torsdag 24 november 2011

Panik-pyntat.

Lattemugg från Topiary.

Kanna från Sofias Hus, kökshandduk från Topiary,
ljusstake från Åhléns.

I morse skulle min käre make och tillika Inredningsnörd upp okristligt tidigt (jobba, jobba, jobba). Så igårkväll fixade jag lite panik-pynt så att han iallafall kunde få liiiiite jul-mys idag på morgonen (man ska alltid börja dagen med lite mys!. Viktigt!!!).

Vad jag gjorde? Jo. Jag slängde lite granris (fejk) i en kanna bredvid adventsljusstaken på borden (tur för mig att den låg överst i en av alla trehundrafemtionio jullådor). Sedan tryckte jag ner en hyacint (fejk...ja, ja, ja.. har inte hunnit fixa riktig än) i en vacker röd lattemugg och tände lite ljus. Å så en lite mini-gran i en syltburk från Herr Kamprads varuhus. Tha´s it.

Men ikväll ska jag börja fixa "på riktigt". Jag läääängtar!

Nu drar jag och Lillebror till jobbet. Vi har annons idag så jag ska köpa på mig en massa vita hyacinter och amaryllis (riktiga, inte fejk). Tjohooo00ooo!!

KRAM

// Inredningsfrun

3 kommentarer :

A sa...

Vad mysigt det blev! Nu kliar det verkligen i fingrarna efter att börja pynta; blir så inspirerad av dig!!! :)

Vardaxlyx sa...

Panikpynt blir oftas KANON bra och det blev det oxå =)
Önskar dig en trevlig dag!

Unknown sa...

I love your inspirations! Have a good time, Bine