tisdag 28 augusti 2012

10 sanningar!




Känns som att det är läge för att köra lite "sanningar" här på bloggen nu. Dels för att ni läsare som hängt här ett tag ska få lite förnyad och liiiivsviktigt fakta om mig, dels för att ni nya läsare som hittat hit ska få lära känna mig lite bättre. Så håll i hatten......


1. Jag är lööööjligt förtjust i höga höjder och min dröm är att få stå på en skranglig bro (a la Indiana Jones) någonstans i djupaste djungeln och hoppa Bungy Jump (två gånger har jag hoppat, men det var innan kidsen)

2. Jag har svårt att spela sällskapspel "bara för att det är roligt". Spelar jag så är det för att vinna eller försvinna! Å så är det nog i och för sig med alla sporter eller tävlingar. Väääldigt charmig egenskap, tycker min käre make..... hmpf.....

3. Jag är tokig i att köra bil. Varje tillfälle jag får att dra iväg med en bil så tar jag den och då ska det gå fort, fort, fort och gärna på lite kringelikrokiga vägar i Schumacher-style (inte när kidsen är med i bilen då så klart).

4. Jag är inte troende, men tror på mig själv och på karma.

5. Jag är blödigare än blödigast och gråter i tid och otid (Lite Rädda-barnen-rekalm på tv så är jag igång.....)

6. Jag skulle kunna föda barn vilken dag som helst med börjar du vifta med en spruta framför ansiktet så lägger jag benen på ryggen och drar. Hua!!

7. Jag tror inte på ånger. Jag tror på att ta lärdom av det som varit och att göra om, göra bättre.

8. Jag är i princip alltid varm. Jämt. Önskar att jag också någon gång kunde få kura upp i soffan under en massa filtar med raggsockor på fossingarna med en stor kopp thé framför en brasa utan att typ dö-svettnings-döden. Varmast är jag på nätterna och vill helst ha 10 grader och snö på kudden :).

9. Jag sjunger alltid i duschen.

10. Jag lever inte alltid som jag lär, men jag lär av det jag lever!


Så. Nu kan ni fortsätta denna härliga tisdag i lugn och ro när jag nu har berikat er dag med denna livsnödvändiga fakta om mig :).

Ja, just det ja. Vill ni höra mig och de andra Big in Tureky-girlsen sjunga så ligger nu musikvideon ute HÄR. Dagens skratt och varsegoda på den liksom. Ha ha ha ha!!

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssssst..... Kardemummakakan som jag bjöd på härom dagen serverade jag tillsammans med kanelgrädde och lite vinbär. Mumma!

9 kommentarer :

Ellan - Livet hos Ellan sa...

Att du är varm som en kamin har säkert inte att göra med din energi eller...? Högt och lågt, upp och ner, hit och dit! ;)

Jag tror att du glömde nr 11... Att du sprider glädje genom att le varje dag! Ditt leende smittar av sig och att le med hela ansiktet kan man bara göra om man är på riktigt lycklig! Grattis till det och tack för smittan!

Kram

Titta in hos Thess sa...

Tack för att du är ... Du 😃
Tack tack.... Tack.

Kram Thess

Emschen sa...

Hahahaha vilket härligt inlägg!
Du får börja köra rally! Då får du köra på snirkliga vägar men med full säkerhetsutrustning och båge i bilen. Då hade jag banne mig följt med min sambo på alla tävlingarna! :)
Kram

Lena - gott för själen sa...

Kul att få ta del av. Även om jag hängt med i typ ett halvår så är det mesta nytt.

Kram Lena

Lina sa...

Du är väl härlig du! Och så fint du sjunger!!

Helena sa...

Hejhej!!
Jag blir alltid lika glad när jag läser din blogg!
Och inspirerad!!!
Läste att du pluggar till lärare?
Vilken sorts lärare?
Hur som helst....lycka till!

Helena i Boden

Krannina sa...

Roliga fakta - tack för att du delar med dig :-)
Musikvideon är alltså helt underbar!!!! Bra låt och man riktigt ser hur kul ni måste ha haft när ni spelade in videon!

Maria sa...

Har följt din blogg under en längre tid och tycker alltid att den gör mig glad! Tycker att du har en väldigt blandning på dina inlägg!

Anonym sa...

Alltså du underbara människa! Shit vad jag har skrattat när jag kollat på videon. Du är ju heeelt galet underbart crazy!! LOVE U!

Kram Tina från v-kusten