onsdag 15 augusti 2012

Om att förändras!






Det tog väl en sisådär 32 år för mig att äntligen fatta tjusningen med det där med kläder och att lull-lulla och tingel-tangla sig själv. Lite aningens trögstartad kan man ju tycka och det är ju faktiskt dagens sanning :). Har aldrig varit speciellt intresserad av kläder och har inte fattat grejen liksom. Men det har hänt något sedan jag blivit mama. Jag kan inte sätta fingret på vad det är men jag har liksom en längtan att få bara vara jag. Ta hand om mig själv, från insidan och ut. Å det är lite där som tingeltanglet och kläderna kommer in. Det handlar om förändring. Å alla förändras. För visst är inte du samma människa som du var för två tre år sedan? Allt som händer och sker i ens liv berikar och förändrar en som människa. Utan förändringar, ingen utveckling. Å hua så trist livet vore då!

Så till er som tycker att bloggen och jag har förändrats så kan jag inte annat än att hålla med. Den har förändrats. Liksom jag. Å konstigt vore väl det om man inte förändrades och utvecklade sig själv under åren som går. Bloggen följer mitt liv och inte tvärtom. Inga konstigheter liksom. Det är ändå samma jag men med stundtals lite mer pyntad. En del av er läsare har ju följt mig ifrån början som gillar mer av "gamla jag". Men samtidigt har jag fått många nya läsare som börjat följa mig för att ni gillar det ni läser nu. En del vill läsa mer om ditten och andra mer om datten vilken gör det omöjligt att få alla nöjda och glada hela tiden. Så jag fortsätter att blogga om det som jag har på hjärtat och känner för för stunden. Låter dagsformen bestämma. Jag tror det blir bäst så.

Iallafall.

Nu ska jag fixa i ordning kidsen och dra iväg till inskolning. Mina killar har verkligen blivit stora. Som sagt. Livet förändras :).

Nu, påklädning. Snart, off we go.

KRAM

// Inredningsfrun å i ständig förändring

Psssssssssst...... Igår tillbringade jag eftermiddagen i en provhytt (tack till er tålmodiga, proffsiga expediter som hjälpte mig. Här snackar vi serviceminded till tusen. Bästa!!!) för att hitta något snajsigt att ha på mig när jag ska träffa finaste Petra och finaste Malena på torsdag kväll. Det blev en cremevit lite see-trough-blu, vinröda-ish glansiga byxor, lite tingeltangel och en kuvertväska (allt från Gina Tricot. Nöjd, nöjdare, Inredningfrun :)!!

19 kommentarer :

Linda sa...

Snyggt!

Självklart förändras man under åren går. Hemskt vore det väl annars om vi fortfarande skulle säga; "Och ja ba, och han ba" och tugga tuggumi med öppen mun.

Till dom som läser och inte gillar den du är just nu, skit i och läs bloggen då, så enkelt är det faktiskt. :)

Ha en trevlig kväll med tjejorna.

Kram, kram

Natalie sa...

Det här inlägget var härligt! :) Jag är för förändring och utveckling. Det är just din spontanitet och drivkraft som gör att jag gillar din blogg. Den har brett innehåll och den är väldigt personlig, den är du! You go girl! ;)

Natalie sa...

Det här inlägget var härligt! :)
Jag är för förändring och utveckling. Din spontanitet och drivkraft är anledningen till att jag gillar din blogg. Bloggen är väldigt personlig, den är du. You go girl! ;

Anonym sa...

det är klart att man förändrar sig man blir ju äldre har följt din blogg under väldigt långtid och har gillat den för att den har känns äkta, kul skrivna inlägg med vardagshumor det finns många ytliga bloggar där det bara handlar om pengar märken osv man får så mycket av det ändå, läsa bloggar för mig har varit tjejer med samma passion för inredning som jag.Tycker att det är tråkigt att du hänger på denna ytliga trend har märkt en stor förändring det var kuligare när du var en super energisk kvinna som förmedla massor av positv energi och en galet kul humor till att bara vara som så många andra ytlig SYND !! men det är ditt val vad som är viktigt ? du hade något unikt mvh helene

Anonym sa...

Jag tycker att din blogg är jätte härlig <3

Annaochlivet sa...

Åh så bra skrivet! Jag gillar´t stenhårt! Du är du och det är din blogg och det måste få vara så! Förstår inte varför många tror att du bara ska skriva om inredning och bakverk (såna man äter alltså;)) bara för att du heter inredningsfrun. En blogg tycker jag precis som du skriver ska följa ens liv inifrån och ut och uppifrån och ner osv. Fortsätt med det du gör för det är DU! Och fortsätt för sjutton va stolt över dig själv, för det ska du va! Kramis till dig fina du och tack för gó läsning! <3

Tessan sa...

Härliga du..jag har följt dej nästan från dag 1 å jag har alltid gillat det jag har läst och sett!Det är ju inte svårare än att sluta läsa om man inte gillar det.Keep up the good work!

Anonym sa...

Tack för att du ger av dig själv. Forstätt bara vara du. Take care ;)

Kram Spetsmössan

Lena - gott för själen sa...

Självklart ska du skriva om det du själv känner för. Det hade bara varit tragiskt om inget förändrades/utvecklades.

Kram Lena

Hanna sa...

Tack Marika!
Sprang ner till gina och skaffade mig en jag med :)
Såå fin!

Hanna

Linda sa...

Hej!
Jag har precis hittat till din blogg och jag vill bara säga att jag verkligen gillar den. Det är så roligt att läsa om och se hur fint du har det hemma!

Lina sa...

Hej Maria!

Visst förändras vi väl alla och tur är väl det:) Vi behöver förändras för att livet ska vara intressant och vi ska känna oss behövda osv...

Dock kan jag väl hänga med på att jag tyckte mer om när du gjorde inlägg om inredning, och lulli-lull men bloggen är din och du bestämmer vad den innehåller! :)

Keep the good work up!

Kram Lina

Septemberflikka sa...

Jag tycker att det är kul när bloggar avhandlar lite allt möjligt och jag känner så väl igen känslan att vilja förändra sig efter att man fått barn. Man längtar efter att rå om sig själv precis som du säger. Man ger ju väldigt mycket av sig själv till barnen och då måste man få pyssla om sig själv också. Vet flera som känt exakt samma behov just efter barn. Man vill vara sig själv och inte bara mamma. Din blogg, du bestämmer.


Till anonym ovan- det är väl inget konstigt att känna ett behov att ta hand om sig. Visst är det ytligt men man måste ju få ha den sidan också. Annars får väl alla skutta omkring nakna om inte ytan har betydelse


Kram

Anonym sa...

Jag lovar dig septemberflikka om du har varit med om mycket tragiskt i ditt liv saker som du inte kan rå över och då menar jag cancersjuk make jag själv svårt sjuk så illa så jag var nedsövd i resperator i flera veckor med 10 procents chans att överleva samtidigt som min son kämpa för sitt liv som inte det vore nog varsel på jobbet lite arbetslöshet på det också jag lovar dig att yta betyder inget Idag gillar jag människor som älskar livet har massor av positiv energi och som skiter i yta utan gör det som dom älskar så jag får väl vara naken då för mig har yta ingen betydelse och det kommer alla bli varsle en dag för alla människor kommer någon gång gå genom någon form av sorg och jag lovar såna lägen sitter man inte och tänker på om man tog på sig rätt märkes tröja

sa...

Va kul att läsa detta för jag upplever exakt samma sak.
Jag blev mamma för tre månader sedan och har oxå fått upp ögonen för det här med kläder bara de sista veckorna, kanske inte ännu så mycket tingeltangel men jag tycker helt plötsligt det är KUL med kläder och har börjat experimentera mer med vad jag har & handlar nytt. Har dock inte vågat lägga ut något på bloggen men det kommer, det kommer :-)

Ha det så kul på mässan!
Kram
Emma

DesignbyTornblad sa...

Härligt med förändringar eller hur! Och kul att upptäcka nya sidor hos sig själv :-).

Tycker din outfit är supersnygg. Businesswoman och modelejon på samma gång :-). Ska bli kul att höra om eventet på Formex :-). Lycka till!
Malin

En blandad kompott sa...

Snygga kläder!

Livet enligt Lindus sa...

Att förändras är en naturlig del av livet anser jag. Att våga förändras är att våga utvecklas.
Din blogg är härlig att läsa, en blandning av allt möjligt, kul och bra!
Ha så det bra i Stockholm!

Emschen sa...

Livet är föränderligt, tack och lov! Självklart följer bloggen ditt liv och inte tvärtom. Vore sorgligt om du följde bloggen istället för att leva ditt så som du vill och kan leva det.
Läsare kommer, läsare går, vissa stannar och vissa går. Livet förändras (förhoppningsvis) även för dina läsare.
Kram på dig!

Ps. Gud vilken rolig bild finaste Malena har på bloggen på dig och Petra! Älskar'n!