en massa för att en dörr ska öppnas. 
Mina dörrar är istället vidöppna där jag kan traska in och ut när och hur i livet det passar.
Det blir så mycket lättare då. 
Att slippa öppna en massa dörrar när jag, bara genom att tänka, kan ha alla livets dörrar öppna framför mig hela tiden :).

Hepp!

Nu, lämna kidsen på förskolan. Snart, jobba HÄR.

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssssst....... Idag visar jag lite höstfint från Modesto. Håll tillgodo!

12 kommentarer :

Anonym sa...

Hej.
Du skriver alltid bra och inspirerande.
Meeeen jag saknar din "gamlablogg" där det mest var inredning, inredning och åter inredning.
Det var en av anledningarna till att jag började läsa.
Att få ta del av alla dina tips och bli inspirerad av ert fina hus och hem.
Mer sånt och mindre kläder, smink, mode och bling bling...
Ha en bra dag :)

MiaC sa...

Jag förstår precis vad du menar, man får ju ta saker och ting som de kommer liksom =) Älskar dina kläder idag... jackan har jag kikat på såå många gånger och skorna är ju precis såna jag är ute efter. Måste in och kika på Modesto... typ NUU =) Kram på dig finaste.

Anonym sa...

Klokt skrivet!!
Nu ska jag försöka slänga upp alla dörrar på vid gavel ;)

Kram J

Elin - AgnesAmelia sa...

Jag tycker Forrest Gump sammanfatatde det bra (eller ahns mamma då...)Life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get."

/Elin

Malenami sa...

Nä, dra mig baklänges så snyyyyggt!!! <3
Puss!

Browneyedgirl sa...

Det låter klokt tycker jag att hålla dörrar öppna =) Vilka snygga bilder. Älskar byxorna du har på dig. Kram sötaste du!

Unknown sa...

Snygga kläder på en snygg kvinna med en fin rumpa...;)))

KRAAAAM på re!!!

Krannina sa...

Låter som en himla bra inställning!

Skulle gärna ha en sådan rumpa :-)

Kram

Träning Inredning Inspiration sa...

Du skriver bra. Vilka snygga kläder.

Första gången jag tittar in här. Vilken mysig blogg! Inspirerande
Jag måste kolla runt på många inlägg

Kul at ha hittat hit

ha en bra onsdag

Kram Johanna

Träning Inredning Inspiration sa...

Du skriver väldigt bra

Första gången jag tittar in här. Kul att ha hittat hit!!

Kram Johanna

S sa...

Skorna e ju hur snygga som helst..!
E dem sköna att gå i eller upplevs dem jätte höga och hur e dem i storleken?

Tycker din blogg e jätte rolig att läsa älskar blandningen av inredning och mode :)

Kram

Anonym sa...

Bara en liten fråga som du inte behöver svara på om du inte vill! Har din granne en tam kaja?? Ja visst, det låter knäppt men tycker mig känna igen omgivningarna och gick där i sommras o beundrade ditt?? hus isf. Tyckte det såg helt ljuvligt ut o sen kolla på din blogg som jag gillar o känna igen mig!! Kool! J