tisdag 18 september 2012

Snabbt, nyttigt och gott!





Mumsigt firre-recepet från förra månadens Middagskorg.


Ni som har hängt här på bloggen ett tag nu, vet att jag är en riktig sucker för snabb och lättlagad mat. Är den dessutom nyttig och god så är det precis right up my alley. Så ikväll har jag förberett för mumsimumsig lättlagad firre i ugn som dessutom kidsen har som favorit. Prova så får ni se varför :). Här kommer receptet. Only for you;

Citronfisk med champinjoner:
1 frp tinad torskfilé 400 g
1 citron, pressad saft
Salt, svartpeppar
Ca 2 hg champinjoner (jag tog meeeer för vi älskar svamp här hemma)
2 dl vispgrädde (eh.... jag kan har skvätt i en tja... sisådär tre, fyra dl)
½ påse riven ost (ja... ni förstår att jag drog på lite extra där också :))
Sallad och tomater
morötter
ris

How to do it:
Sätt ugnen på 225°.
Koka ris enligt anvisningar på förpackningen.
Dela på de tinade torskfiléerna och lägg dem i en ugnssäker form. Pressa citronsaften över filéerna. Salta och peppra och ställ in i ugnen i 10 minuter.
Skiva champinjonerna fint. Ta ut torsken ur ugnen. Häll över vispgrädde och fördela ut champinjonerna och sprid riven ost över. Ugnsgratinera i ytterligare10 minuter.
Koka morötter och vänd runt i lite dill, citronsaft, olivolja. Salt och peppra efter smak.
Servera med nykokt ris.

Ät och njut!!

KRAM

// Inredningsfrun

8 kommentarer :

Unknown sa...

Tack för det receptet, verkar ju huuur gott som helst! Mums!

Ha en fin dag,
kram Catta

FruNeroLindström sa...

Det där lät ju inte alls, fel. Måste testas nån dag fram över då idétorkan är STOR många gånger när det kommer till middagsmat.
Hoppas ni får en mysig tisdag, Kram Malin

Mys och hemtrevnad sa...

lät mumsigt...kramis semlan

Hem och Lycka sa...

Mums, måste testa! kram Mia

sa...

Jag är oxå svag för den typen av recept så det ska jag prova, tack så mycket!

Anonym sa...

man kan även ha över knaperstekt bacon tillsammans med champinjonerna.tar bort"fisksmaken"om man har barn som vägrar fisk...

evalevabo sa...

Du ska göra en mat bok...
Kram Eva

Lisa sa...

Ser riktigt gott ut!
Middagskorgen vekar verkligen bjuda på toppengod mat!