fredag 28 september 2012

Kaos och dagens höjdpunkt!


Höst-outfit; Tröja och byxa från Gina Tricot, vir-halsduk från Indiska, halsband från Tree by Billgren.
Idag är det turist- och skördefestskaos här på the Island med maaaaassor av husvagnar, husbilar, bilar, köer på alla tänkbara och otänkbara ställen, hemmagjorda loppis- och café-skyltar längst med vägkanter och framför allt glada turister. Härligt! Önskar att alla kunde få se hur vacker Öland är så här års och så mysig denna skördefest är. Vem älskar inte folkfester,liksom :)!!

Men.

Dagen höjdpunkt hade jag ändå inne i klassrummet hos ett gäng goa fyrakluddare. Känslan av att få en elev att liksom växa en meter av självförtroende, är bland det häftigaste som finns. När man liksom lyckas knuffa den där extra knuffen som gör att allting bara faller på plats. Att få eleven att känna glädje att bara vilja fortsätta att skriva, skriva, skriva trots att det är fredagseftermiddag och skolan har ringt ut för sista gången den veckan. 
Skriva, skriva, skriva.
Lycka, lycka, lycka!

Det. Det är en tillfredställelse utan dess lika. 
Lyckliga äro jag som är lärare!

Nu, borsta gadden. Snart, sova.

KRAM

// Inredningsfrun

11 kommentarer :

Jana sa...

Autumn is full of beautifull colors and your photos are very nice.
Jana

Lingonberrie sa...

Så himla fina bilder!
Jag läser din blogg, varje inlägg men kommenterar inte så ofta som jag borde.
Stor kram och trevlig helg!

Johanna sa...

Ja därför är även jag lärare!!

Life´s Silverlining and I sa...

Ja den känslan när man får någon att växa så är fin! Du kan vara stolt varje dag med ditt jobb! Härliga höstbilder! Kram Nilla

Tessan sa...

Vi var mitt i kaoset en sväng igår,besökte fina eriksöre och passerade då på väg till parkeringen det fina huset på bilderna tror jag minsann!Har för mej att du skrev förra skördefesten att ni har vänner som bor där.Samtidigt var det en liten kille som var väldigt lik lillebror som busade på altanen!Trevlig helg från Tessan

Therése S sa...

Otroligt vackra bilder och färger.

Rosor och ruiner sa...

Och lyckliga de fyrakluddare som har dig till lärare! Det behövs positiva vuxna förebilder, och det är jag övertygad om att du är!

Dagar av lycka sa...

Låter fantastiskt! Vilken lycka :)

/Anna

Lyckoslanten sa...

Där skulle jag gärna ha parkerat husvagnen också, men nu är den i vintervila eftersom den största tillfredsställelsen den största tiden av året är just detta att vara lärare! ♥

Mittgodastefinaste sa...

Hej, vilken fin blogg du har har varit inne här lite då och då men jag tror inte att jag kommenterat tidigare.

Förra året var vi hela familjen på Öland och åkte runt och loppisfyndade! När jag ser dina pumpor vill jag åka dit!

Jag har nästa barnkalas i huvudet nu, vilken underbar idé med cupcakes-pyssel! Jag bakar jämt cupcakes. Jag försökte med samma upplägg fast med glassbakelser för några år sen. Men de var lite för små för att uppskatta det.

Kram Jenny

Anonym sa...

Älskar Öland sommar likväl som på hösten. Vi brukar ta en weekend på hösten - dock inte vid skördefesten. Lite för bra helt enkelt.....
Hoppas ni haft en fin helg ändå....

//Mia aka Happyvardag