måndag 28 november 2011

Allt fint på ett ställe.

På det stora fatet (från Indiska) har jag samlat sådant
som jag gillar extra mycket....
... som de vackra ljusstakarna (Du Nord från Nordljus)
... ljusslyktor (också från Du Nord, Nordljus), hyacint som jag
planterat i en gammal konservburk....


Glaskulorna har jag köpt i Köpenhamn.
Ni vet ju att jag är en riktig julnörd (och min käre make likaså). Det innebär att den finns en del ....hm (who am I kidding)..... mycket julpynt och jul-lull-lull här hemma. För att det inte ska bli allt för plottrigt (som det lätt kan bli med för mycket pynt), brukar jag samla ihop allt fint på ett och samma ställe. Som på brickan i vardagsrummet till exempel. Där får både vackra ljusstakar, lyktor, glaskulor och blommor stå och liksom julmysa tillsammans. Då slipper jag också ha beslutsångest för vad som ska få stå på bordet eftersom jag då kan få ha mååånga saker där istället. Love it!

Mitt problem är nu bara att jag vill göra vackra "brick-upplägg" ööööööverallt i huset. Tyvärr har vi varken tillräckligt med brickor eller tomma bordsytor till det. Men julpynt, det har vi så det räcker och blir över :).

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssst...... Receptet på saffranskakan kommer imorgon. Promise!

3 kommentarer :

Angelica sa...

Men åh, jag dog lite så vackert du har!

Tina Dalemo sa...

Tack för tipset! Precis mitt problem - vad av allt det fina ska jag välja att sätta på bordet. Men nu vet jag :) Ljusstakarna är ljuvliga förresten.

Maria sa...

Jättefint!! Har oxå samlat saker på brickor och tycker det blir jättefint. Blir inte så rörigt då. Skön Onsdag på dej.