lördag 29 september 2012

Huset!

 



Eftersom framsidan på vårt hus är i akut behov av lite lull-lull och kärlek just nu så bjuder jag inte på några detaljbilder. Men. Det har hopat sig en massa frågor kring huset som jag tänkte ta och beta av. Så. Huset är ett Vimmerbyhus (modell Katthult 186, tror dock att husmodellen bytt namn) som vi har ändrat om både här och där både exteriört och interiört, så vårt hus är nu 190 kvm istället. Vi har bland annat byggt in farstukvisten och byggt på balkong. Vi har målat huset med Faluröd-färg (originalet) och knutarna är grundmålade grå från fabrik (vet inte nummer på färgen). Fönsterna är treglas-fönster (från Elite) med spröjs inuti fönsterna (bästa, bästa!!!). Jag vet inte riktigt hur jag ska ta och förklara planlösningen eftersom vi har ändrat en del men på Vimmerbyhus hemsida får ni ett hum om hur den ser ut. Så go check it ut om ni är nyfikna.

Så.
Hoppas att jag stillat lite av er nyfikenhet :).

Nu, soffhäng. Snart, natti natti.

KRAM

// Inredningsfrun

8 kommentarer :

Vuxenmamman sa...

Ni har verkligen ett fint hus!

Gitte Lund sa...

Hvor er det en skøn blog du har. Fantastiske billeder. Livsglæden stråler ud af din blog. Jeg tror du er en ægte livsnyder. Jeg har netop meldt mig som fast læser hos dig. Kærlig hilsen Gitte / Danmark

Gitte Lund sa...

Jeg er helt vild med din blog. Smukke og livsbekræftende billeder. Jeg tror du er en ægte livsnyder.
Jeg har netop meldt mig som fast læser af din blog.
Kærlig hilsen Gitte / Danmark

Browneyedgirl sa...

Godmorgon =) Älskar erat hus, precis så skulle jag vilja ha det. Och visst är det fint med dessa vackra färger som hösten bjuder på. Ha en toppen dag!
Kram från lilla mig =)

Enelid vitt och lantligt! sa...

Jätte fint hus!
Faluröd färg blir det när vi ska måla om huset:-)
Ha en härlig dag!
Kram Carita

vitapusselbitar by me sa...

Jätte fint hus ni har!
Mannen min jobbar på Elit som avdelningschef:)
Och jag jobbade där innan min mammaledighet, super fina fönster, och spröjs i mellan:) WOW!
Det bästa man kan ha på marknaden;)
hihi
Ha en fin dag med fotografering:)
Lycka till Kram elle

Sofia sa...

Hej Marika:)Har länge undrat över ditt köksgolv som alltid ser lika fräscha ut, vad är det för fabrikat du har? Hälsningar Sofia

Gabriella sa...

Åh vilket hus, så fint det ser ut!=)