måndag 3 september 2012

Dagens tips!


Ni som hängt här på bloggen ett tag, vet att jag är en riktig sucker för allt som är snabbt och lätt. Speciellt när de kommer till mat. Så när vi någon gång varannan månad lyxar till det med mat från Middagskorgen så vet jag att vi aldrig blir besvikna eftersom maten både är fantastiskt god utan även snabb- och lättlagad. Bästa! Så. Idag bjuder jag på ett ett recept som vi provade på ur senaste Middagskorgen. Kanske något till middagen ikväll :). Så håll tillgodo;


Pasta med salsiccia:
1 frp pasta
1 frp salsiccia korv (jag skar även ner lite frukostkorv eftersom den inte är lika stark i smaken för kidsen)
1 zucchini
½ purjolök, den gröna delen
Olivolja
2 dl crème fraiche
1 dl vatten
½ burk svarta kärnfria oliver
Salt & svartpeppar
½ påse riven ost
1 msk basilika (jag tog färsk)

How to do it:
Koka pasta.
Skär salsiccia i skivor. Skölj och skär zucchinin och purjolök. Fräs salsiccia, zucchini och purjolök i olivolja. Rör ner crème fraiche, vatten och oliver. Låt koka ihop i 2-3 minuter, smaka av med salt och svartpeppar (jag tog även italiensk salladskrydda eftersom jag har dille på det).
Vänd ner såsen i den nykokta pastan och strö över riven ost och basilika. Ät och njut!!

Nästa gång kommer jag nog att riva ner lite parmesan ost istället. För ja. Det här receptet var smaskens och kommer definitivt att lagas igen.

Det från bli Dagens tips :)!

KRAM

// Inredningsfrun

4 kommentarer :

Anonym sa...

Låter supergott! Det måste jag testa - tack för tipset!

Ha en fin dag!

Mrs G sa...

Har aldrig testat middagskasse och tror inte att det är min grej fastän det verkar praktiskt.
Är en sån hopplös person som knappt vill bestämma dagen före vad vi ska äta nästa dag..för tänk om man har cravings för något helt annat då?
Sen är vi ju bara två personer i vårt hushåll så det är lätt att fixa mat och handla typ varje dag till bara två , speciellt när man är hemmafru :)

Kram Mrs G

Anonym sa...

Kan du inte göra ett inlägg om ditt fina hår snart :) Vill veta allt Kram

Anna sa...

Mums! Låter fantastiskt gott!