fredag 19 oktober 2012

Sockerdricka!


Gårdby Kafé och Lanthandel. När jag behöver tanka lite energi.


Ibland behöver jag stanna upp. Ta ett djupt andetag. Tänka efter. Tänka till. 
Se till allt jag har i livet och det som är viktigt för mig. För lever jag inte för mig, kan jag ju aldrig leva full ut för någon annan heller. 


Häromdagen när jag var och vikarierade hos ett gäng sexor så visade mig en av eleverna mig något som fick mig att få sådan där sockerdricks-känslan i hela kroppen. Ni vet när det känns som om man har sockerdricka som ligger och bubblar och som antingen kan få en att börja skratta eller gråta. Är ni med mig?

(klicka på länken och höj volymen)


Det finns så mycket att vara tacksam för i livet. Som den där efterlängtade lunchen på tu-man-hand med sin käre make, eller att den där sega förkylningen äntligen gett med sig, eller att jag (imorgon) för fyra års sedan födde ett mirakel, en underbaring, som ger mig mening och glädje i livet varje dag.

Livet alltså.

Jag är sannerligen lyckligt lottade!!!

KRAM

// Inredningsfrun

15 kommentarer :

Browneyedgirl sa...

Vad mysigt det måste vara på det cafeet. Visst måste man stanna upp ibland =) Jätteviktigt. Man glömmer det lätt när vardagen rullar på. Stor kram <3

Marianne sa...

Vilken fin låt och man tänker till vad som är viktigt för en! Livet kan ändras snabbt! Kram mor och far

Anonym sa...

Det är sannerligen viktigt att stanna upp ibland. Är inte helt enkelt när allt går i 100km/h och men liksom tar det mesta för givet. Alla påminnelser att njuta och stanna upp är bra.
Kram

Lena - gott för själen sa...

Fick en länk till en föreläsning med honom igår också. Ja, herregud. Vad har man att klaga på, liksom! Mycket mycket tänkvärt.

Ha en fin lördag.
Kram Lena

Solgården sa...

Otroligt vad givande för mig att lyssna och se videon...satt och klagade och tyckte så synd om mig själv för en förkylning och ryggvärken, den höll på att sänka hela min dag men TACk gode gud så förvsinner den och att se hur andra har det märker man vilken lycklig lottad människa man är. Familjen och kärlek är det viktigaste. Tavk för att du gjorde en bättre start på min dag :)

Hoppas du får en bra dag me´

Kraam!/Sofia

Välkommen Hem! sa...

Varje gång man klagar borde man klicka fram den där videon... Gud så tänkvärt. Vad klagar man över egentligen? Pettisesser.
Ska spara den och titta på den de dagar man tycker att livet känns orättvist...
Önskar dig en underbar helg!
Kram! Judita

Emmas inne och ute sa...

Väldigt fint skrivet och så sant. Bra att du påminner oss!

Kramar

Emmas inne och ute sa...

Väldigt fint skrivet! Tack för att du påminner oss!

Kramar

Lallbacken sa...

Gårdby Café skulle jag gääärna vilja besöka. Så mysigt det ser ut ;)
/mia

Lallbacken sa...

Man ska inte klaga över sina små problem.
/Mia

anettan sa...

Det verkar sååå mysigt på det där fiket....
Jobbar du där eller du är endast en flitig besökare? Kram Anette

dianasdrömmar sa...

Mitt favoritcafe också, ett bra ställe att tanka energi på och underbart att du tar vara på livet för det gör du verkligen :) kram Diana

Anonym sa...

Jag fick rysningar i hela kroppen när jag såg videon... Visade den för min syster som också fick rysningar och tårar i ögonen...
Jag har klagat mycket senaste veckan, på värk och förkylning. När jag såg videon så kände jag mig faktiskt dum! Jag är så lyckligt lottad att jag har min älskade familj!!!!
Gick genast in och beställde hans bok.
Tack för att du visade länken! Videon kommer jag gå tillbaka till de dagar jag klagar och tycker att livet är orättvist.
Kram från M

Frida sa...

God morgon fina du! Tack för tipset om filmen, den fick en verkligen att fundera, den måste jag sprida vidare... Tack för en inspirerade blogg, du verkar vara en sprallig och glad tjej. Kram Frida

Anonym sa...

Vilket mysigt cafè det verkar vara. javisst behöver man stanna upp ibland och tänka att man har det rätt bra ändå:-)
Älskar erat hus och inredning.
Ha en mysig söndag.
Mvh Johanna