söndag 13 november 2011

Övermäktigt!

Sötaste ljusslingan (från Indiska)....
... är lika söta tänd som släckt!
Sötaste handgjorda vepan "Lantliv" från
Louise Interiör.


Varje år inför julen blir jag alldeles spattig och exalterad (å ja.... aningen manisk). Jag vill pyssla, plantera, baka, mysa, lull-lulla, göra jularrangemang och bläddra i jultidningar heeeeela tiden. Det blir nästan lite övermäktigt! Speciellt när man sitter och bläddrar i gamla Lantlivs-tidningar där man skulle vilja hoppa in i varenda jul-hem som visas. Det brukar låta ungefär så här; "Åååååå... sååååå vill jag ha det!!!" eller "Meeeen guuuuud så fiiiint... såååå skulle jag också vilja göra" eller "Meeeeen tänk om man hade det så!!!" eller "Nu vill jag också pyssla!!!" och så sitter jag och frusar, stånkar och stönar och får en liten svettpräla i pannan. Måste, måste, måste! Vill ha, vill ha, vill ha! Tänk om, tänk om, tänk om!!! Gaaaaah!!!

Å så kommer jag på mig själv eftersom det ju brukar bli bra även om jag inte har alla de där sakerna som jag ööönskar att jag hade för att det ska bli jul. Å även om jag inte har ett gammalt hus med dubbeldörrar (som det hänger handgjorda lingonkransar på), sjuttionio olika sorters handgjorda julpraliner och tryfflar (som ligger sådär förföriskt upplagda på silverfat i tre våningar), jularrangemang och julblommor (som kostar ungefär lika mycket som tre månaders blöj-inköp) så blir det ju bra ändå. För jul är jul och alldeles, alldeles underbart. Å nu är den snart här! Tjohoooooooooooooo!!!

KRAM

// Inredningsfrun som suttit och bläddrat i jultidningar i dag och fått aaaningen jul-feelings :)

Psssssssst...... Sötaste lilla jul-ljus-slingan har jag hittat på Indiska för det eminenta lilla priset av 59 riksdaler. Passar min mammapenningsplånbok alldeles perfekt :)!

8 kommentarer :

Julias inspiration - Inredning o Sött! sa...

Jag känner igen mig i det du skriver, men man får utgå från det man har och tillsätta något nytt i inredningen och nöja sig med några godbitar till adventsfikat :-)

Marie/Underbara Juletid sa...

Ljusslingan är verkligen söt, måste ta en sväng till indiska nästa gång jag är i "storstan"

Anna (Barfotaflickan) sa...

Helt underbart!!! och ljusslingan missade jag minsann när jag var där i fredags, man tackar för tipset och beger sig genast dit imorgon och hoppas att det finns några kvar, hi hi!!
Kram kram

Mys och hemtrevnad sa...

ja här går med hjärnan på högtryck för alla vill göra, vill ha, och ska....kramis semlan

ETT FRIDFULLT HEM sa...

Känner igen mig i det du skriver.Men man får vara glad åt det man har, vilket man såklart också är:-)
Jag tycker du har ett underbart hem och får mycket inspiration av dig!!

Ha en fin dag

/Annelie

Familjen R sa...

Godmorgon!
Supersöt och vacker ljusslinga, synd bara att det typ är 2-3 timmar bilfärd till närmaste Indiska för oss. Får nöja mig med de vi har...inte för att det blir mindre julfeeling för det. ;)
Känner som du...vil ha allt fint juligt och helst NU PÅ EN GÅNG!! hihi
Ha en trevlig dag!

Tessan sa...

Vet precis vad du menar!Typ så jag känner när jag är här inne på din blogg!

Camilla sa...

Tack för tipset om den söta ljusslingan! Som tur fanns den också här (i Finland) och ja, den är nästan lika fin släckt som tänd :)